Wpis z mikrobloga

@przegro_pisarz: no lepiej niż w morrowindzie, elex wiadomo że odstaje, ale gothic jedyne co miał skoppane to to że był projektowany z myślą o graniu bez myszki i stąd dziwne sterowanie, po nauczeniu sie tego systemu wszystko było logiczne i proste, w morrowindzie aż za proste- masz statystyki i stamine to pokonujesz jednym hitem, nie masz to walisz konia myszkiem w nieskończoność, to było finezyjne? No nie xd. Obie gry
  • Odpowiedz
Pamiętam, że u mnie na osiedlu wyglądało to w ten sposób, że jeden typek miał płytkę i instalował innym.


@przegro_pisarz: Na tym częściowo polegał fenomen tej gry. Działała na każdym komputerze i była wielokrotnie wydawana a do tego miała polski dubbing. Jak miałem NFS carbon to grałem sam, tak samo w GTA 4, a w gothica graliśmy wszyscy razem.
  • Odpowiedz
@przegro_pisarz: Ta społeczność jest chyba najgorszą jaką widziałem w życiu. Jak czytałem niektóre wypowiedzi tych fanatyków to często łapałem się za głowę, jak można być tak zaślepionym. Czasami mam wrażenie, że ten polski dubbing w gothikach (który nota bene był słaby) przyczynił się do popularności w naszym kraju... niestety ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@200Amra

Trzeba tylko robić conajmniej dobrze gry, technicznie, z akceptowalną fabułą i się będą sprzedawać.

Można robić też gry bardzo dobrze jak Fromm, ale to tylko dodatkowy bonus dla graczy i twórców (większe zyski) :)


To zakładaj własne studio i zarabiaj miliony skoro wystarczy klepać to samo tylko technicznie ma być dobrze
  • Odpowiedz
@L3gion

Gothic nie jest średniakiem

Gothic do dzisiaj broni się imersywnoscia i możliwością zanurzenia się w świecie

Gdzie tylko szukalem jakiś Youtube zza oceanu nadrabiał gothic to był nim zachwycony
  • Odpowiedz
@K-S-

Jak miałem NFS carbon to grałem sam, tak samo w GTA 4, a w gothica graliśmy wszyscy razem.


Czyli jednak przynależność do grupy robiła robotę, nie czuło się osamotnienia. Ja obecnie tak mam, że nie gram w gry i nie słucham muzyki jak moje otoczenie i dobrze z tym żyję. Tylko co innego jak ma się dwadzieścia parę lat a mniej
  • Odpowiedz
@brednyk

@przegro_pisarz: @L3gion dla mnie obecne gry nie dają frajdy jak kiedyś.


Przy kingdom come deliverance się świetnie bawiłem. Chociaż to też już swoje lata ma. Mam słaby komputer, oraz nie śledzę rynku gier od 3 lat minimum napewno, jednak nie chcę deprecjonować i pisać jak to kiedyś gry mnie bawiły a teraz nie. Mam okresy gdy chce mi się grać a mam, że nie. Z wiekiem też
  • Odpowiedz
@L3gion:

Polacy, gdy orientują się że ich gra z dzieciństwa co to w pamięci jest 11/10, na świecie była co najwyżej średniakiem i nikt po niej nie płacze. Wszystko co robiła Piranha było drewniane w #!$%@?. Zwyczajnie zapomnieli ewoluować.


Mało która gra w tamtych czasach miała tak rozbudowany system walki jak G1 i G2. Takiego morrowinda mechanicznie to zjadało na śniadanie - wystarczy odpalić jakieś porównanie walki na YT.
Był bardzo trudny do nauczenia. Inaczej walczyło się z potworami a inaczej z ludźmi. Gra nie wybaczała błędów co powodowało, że ludzie z płaczem
  • Odpowiedz
@methhod O cie #!$%@? ale bajt to nie ma zadnego worda ze zamykaja, nawet podwojnego worda, wszystko musi byc tak real? Chcialbym znowu floatowac. Kiedys bylo wszystko jak proste jak string wszystko mialo character. Poukładane jak w arrayu. A teraz wszystko jak bit. Male i dwustanowe :(((((
  • Odpowiedz
Rok później miałeś Morrowinda


@tellet: Co wy z tym Morrowindem? To były dwa różne gatunki gier. Jak ktoś twierdzi że Morrowind miał bardziej pasjonujące sterowanie, animacje, system walki, magii, skradania, crafting, immersyjne zachowania npców niż Gothic to chyba nie grał w obie gry. Morrowind ma swoje mocne zalety ale na pewno nie jest mniej drewniany
  • Odpowiedz
Był bardzo trudny do nauczenia. Inaczej walczyło się z potworami a inaczej z ludźmi. Gra nie wybaczała błędów co powodowało, że ludzie z płaczem wyłączali grę.


@V3ntu: no trudno w #!$%@?, krok do tyłu atak w bok. Jedynie potworów trzeba było się nauczyć, czy wystarczy raz odskok czy 2, zawsze można było o coś zablokować. Najlepiej pod łuk i #!$%@?.

Z każdym nauczonym poziomem broni zmieniała się animacja ataku i jak dobrze pamiętam tych poziomów było około
  • Odpowiedz