Wpis z mikrobloga

Niesamowicie się cieszę z pomysłów #pis i #lewica na emeryturę stażową. Jestem #programista15k na UoPie, płacę uczciwie składki emerytalne i jak już sobie liczyłem, luźno spełnię warunki i w wieku 55 lat idę na zasłużoną emeryturkę. Oczywiście minimalną, ale co z tego? Przecież #b2b owcy dostaną taką samą, tylko 10 lat później. Do tego czasu spłacę #nieruchomosci (dom do mieszkania i dom na wynajem), kilkaset złotych wpadnie z PPK, na które solidarnie składa mi się pracodawca i państwo, 13-, 14- tki i tak można żyć. Straszono mnie, że nie opłaca się płacić składek ZUS, ale socjalne państwo po raz kolejny mówi sprawdzam i wychodzi na to, że wyjdę na swoje ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie chce mi się już pracować w #programowanie #pracait, więc odpocząłbym sobie w wieku, gdy będę jeszcze w miarę młody i coś mogę zdziałać, a nie jak już będę starym, schorowanym dziadem 65+. Jeśli ktoś się nie dorobił do 50-tki, to już tego nie zrobi, a życie jest tylko jedno i nie będzie respawnu. Jeszcze 8 lat luzu i przedłużonego dzieciństwa na studiach i LO zaliczy mi się do tych 40 lat stażu, a mówili - na co komu studia w IT ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak trzeba żyć, a nie do 67-go tyrać na nowy jacht CEO korpo albo leasing BMW szefa januszeksu.

#oswiadczenie #oswiadczeniezdupy
  • 19
@Gennwat: nie sądzę, ZUS ma najlepszą stopę zwrotu, daleko lepszą niż jakieś akcje, obligacje, lokaty itp. źródła wyciągania kasy od leszczy pod pozorem "inwestycji". Chyba tylko nieruchy gwarantują lepszy , a do tego stabilny, trwały, pewny wzrost w czasie plus możliwość zarobkowania z wynajmu. Nawet Bill Gates sprzedał akcje Microsoftu (ma już tylko z 10%) i kasę ładuje w ziemię rolną.
@Romska_Palo_Ul_Laputa: Radzę spojrzeć na obecne projekcje dotyczące urodzeń oraz piramidy wiekowej. Ten dom to chyba wynajmiesz duchom a za emeryturę to może na niskiej jakości jedzenie starczy bo kiedy skończy się kasa na wypłaty to pójdzie w ruch drukarka + usunięcie waloryzacji.