Wpis z mikrobloga

Rozstrzygnijmy to ostatecznie. Jaka szosa na początek, aby się nie zniechęcić, lecz poczuć frajdę i oprócz długich wypraw żeby nadawała się na ustawki i na wyścigi? Akurat w nowym Rojaksie był zeszłoroczny Giant TCR. Przejechałem się po tej podziemnej ścieżce rowerowej. Pozycja jest dla mnie spoko, ale nie mam wyczucia szosy i myślałem, że za moment się wywrócę. Mimo tego, że kiedyś na testach przez 1h śmigałem po mieście na Treku Domane (endurance), a wcześniej na S-Works Tarmac (aero) i jakoś poszło. W zasadzie to wszystko się sprowadza do tego, czy od razu iść w pozycję aero, czy przejściowo (endurance, a potem zmienić na aero). Jak to będę wiedział, to tylko wybrać szosę z dobrymi kołami i w miarę współczesną geometrią. W ciemno nie da się nic kupić, dlatego pytam o wasze doświadczenia, kiedy przesiadaliście się z MTB na szosę. Napiszcie też, czy u was na ustawkach, jazdach grupowych i na lokalnych wyścigach dominują głównie aero (coś typu Giant TCR), czy raczej endurance (coś typu Trek Domane). Druga kwestia to elektronika, ale nie musi być, bo ważniejsze są koła. Ustalmy maksymalny budżet na 20k zł z hakiem (bez elektroniki do 15k zł) pod warunkiem zakupu stajonarnie.

Miałem iść już po Synapse, ale po przymierzeniu się do TCR-a w sumie sam już nie wiem.

Co jest na miejscu:

1. Cannondale Synapse 4 za 9700 zł (Tiagra, endurance, waga ok. 9,5 kg, zeszły sezon)
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/endurance/synapse/synapse-carbon-4-c12402u

2. Focus Paralane 8.7 za 13300 zł (105, endurance pośrednia, waga ok. 8,5 kg)
https://www.focus-bikes.com/int/paralane-8-7

3. Orbea Orca M30 za 12500 zł (105, aero, podobno 6,7 kg)
https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/road/orca/cat/orca-m30-2024

4. Cannondale SuperSix Evo za 15500 zł (105, aero, podobno 6,8 kg)
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/race/supersix/supersix-evo-4-c11602u

5. Giant TCR 2022 za 12500 zł (105, aero, pewnie idzie ściągnąć nowsze)
https://www.giant-bicycles.com/md/tcr-advanced-disc-2-kom-2022

Opcja od razu z elektroniką (do 20k zł z hakiem):

6. Cannondale SuperSix Evo 3 za 21100 zł
https://www.cannondalebikes.pl/rowery/szosowe/race/supersix/supersix-evo-3-c11502u

7. Orbea Orca M30iLTD PWR Red Wine - Carbon Raw 2023 za 22500 zł
https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/road/orca/cat/orca-m30iltd-pwr

Nasi rodzimi producenci:

8. Kross Vento 8.0 za 12500 zł (105, aero, wysyłają do sklepu)
https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/vento-dsc-8-0-czarny-szary-polysk

9. Romet Jaguar 2 (Ultegra Di2, aero, waga 8 kg, skąd tak niska cena?)
https://romet.pl/rower-szosowy-romet-jaguar-2-2024

Wydaje mi się, że Giant też ma w miarę przystępne cenowo rowery z dobrymi kołami i elektroniką, tylko kwestia ściągnięcia na sklep.

(Cannondale, Focus, Kross), (Giant, Liv, Kellys, Accent), (Trek), (Specialized), (Romet pewnie też) są to marki, które da radę ściągnąć na sklep, jeśli te rowery są dostępne u producenta. Jeśli znajdziecie coś ciekawego, to pdawajcie linki i zapytam w sklepie, czy mi ściągną.

Wymogi są:
- niska waga (za wyjątkiem opcji, gdzie kupuję szosę przejściową)
- szybkie dobre koła
- kable schowane (lub widoczne tylko w minimalnym stopniu)
- w miarę współczesny wygląd (żeby nie przypominał dziadkowozu z PRL-u)
- hamulce tarczowe (szczęki całkowicie odpadają)
- może trochę szersze kapcie na początek (można zmienić)
- minimum Tiagra, preferowana 105 lub Ultegra, opcjonalnie elektronika (w docelowym rowerze)
- preferowany karbon

Patrzyłem też używki i zbyt wiele nie ma, co spełniają kryteria.

https://www.olx.pl/d/oferta/s-works-tarmac-sl6-ultegra-di2-56-specialized-CID767-IDWLR0b.html
https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-ultimate-cf-sl-8-2022-ultegra-12s-di2-rozm-m-fv23-CID767-IDUFUb6.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1
https://www.olx.pl/d/oferta/scott-addict-30-bike-prism-grey-CID767-IDYs4tA.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5
https://www.olx.pl/d/oferta/kross-vento-5-0-l-CID767-IDYZkLs.html (coś taniego na początek)

Ten S-Works podejrzany i foto koło sklepu i na stojaku. Ech, przejdę się do nich w poniedziałek. W samochodach zawsze była taka zasada, że jak malowany, to powypadkowy. A tu niby nie...

#rower #szosa
  • 21
  • Odpowiedz