Wpis z mikrobloga

@WielkiNos: klucz odpowiedzi - pamiętam, że tego uczyli mnie pod maturę, całe szczęście na studiach już mniej - i chodzi tylko o wpasowanie się w jakiś diagram, a nie logiczne myślenie
Rozpisywanie zadania jest tak samo ważne jak pisanie czytelnego kodu. To jest dokładnie to samo, chodzi o to, aby osoba z zewnątrz mogła zobaczyć tok myslenia. Tak więc 16 - 2 * 3 jest bardziej odpowiednie.
Co niby ta nauczycielka zrobiła źle? Baba od polskiego zawsze powtarzała czytaj pytania ze zrozumieniem. Tutaj pada pytanie ile babcia ma teraz babeczek a nie ile jej zostało. To równanie powinno wyglądać tak jak zapisała nauczycielka. Kiedyś na klasówce z matematyki zrobiłem podobnie i baba zapytała skąd to wziąłem. Powiedziałem że policzyłem w głowie. To powiedziała że równie dobrze mogłem to odpisać od kolegi. I jeśli dobrze pamiętam uczulała nas na to
@Jakly: pierwszy to był test psychologiczny, a nie egzamin na studiach. drugi przypadek - "niby logiczne", niby oczywiste, że jak mówi o 6 miejscach to ma być 6 miejsc, ale i tak nie skumałaś ¯\(ツ)/¯
Tu chodzi bardziej o rozpisanie zdania, bo skąd ma wie, że jest 6 babeczek?


@Neko-chan51: To jest akurat problem tej tępej #!$%@?, by odkryła, czy dziecko na luzie przewyższa te zadania, czy nie.

Nie ma nic LEPSZEGO, niż dziecko, które zaczyna iść na skróty i mu to wychodzi.

Kiedy wy się tępaki tego nauczycie?
@WielkiNos: Jeśli chodzi o odpowiedź, to faktycznie dziecko popełniło błąd i należało go poprawić, to jest ważne, szczególnie w edukacji wczesnoszkolnej, aby dzieci odpowiadały konretnie na pytanie, które brzmiało ile babeczek ma babcia, a nie ile jej zostało. To niby taki szczegół, ale to matematyka, w logice matematycznej przez takie szczegóły całe zdanie logiczne może Ci się wywalić.

Co do rozpisania, to często też ważne jest rozpisanie, szczególnie gdy dzieci się
Przecież to jest tragiczne! Zamiast promować, że dziecko fajnie samodzielnie myśli głupia baba pokreśliła wszystko żeby tylko było na jej i żeby dziecko zgnoić. I to już od najmłodszych lat.


@WielkiNos: pokazała, żeby rozpisywać działanie czyli pokazać tok myślenia. To jest ważniejsze od rozwiązania. Nie wiem po kiego się czepiła zdania, to już podchodzi pod obsesję.
No i zakładam, że zaliczyła punkt za zadanie.
@WielkiNos: Szedłbym się do tej głupiej piczy kłócić, rozwiązanie jest dobre. W LO też miałem podobną z chemii, jak już mnie nie mogła uwalić na rozwiązaniu zadania to za błędy interpunkcyjne obniżała mi ocenę do 3. Takie nadają się do psychiatryka, a przynajmniej przeciągnąć ją sądownie żeby na przyszłość takie pomysły wypadły jej z tego pustego łba.
Przecież to jest tragiczne!


@WielkiNos: jak nie rozumiesz co nauczyciel mial na mysli to szkoda mi ciebie. Jak dzieciak by tam całkę napisał, ale wynik by się zgadzał to też powinno zostać zaliczone?
@WielkiNos: a potem w dorosłym życiu w pracy takie fajnie, samodzielnie myślące dziecko będzie miało zrobić zaopatrzenie w wodę do picia dla firmy na miesiąc. Zamiast zamówić 100 zgrzewek po 6 butelek 1 litrowych i 100 zgrzewek po 8 butelek 0,5 litra, zamówiło junkersa 1000 litrów na palecie.
Bo to przecież wszystko jedno. Miało być 1000 litrów wody.
XD