Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Czy to normalne, że programiści siedzą na Service Desku (aka Helpdesku)?

Trafiłem do firmy, gdzie jednym z obowiązków programistów jest ogarnianie SD. Polega on na tym, że inne działy zgłaszają tam problemy jeżeli coś nie działa. I taki programista musi weryfikować dlaczego co się stało, np. dlaczego zamówienie stoi dalej na statusie x itd. W mojej poprzedniej firmie też był taki SD, ale było na to osobne stanowisko, a programiści dostawali tylko gotowe zadanie na poprawę buga jeżeli problem był spowodowany błędem pogramistycznym. Ta osoba na stanowisku Service Desk była wdrożona w domenę, portafiła rozwiązać większość problemów i czasami tylko podpytywała programistów jak coś tam nie potrafiła sprawdzić.
Ta osoba również zajmowała się monitoringiem i reagowaniem na anomalie.

NIe ukrywam, że irytuje mnie taki stan rzeczy. Ja jestem programistą i chcę programować, a nie poświęcać czas na weryfikowanie dlaczego Grażynie z innego działu coś tam się nie zgadza. Czuję jak mi życie ucieka kiedy siedzę na SD. A jakie jest Wasze doświadczenie w tej kwestii? Programiści na SD to często spotykana praktyka?

#programista15k #it


· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: RamtamtamSi
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mirko_anonim: idk, jak to robisz każdego dnia to pewnie to wkurza, ale jeżeli masz rotację tygodniową i np 10 osób w zespole, to już to sensowniejsze jest. właśnie człowiekiem wdrożonym w domene jest zazwyczaj taki programista, bo niby kto inny
  • Odpowiedz
Ja jestem programistą i chcę programować, a nie poświęcać czas na weryfikowanie dlaczego Grażynie z innego działu coś tam się nie zgadza.


@mirko_anonim: Jako programista odpowiadasz za produkt, a nie jestes kodujaca malpa. A przynajmniej nie powinienes byc ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Generalnie tak, w normalnych firmach to jest standard - jak Customer Support sobie nie radzi z rozwiazaniem problemu klienta, to eskaluje do inzynierow.
  • Odpowiedz
@mirko_anonim u mnie jest oddzielny dział. Ludzie z SD piszą do nas jak sami nie mogą rozwiązać problemu lub czegoś nie rozumieją lub nie potrafią zdiagnozować. Mają oddzielny system do tasków z tego co wiem. Więc ja sobie chwalę :)
  • Odpowiedz
via mirko.proBOT
  • 0
sprytny-sojusznik-32: o nie, wielki pan programista nie moze zrobic nic z SD, bo to poniżej jego umiejętności xD.

Mam 20 lat expa, jestem senior PE, a minimum raz w miesiącu pomagam 1 z 20k klientów, którzy korzystają z mojego produktu, bo jest corner case, którego takie dzieciaki z w-------m ego nie potrafią rozwiazać.

  • Odpowiedz