Aktywne Wpisy
Salido +296
Minął 13. (z 73) dzień wakacji.
W ciągu ostatniej doby miało miejsce 9 wypadków śmiertelnych w których zginęło 10 osób.
82 wypadki drogowe ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
87 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacj
W ciągu ostatniej doby miało miejsce 9 wypadków śmiertelnych w których zginęło 10 osób.
82 wypadki drogowe ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
87 ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych od początku wakacj
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
https://hypersomnia.io
#gamedev #programowanie #hypersomnia #opensource
Wystarczy lognąć się Discordem. Albo jako gość na casualowych serwerach.
Pisane przez 10 lat w C++ bez silnika. NIE było warto ani trochę, ale zawsze mogłem w tym czasie scrollować wykop (też pożyteczne wiem).
Gra jest całkowicie open-source!
https://github.com/TeamHypersomnia/Hypersomnia
Wrzucam jeszcze raz bo poprzedni wpis nie załapał. Wrzucałem też dawno na mirko, ale to była wersja Steamowa - teraz przeportowałem grę całkowicie do przeglądarki za pomocą Emscripten i WebRTC.
Odpowiem na każde pytanie dotyczące technologii i kodu - w razie pytań pytajcie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
@kank_: Tak! Nieironicznie śpię 10 godzin dziennie żeby funkcjonować (a tym bardziej żeby programować). Czasami z dodatkową drzemką w środku dnia. Jestem największym śpioszkiem w historii tej planety.
Dolecieć ostatecznie doleci bo mam warstwę reliability nad UDP - może tylko nie dolecieć na czas (i w jedną i w drugą stronę).
Co do rollbacka - klient utrzymuje dwa światy. Ten przewidywany i ten który stał się "na pewno".
Ogólnie klient nigdy nie czeka i zawsze symuluje przewidywany świat w przód z założeniem że stan wciśnięcia przycisków odległych graczy się nie zmienił, a potem odtwarza swoją predykcję jeszcze raz gdy dostanie poprawkę z serwera z której wynika że się pomylił. Zmiany poprawkowe kryje interpolacja wykładnicza.
@papyshh: Niestety Web Audio nie wyrabia czasami. W przeglądarce możesz wyłączyć HRTF (Settings->Audio), ono bardzo zwiększa wydajność dźwięku ale jego przestrzenność jest widocznie gorsza. To niestety taki tradeoff.
@Arhus Unreal Engine albo Godot. Prosta przyczyna - nie wyobrażam sobie pisania skomplikowanej gry sieciowej bez dostępu do kodu źródłowego silnika i jego modyfikacji od podstaw. Gdybym pisał singla, rozważyłbym ewentualnie Unity, ale tylko dlatego że wszyscy go używają i łatwiej byłoby znaleźć kogoś do pomocy.
Uświadomiłem sobie ze nie zastanawiałem się nigdy jakie są sposoby realizacji networkingu w grach, poczytam sobie o tym.
Widać ogrom pracy włożonej w grę, szanuję.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-)