Aktywne Wpisy
Słyszałem dzisiaj jak taka lekko specyficzna laska prowadziła rekrutację i pytała o regexy. Nie pozwoliła typowi zajrzeć do dokumentacji, a przecież nikt normalny tego nie pamięta xD #programista15k #pracait

d4wid +6
#kiszak #pcmasterrace
Wszedłem w recenzje nowego eldena na steam i wyskoczył mi komentarz jakiegoś uposia do ocenki jakiegoś gracza, która była negatywna - że gra jest zbyt ciężka, a multi zwalone, bo gracze stoją w miejscu.
To odpowiedź uposia:
"Po co kupujesz gre ktora z definicji jest trudna? Idz graj w casualowe gry a nie SOUSLIKE. Powinna byc jescze trudniejsza by odsiac slabych graczy i zostana tylko ci co umieja
Wszedłem w recenzje nowego eldena na steam i wyskoczył mi komentarz jakiegoś uposia do ocenki jakiegoś gracza, która była negatywna - że gra jest zbyt ciężka, a multi zwalone, bo gracze stoją w miejscu.
To odpowiedź uposia:
"Po co kupujesz gre ktora z definicji jest trudna? Idz graj w casualowe gry a nie SOUSLIKE. Powinna byc jescze trudniejsza by odsiac slabych graczy i zostana tylko ci co umieja
źródło: Zrzut ekranu 2025-06-03 223801
Pobierz




Mircy, znacie może jakieś ciekawe podręczniki lub kursy dotyczące historii i rozwoju wektorowych baz danych? Internet mówi mi, ze mają one już ponad 70 lat, ale mnie zawsze kojarzyły się one z pierwszymi implementacjami modeli embeddingowych (Bag-of-Words, TF–IDF, Word2Vec), czyli trochę później. Pracuję aktualnie z vespa i chroma z llmami, ale chciałbym poczytać o teorii tych baz.
I dodatkowe pytanie. Dlaczego klasycznie nie wlicza się ich w NoSQL? Przynajmniej podręcznik, który mam ich nie wlicza. Natomiast bazy grafowe już tak.