Wpis z mikrobloga

@dict: Reszta już mniej, ale i tak brak turbiny i wtrysk pośredni rządzą.

@OrzechowyDzem Tak. Konieczność wymiany oleju w manualu - co 60k km i wchodzi 1-2 litry. Konieczność wymianu oleju w automacie - co 30k km i wchodzi wiele litrów. Koszt naprawy manualu - 1-2 tys. zł. Koszt naprawy automatu 5-10 tys. zł.
@tomek_olo: Częstotliwość wymiany oleju przekładniowego w skrzyniach automatycznych określana jest przez producenta samochodu. Jednak najlepszym źródłem informacji o tym, co ile wymieniać olej przekładniowy w automatycznej skrzyni biegów, jest sam producent skrzyni automatycznej. Producenci ustalają interwały wymiany oleju przekładniowego na 30, 40, albo 60 tys. kilometrów przebiegu. Jeśli nie mamy danych, dotyczących wymiany oleju, możemy przyjąć uniwersalną zasadę, że olej przekładniowy wymieniamy co 40 tys. kilometrów przebiegu.
https://k2.com.pl/blog/wymiana-oleju-w-skrzyni-biegow/
@majk_emigrant: No ja mówiłem o pośrednim wtrysku. Wolnossące jednostki z pośrednim wtryskiem mają takie zalety, że:
a) turbo się nie popsuje bo go nie ma
b) silnik się mniej nagaruje
c) silnik poddawany jest mniejszym ekstremalnym przeciążeniom termicznym = służy na dłużej
a) turbo się nie popsuje bo go nie ma


@Adamfabiarz: no tak, polecam rower. Silnik się nie popsuje, bo go nie ma.

b) silnik się mniej nagaruje

c) silnik poddawany jest mniejszym ekstremalnym przeciążeniom termicznym = służy na dłużej


@Adamfabiarz: nawet zakładając, że powyższe są prawdą, to są bez znaczenia. W cyklu życia przeciętnego samochodu limity żywotności silnika i tak nie zostaną osiągnięte.

Załóżmy, że nie jesteś jednym wielki wykopowym
@piwakk: no trudno powiedzieć. Nie miałem styczności, ale wczytałem gdzieś, że poprawiona została tylko ta wersja silnika, która jest w hybrydach VW.
@Adamfabiarz

@majk_emigrant: No ja mówiłem o pośrednim wtrysku. Wolnossące jednostki z pośrednim wtryskiem mają takie zalety, że:

a) turbo się nie popsuje bo go nie ma

b) silnik się mniej nagaruje

c) silnik poddawany jest mniejszym ekstremalnym przeciążeniom termicznym = służy na dłużej


Ale Ty wiesz ze bezpośredni/pośredni wtrysk i turbo/wolnossacy to są dwie różne rzeczy, i może być wolnossący z bezpośrednim wtryskiem, jak i MPI z turbo?

@majk_emigrant

- nie
@Adamfabiarz: od kiedy turbo jest tak awaryjne że trzeba brać pod uwagę jego wymianę?
Dwa może być turbo a nie wysiliony silnik.
Trzy chodzi o to aby cieszyć się autem a nie odmawiać sobie przyjemności i praktyczności bo spadnie zywotnosc i auto skonczy sie zamiast po 30 latach to po 29.
Ja chyba nigdy nie kupię już auta bez turbo. ;)
Ma być ogień na tłoki. Masz olej po to aby