Wpis z mikrobloga

@WielkiNos: klucz odpowiedzi - pamiętam, że tego uczyli mnie pod maturę, całe szczęście na studiach już mniej - i chodzi tylko o wpasowanie się w jakiś diagram, a nie logiczne myślenie
  • Odpowiedz
Rozpisywanie zadania jest tak samo ważne jak pisanie czytelnego kodu. To jest dokładnie to samo, chodzi o to, aby osoba z zewnątrz mogła zobaczyć tok myslenia. Tak więc 16 - 2 * 3 jest bardziej odpowiednie.
  • Odpowiedz
Co niby ta nauczycielka zrobiła źle? Baba od polskiego zawsze powtarzała czytaj pytania ze zrozumieniem. Tutaj pada pytanie ile babcia ma teraz babeczek a nie ile jej zostało. To równanie powinno wyglądać tak jak zapisała nauczycielka. Kiedyś na klasówce z matematyki zrobiłem podobnie i baba zapytała skąd to wziąłem. Powiedziałem że policzyłem w głowie. To powiedziała że równie dobrze mogłem to odpisać od kolegi. I jeśli dobrze pamiętam uczulała nas na to
  • Odpowiedz
@Jakly: pierwszy to był test psychologiczny, a nie egzamin na studiach. drugi przypadek - "niby logiczne", niby oczywiste, że jak mówi o 6 miejscach to ma być 6 miejsc, ale i tak nie skumałaś ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
Tu chodzi bardziej o rozpisanie zdania, bo skąd ma wie, że jest 6 babeczek?


@Neko-chan51: To jest akurat problem tej tępej #!$%@?, by odkryła, czy dziecko na luzie przewyższa te zadania, czy nie.

Nie ma nic LEPSZEGO, niż dziecko, które zaczyna iść na skróty i mu to wychodzi.

Kiedy wy się tępaki tego nauczycie?
  • Odpowiedz
@WielkiNos: Jeśli chodzi o odpowiedź, to faktycznie dziecko popełniło błąd i należało go poprawić, to jest ważne, szczególnie w edukacji wczesnoszkolnej, aby dzieci odpowiadały konretnie na pytanie, które brzmiało ile babeczek ma babcia, a nie ile jej zostało. To niby taki szczegół, ale to matematyka, w logice matematycznej przez takie szczegóły całe zdanie logiczne może Ci się wywalić.

Co do rozpisania, to często też ważne jest rozpisanie, szczególnie gdy dzieci się
  • Odpowiedz
Przecież to jest tragiczne! Zamiast promować, że dziecko fajnie samodzielnie myśli głupia baba pokreśliła wszystko żeby tylko było na jej i żeby dziecko zgnoić. I to już od najmłodszych lat.


@WielkiNos: pokazała, żeby rozpisywać działanie czyli pokazać tok myślenia. To jest ważniejsze od rozwiązania. Nie wiem po kiego się czepiła zdania, to już podchodzi pod obsesję.
No i zakładam, że zaliczyła punkt za zadanie.
  • Odpowiedz
@WielkiNos: Szedłbym się do tej głupiej piczy kłócić, rozwiązanie jest dobre. W LO też miałem podobną z chemii, jak już mnie nie mogła uwalić na rozwiązaniu zadania to za błędy interpunkcyjne obniżała mi ocenę do 3. Takie nadają się do psychiatryka, a przynajmniej przeciągnąć ją sądownie żeby na przyszłość takie pomysły wypadły jej z tego pustego łba.
  • Odpowiedz
Przecież to jest tragiczne!


@WielkiNos: jak nie rozumiesz co nauczyciel mial na mysli to szkoda mi ciebie. Jak dzieciak by tam całkę napisał, ale wynik by się zgadzał to też powinno zostać zaliczone?
  • Odpowiedz
@WielkiNos: a potem w dorosłym życiu w pracy takie fajnie, samodzielnie myślące dziecko będzie miało zrobić zaopatrzenie w wodę do picia dla firmy na miesiąc. Zamiast zamówić 100 zgrzewek po 6 butelek 1 litrowych i 100 zgrzewek po 8 butelek 0,5 litra, zamówiło junkersa 1000 litrów na palecie.
Bo to przecież wszystko jedno. Miało być 1000 litrów wody.
XD
  • Odpowiedz