Wpis z mikrobloga

Rozstrzygnijmy to ostatecznie. Jaka szosa na początek, aby się nie zniechęcić, lecz poczuć frajdę i oprócz długich wypraw żeby nadawała się na ustawki i na wyścigi? Akurat w nowym Rojaksie był zeszłoroczny Giant TCR. Przejechałem się po tej podziemnej ścieżce rowerowej. Pozycja jest dla mnie spoko, ale nie mam wyczucia szosy i myślałem, że za moment się wywrócę. Mimo tego, że kiedyś na testach przez 1h śmigałem po mieście na Treku Domane (endurance), a wcześniej na S-Works Tarmac (aero) i jakoś poszło. W zasadzie to wszystko się sprowadza do tego, czy od razu iść w pozycję aero, czy przejściowo (endurance, a potem zmienić na aero). Jak to będę wiedział, to tylko wybrać szosę z dobrymi kołami i w miarę współczesną geometrią. W ciemno nie da się nic kupić, dlatego pytam o wasze doświadczenia, kiedy przesiadaliście się z MTB na szosę. Napiszcie też, czy u was na ustawkach, jazdach grupowych i na lokalnych wyścigach dominują głównie aero (coś typu Giant TCR), czy raczej endurance (coś typu Trek Domane). Druga kwestia to elektronika, ale nie musi być, bo ważniejsze są koła. Ustalmy maksymalny budżet na 20k zł z hakiem (bez elektroniki do 15k zł) pod warunkiem zakupu stajonarnie.

Miałem iść już po Synapse, ale po przymierzeniu się do TCR-a w sumie sam już nie wiem.

Co jest na miejscu:

1. Cannondale Synapse 4 za 9700 zł (Tiagra, endurance, waga ok. 9,5 kg, zeszły sezon)
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/endurance/synapse/synapse-carbon-4-c12402u

2. Focus Paralane 8.7 za 13300 zł (105, endurance pośrednia, waga ok. 8,5 kg)
https://www.focus-bikes.com/int/paralane-8-7

3. Orbea Orca M30 za 12500 zł (105, aero, podobno 6,7 kg)
https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/road/orca/cat/orca-m30-2024

4. Cannondale SuperSix Evo za 15500 zł (105, aero, podobno 6,8 kg)
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/race/supersix/supersix-evo-4-c11602u

5. Giant TCR 2022 za 12500 zł (105, aero, pewnie idzie ściągnąć nowsze)
https://www.giant-bicycles.com/md/tcr-advanced-disc-2-kom-2022

Opcja od razu z elektroniką (do 20k zł z hakiem):

6. Cannondale SuperSix Evo 3 za 21100 zł
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/race/supersix/supersix-evo-3-c11502u

7. Orbea Orca M30iLTD PWR Red Wine - Carbon Raw 2023 za 22500 zł
https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/road/orca/cat/orca-m30iltd-pwr

Nasi rodzimi producenci:

8. Kross Vento 8.0 za 12500 zł (105, aero, wysyłają do sklepu)
https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/vento-dsc-8-0-czarny-szary-polysk

9. Romet Jaguar 2 (Ultegra Di2, aero, waga 8 kg, skąd tak niska cena?)
https://romet.pl/rower-szosowy-romet-jaguar-2-2024

Wydaje mi się, że Giant też ma w miarę przystępne cenowo rowery z dobrymi kołami i elektroniką, tylko kwestia ściągnięcia na sklep.

(Cannondale, Focus, Kross), (Giant, Liv, Kellys, Accent), (Trek), (Specialized), (Romet pewnie też) są to marki, które da radę ściągnąć na sklep, jeśli te rowery są dostępne u producenta. Jeśli znajdziecie coś ciekawego, to pdawajcie linki i zapytam w sklepie, czy mi ściągną.

Wymogi są:
- niska waga (za wyjątkiem opcji, gdzie kupuję szosę przejściową)
- szybkie dobre koła
- kable schowane (lub widoczne tylko w minimalnym stopniu)
- w miarę współczesny wygląd (żeby nie przypominał dziadkowozu z PRL-u)
- hamulce tarczowe (szczęki całkowicie odpadają)
- może trochę szersze kapcie na początek (można zmienić)
- minimum Tiagra, preferowana 105 lub Ultegra, opcjonalnie elektronika (w docelowym rowerze)
- preferowany karbon

Patrzyłem też używki i zbyt wiele nie ma, co spełniają kryteria.

https://www.olx.pl/d/oferta/s-works-tarmac-sl6-ultegra-di2-56-specialized-CID767-IDWLR0b.html
https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-ultimate-cf-sl-8-2022-ultegra-12s-di2-rozm-m-fv23-CID767-IDUFUb6.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1
https://www.olx.pl/d/oferta/scott-addict-30-bike-prism-grey-CID767-IDYs4tA.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5
https://www.olx.pl/d/oferta/kross-vento-5-0-l-CID767-IDYZkLs.html (coś taniego na początek)

Ten S-Works podejrzany i foto koło sklepu i na stojaku. Ech, przejdę się do nich w poniedziałek. W samochodach zawsze była taka zasada, że jak malowany, to powypadkowy. A tu niby nie...

#rower #szosa
  • 21
@SendMeAnAngel:
1. każdy z tych co podałeś jest na takim poziomie, że raczej się nie zniechęcisz
2. TCR czy Orca to nie są rowery aero, określa się je jako racingowe. Aero w Giancie to Propel, w Orbei Orca Aero, w Canyonie Aeroad itd.
3. Jeżeli uważasz, że jesteś dobrze rozciągnięty i poradzisz sobie z agresywną geometria, to szedłbym od razu w race. Jak cienko z tym u Ciebie to endurance.
4.
2. TCR czy Orca to nie są rowery aero, określa się je jako racingowe. Aero w Giancie to Propel, w Orbei Orca Aero, w Canyonie Aeroad itd.


@pek0s: Pomyliłem pojęcia. Oczywiście chodzi o wybór między endurance a racing, choć jest też pośrednia kategoria.

w sumie przy takim budżecie to zastanów się nad wizytą w studio fittingowym i bikesizing, dopasują Ci ramę odpowiednią dla Ciebie


@pek0s: U mnie w mieście nikt
@SendMeAnAngel: Ten SuperSix na 105 raczej nie będzie ważył 6.8 kg (bo 6.8 kg to limit UCI, więc rower na Ultegrze / Durace czy wyższych grupach SRAM musiałby być poniżej tego limitu).
Orki takiej do jakiej linkujesz już raczej nie kupisz, bo to poprzedni rocznik (chyba, że w jakimś sklepie mają). W zależności od rozmiaru to już w okolicach października - grudnia nie można ich było zamówić od producenta. Inna sprawa,
Orki takiej do jakiej linkujesz już raczej nie kupisz, bo to poprzedni rocznik (chyba, że w jakimś sklepie mają).


@bungaBunga: Mają w sklepie dokładnie ten model, do jakiego linkuję. Widocznie towar im nie schodzi.

a będziesz w siodle więcej niż 5h na raz? Endurance a race to nie tylko rozciągnięcie a inne zastosowania


@dzem_z_rzodkiewki: Możliwe, że tak.
Mają w sklepie dokładnie ten model, do jakiego linkuję. Widocznie towar im nie schodzi.


@SendMeAnAngel: OK, to widocznie masz więcej farta niż ja miałem pod koniec roku - mojego rozmiaru już nie było, w żadnym sklepie w całej Polsce.
@SendMeAnAngel: Ty cokolwiek już jeździsz na rowerze i masz jakieś FTP porządne zbudowane czy napalasz się na wyścigi ustawki jak averege napinacz z Gassów ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo nie ma różnicy na jakim rowerze jeździsz czy endurance czy race jak przyjdzie ci typ z 400FTP ( ͡° ʖ̯ ͡°) i cię #!$%@? na jakimś losowym van ryselu z Decathlona #pdk
Ty cokolwiek już jeździsz na rowerze i masz jakieś FTP


@TeamBaza: Nie mam jak sprawdzić FTP. Może sobie w góralu zamontuję pomiar mocy. Myśląc o wyścigach mam na myśli te duże po górkach, gdzie poza ścisłą czołówką każdy walczy sam ze sobą. A ustawki to różne są.

Sprawdzę jeszcze te używki, a jak nic nie podejdzie, to odpalę maszynę losującą, heh ( ͡° ͜ʖ ͡°)

tak na
Jak już to weź cokolwiek na 11rz, łatwiej będzie później sprzedać


@Poemat: To mi dużo psuje, bo te najtańsze mają 10 rz. Z tej listy 12rz mają Orbea Orca i Focus Paraline. Czy faktycznie duży będzie problem z odsprzedażą 10rz? Porównałem, że Synapse i Orca mają ten sam zakres przełożeń.

Orca
11-34, 34/50, zakres 1 - 4,55, 2x12
Synapse
11-34, 34/50, zakres 1 - 4,55, 2x10
Supersix
11-30, 34/50, zakres 1,13