Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
#nieruchomosci #kredythipoteczny #pytaniedoeksperta #prawo
Mireczki, mam pytanie odnośnie księgi wieczystej, zakupiłem mieszkanie z rynku wtórnego za pomocą kredytu hipotecznego. Mieszkanie które kupiłem miało na sobie również hipotekę. Dzisiaj sprawdziłem w KW, że jestem już właścicielem, widnieje w dziale IV hipoteka którą zawarłem, ale nadal jest hipoteka poprzedniego właściciela. Czy ten wpis sam zniknie czy powinienem dokonać jeszcze jakiś formalnych ruchów lub poprzedni właściciel, z tego co wiem podczas podpisania aktu wszystkie formalności powinny być spełnione. Kojarzę eksperta od kredytów @marcpol może coś podpowie albo inny Miras obeznany z tematem, jest to moja pierwsza nieruchomość więc jestem trochę zielony w temacie, a nie chciałbym obudzić się z ręką w nocniku za kilka lat.

· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: RamtamtamSi
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

• 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mirko_anonim:

Powinienes to za wczasu ustalic z notariuszem, kto zglasza wniosek o zmiany w KW. Teraz musisz sam wnosic albo notariusz ( ale pewnie trzeba zaplacic drugi raz )
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: Zgodnie z tym, co napisano wyżej należy złożyć wniosek KW-WPIS z żądaniem wykreślenia hipoteki. Do złożenia tego wniosku wymagana jest zgoda na wykreślenie hipoteki wydana przez bank który kiedyś udzielił kredytu sprzedającemu. Od niego powinieneś otrzymać wymagane dokumenty.

Prawdopodobnie Twoja umowa kredytowa również wymaga złożenia tego wniosku i przedstawienia go Twojemu bankowi w ustalonym terminie.

Możliwa jest też sytuacja w której kredyt poprzedniego właściciela był już spłacony, ale nie
  • Odpowiedz