Wpis z mikrobloga

@WielkiNos: ja w 1 klasie podstawówki miałem podzielić na sylaby to co było narysowane w ćwiczeniach, a była to marchewka więc podzieliłem mar-chew-ka i dostałem minusa bo miało być mar-chew ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@WielkiNos tutaj się mylisz. W tych zadaniach chodzi o poprawne rozumienie i przedstawienie danych. Dzieciak policzył poprawnie i tutaj powinieneś być dumny ale jeżeli chodzi o przedstawienie problemu (zadania matematycznego) to zrobił bubu.

Matematyka ma nas uczyć jak rozwiązywać problemy. Jakie wzory użyć, jak przedstawić dane itd.
  • Odpowiedz
Na późniejszych etapach nauki jest tak samo - napiszesz rozwiązanie, ale nie rozpiszesz masz mniej punktów nawet na maturze.


@Neko-chan51: nie xD punkty dostajesz za kolejne kroki obliczysz a dostajesz punkt obliczysz b dostajesz punkt itd mozesz to obliczyc jak chcesz. Chyba, że mowisz o w ogole koncowym wyniku ale no to jest niemozliwe.
W kombinatoryce np nawet na poziomie rozszerzonym mozesz wszystki mozliwosci wypisac "na piechote"
  • Odpowiedz
akurat w moim fachu, myślenie "out of the box" jest bardzo pożądane. Mój pracodawca też kładzie nacisk na różnorodność, wyrażanie siebie i ta cała "inkluzywność".

Natomiast po pruskim modelu edukacji, taki "absolwent", który dał się złamać, karierę co najwyżej zrobi w polskim urzędzie, gdzie funkcjonuje model radziecki xD

No i fajnie - dla każdego coś miłego ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Kotouak: Może akurat pracujesz w jakiejś
  • Odpowiedz
  • 2
@Duszqable ale widzisz że zadanie jest zaliczone ale tylko napisała poprawne rozbicie działania?

I nie, odpowiedź nie jest prawidłowa bo nie odpowiada wprost na zadane pytanie i jak najbardziej miała prawo jej nie uznać.
  • Odpowiedz
@WielkiNos: Tu chodzi bardziej o rozpisanie zdania, bo skąd ma wie, że jest 6 babeczek? Dziecko fajnie, że dodało w głowie, ale powtórzę się, chodzi o rozpisanie tego. Na późniejszych etapach nauki jest tak samo - napiszesz rozwiązanie, ale nie rozpiszesz masz mniej punktów nawet na maturze.


@Neko-chan51: xD Ty masz ujemne IQ, że potrzebujesz rozpisania, że 3+3= 6 ?
  • Odpowiedz
W Polsce jak w lesie
1. Zadania trzeba dokładnie rozpisać. Na tym etapie to nieistotne, ale na wysokich szczeblach nauki wymaga się braku stosowania skrótów myślowych - profesorowi tłumaczysz to tak, jakby się na tym kompletnie nie znał
2. Masz pytanie i masz konkretnie odpowiedzieć o to o co się pyta w zdaniu. Taka dokładność, tak jak powyżej, jest krytycznie ważna na studiach. Różnica pomiędzy "własnością" a "posiadaniem" jest gigantyczna.
Żartowałem, w
  • Odpowiedz
@WielkiNos: Tu chodzi bardziej o rozpisanie zdania, bo skąd ma wie, że jest 6 babeczek? Dziecko fajnie, że dodało w głowie, ale powtórzę się, chodzi o rozpisanie tego. Na późniejszych etapach nauki jest tak samo - napiszesz rozwiązanie, ale nie rozpiszesz masz mniej punktów nawet na maturze


@Neko-chan51: nie miałem problemów z matma czasem nauczyłem się wzrostu czasem nie, ale nigdy nie mogłem pojąć tego gdzie leży granica
  • Odpowiedz
Zamiast promować, że dziecko fajnie samodzielnie myśli głupia baba pokreśliła wszystko żeby tylko było na jej i żeby dziecko zgnoić. I to już od najmłodszych lat.


@WielkiNos: Budujcie dalej społeczeństwo emocjonalnych głupców. A później kwik bo dzieciak ma problemy z analizą logiczną i wyciąganiem wniosków. Matematyka jest bardzo ramowym materiałem do nauki i stopnie materiału się uzupełniają w kolejnych klasach gdzie brnięcie w robienie zadań bez logicznego rozpisywania będzie skutkowało
  • Odpowiedz