Wpis z mikrobloga

@michalxd21: Dobrze więc zadam pytania, na które nie dostałem ostatnio prawie żadnej odpowiedzi, a widzę, że się znasz:

1. Jak wygląda sprawa z budową nitek kolei dużej prędkości, bo z tego co wiem to nie jest takie łatwe i tory muszą mieć o wiele większe łuki, co sprawia, że pewnie trzeba nie jeden dom zburzyć i wykupić działki (skala wykupienia terenu pod same lotnisko to przy tym pikuś, bo tu mowa
@Nano22:
1. budowa nitek kolei dużych prędkości wbrew temu co się mówi w Polsce jest o wiele łatwiejsza niż np. budowa takich nitek we Włoszech. Jesteśmy położeni na terenach równinnych, bez bagien itp, dzięki czemu znaczna część przygotowania terenu będzie opierała się na jedynie wycince drzew i przygotowaniu gruntów. Jeżeli niezwykle górzyste Włochy sobie poradziły z budową KDP, to i my powinniśmy sobie poradzić. Oczywiście trzeba będzie kłaść nowe tory, bo
@michalxd21: noi jakie towary mają być transportowane z tego CPK (cargo) i ile rocznie? Bo sorry jak jechanie pociągiem 2.5h na samolot żeby lecieć 2h do grecji to raczej nie ma sensu xD a do budowy kolei mamy PKP PLK a do budowy autostrad jest GDDKiA, nie potrzeba do tego CPK
@mch0588: a jakie towary są transportowane teraz? Będą dokładnie te same, a będzie ich więcej, chociażby o te które przyjeżdżają do nas zza zachodniej granicy. Wskaż działania PKP w ostatnich latach które planowały i rozbudowały obecne sieci kolejowe. Jedynie w 2000 roku ucięli masę połączeń, a wiele torów np. na dolnym śląsku stoi zarośnięta. CPK da nam kop do przodu na tej przestrzeni, bo jak widać w ostatnich latach nic się
@michalxd21: no właśnie nie wiem jakie towary i ile ale wszyscy mówią, że "będzie więcej". To jakby moja firma chciała budować magazyn i nie wiedziała co, jak i ile tego będzie składować xD
co do torów to chciałbym zobaczyć mapę potencjałów ruchotwórczych bo może się okazać, że na danej linii nie ma chętnych do przewozu. Na ten moment plan kolejowego CPK to ładna grafika bez żadnej podstawy merytorycznej. No ale "szprychy"
@Gonzzo: widzę, że nawet dokumentacji CPK ludzie nie przeczytali...
"Przyjętym pożądanym standardem jest połączenie CPK z każdą z głównych aglomeracji Polski (za wyjątkiem Szczecina) w czasie do 2,5 godziny (w okresie początkowym), a docelowo w czasie do 2 godzin, z prędkością handlową podróży nie mniejszą niż 140 km/h."
https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/program-kolejowy#:~:text=Przyj%C4%99tym%20po%C5%BC%C4%85danym%20standardem%20jest%20po%C5%82%C4%85czenie,mniejsz%C4%85%20ni%C5%BC%20140%20km%2Fh.
@mch0588: przeczytali przeczytali, a nawet ją zrozumieli. Skąd teraz luzie ze Szczecina latają do Grecji? Przecież nie zamykamy wszystkich lotnisk w kraju. Dlaczego mają do Grecji leciec z Warszawy i jaką im różnicę zrobi czy lecą z Okęcia czy z CPK jak takie lotnisko wybiorą (a nie np. Szczecin Goleniów)?
Dodatkowo różnica jest taka, że istnienie takiego hubu umożliwi o wiele więcej lotów bez przesiadek, a na to to dopiero sie
Dodatkowo różnica jest taka, że istnienie takiego hubu umożliwi o wiele więcej lotów bez przesiadek, a na to to dopiero sie traci masę czasu i wówczas podróż 2,5h do CPK będzie wygodniejsza niż biwakowanie na lotnisku przesiadkowym np. 5


@Gonzzo: Hub and spoke oznacza WIĘCEJ przesiadek, mniej lotów p2p.