Wpis z mikrobloga

Mirki, nigdy Was nie prosiłem, ale teraz zajebiście proszę o pomoc. Bujam się od pół roku z zepsutym telewizorem Philipsa, który kupiłem za 6.5 tysiąca zł na xkomie i nie wiem sam co mam już robić. Serwis Philipsa to jest jakiś dramat, są tak bezczelni że to sie chyba nadaje na znalezisko. Już Wam nakreślam temat.

Pół roku temu kupiłem telewizor w sklepie #xkom , Philips 75PUS8807 75 cali za 6.5 tysiąca zł. Przywiozła mi go ekipa Zadbano, która musiała sprawdzić w mieszkaniu czy wszystko ok z telewizorem i rozwaliła karton przy odpakowywaniu, który nadawał się już tylko na śmietnik. Po kilku dniach zacząłem mieć problemy z telewizorem. Ten zawieszał się w losowych momentach i zaczynał migać na przemian kolorami, pomagało jedynie wyłączenie go z prądu. X-Kom nie mógł zrobić nic w tej sprawie, bo nie mam na niego kartonu (przypominam, że zniszczyła mi go ekipa, którą xkom do mnie wysłał). Pierwsze 2 miesiące trwała korespondencja z firmą x-kom, która przekierowała mnie do serwisu Philips Polska, ponieważ oni mają opcję naprawy domowej. Tak więc zrobiłem, kolejny miesiąc czekałem na serwis. Jak ci w końcu przyjechali to wymienili matrycę na nową. Po kilku godzinach zauważyłem, że matryca odklejała się od góry i miała szparę na kilka cm. Problem z zawieszaniem telewizora występował nadal pomimo jej wymiany. Serwis był łącznie u mnie 5 razy, raz to porobić zdjęcia, później na wymiany. Zaczynało mnie to już mocno irytować, co zaznaczyłem w rozmowie z serwisem. Kolejna wiadomość od nich brzmiała, że serwis wymieni płytę główną i jeśli kolejny raz problem będzie występował to telewizor zostanie wymieniony na nowy. Serwis wymienił płytę główną, problem wystepuje nadal, a teraz Philips Polska miga się od swoich słów, które mam oczywiście udowodnione w korespondecji z nimi, karząc mi czekać kolejne 30 dni na wizytę serwisu i dalszą naprawę. Po rozmowie z serwisem sami mówili, ze góra nadal nakazuje im podejmować naprawę, pomimo że obiecali wymienić już odbiornik na nowy. Nie mam pojecia co ja mam zrobić, pół roku jestem właścicielem szrota za 6.5 tysiąca złotych. Jestem zbywany bezczelnie przez tak wielką firmę jak Philips Polska, nigdy nie spotkałem się z takim zachowaniem wobec konsumenta. Proszę Was, poradźcie mi, bo ja już nie mam nerwów do tego.

#telewizory #philips #tv #xkom #wykopefekt
  • 165
@koronawirus: Po pierwsze to nie masz żadnego obowiązku posiadania oryginalnego opakowania (ale właśnie na takie sytuacje lepiej karton zostawić). Po drugie dla mnie to wygląda jakby odpalał się tryb diagnostyki RGB, który nie jest dostępny ot, tak z poziomu menu, tylko dopiero z menu serwisowego. W każdym razie domagaj się zwrotu hajsu albo wymiany na nowy, bo to mieć miejsca nie powinno.
@szpongiel Telewizor łapie zawieche w losowych momentach i wpada w taki tryb, nie można go wyłączyć w inny sposób niż wtyczka z prądu. Dzieje się tak naprawdę losowo, raz podczas oglądania netflixa, raz YouTube a niekiedy jak po prostu włączę tv. Teraz np od ponad 2 tygodni jest spokój ale niekiedy potrafi kilka razy w ciągu dnia tak odpalić. Próbowałem hard resetow, wszystkiego, nawet wymiana płyty głównej przez serwis nie pomogła
@koronawirus poczytaj jak poprawnie złożyć reklamację z tytułu rękojmi i jakie w związku z tym obowiązki ma przedsiębiorca. Najważniejsze jest jednoznaczne wskazanie żądania, nie na zasadzie "naprawa albo wymiana". Jako ciekawostkę dodam że jeśli Twoim oczekiwaniem będzie odstąpienie od umowy, to sprzedawcy nie obowiązuje termin 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Jeśli w xkomie nie chcieliby przyjąć reklamacji (a spotkałem się z taką praktyką w innych sklepach), to zażądaj odmowy na piśmie wraz
@hahaha322 Aktualnie najbardziej boję się o samą usterkę, bo to potrafi się pojawiać naprawdę losowo. Mam udokumentowane na filmach, ale co jeśli oni odpalą i skoro nic się nie dzieje to odmowa rękojmi? To potrafi wystąpić raz na jakiś czas albo kilka razy w ciągu dnia
@koronawirus okoliczności pojawiania się usterki również odnotuj w reklamacji. W dalszej kolejności jeśli odrzucą reklamację to pozostaje Ci powołanie biegłego rzeczoznawcy sądowego i złożenie ponownej reklamacji podpartej jego opinią ewentualnie uderzanie od razu do sądu i przy okazji dostaniesz zwrot za opinię rzeczoznawcy.
Niestety jeden raz w życiu miałem ogromny problem z wyegzekwowaniem naprawy gwarancyjnej i był to sprzęt i serwis Philipsa. Od tamtej pory unikam tej firmy i odradzam każdemu komu tylko mogę!


@Milioner_z_Choroszczy: korzystam z elektrycznej szczoteczki do zębów Philipsa. Niestety takiej, która lepiej by czyściła póki co nie znalazłem, a ta Philipsa nie jest zbyt trwała. Zazwyczaj się rozwala w przeciągu 12-20 miesięcy, a super tania też nie jest (pomijając dodatkowo
Ale tak zupełnie przy okazji #philips ma jakiś problem ze sobą. Kupiłem dwa lata temu, nie ukrywam, ze względu na ambilight. Po może roku okazał się problem, że po przełączeniu kanału w tv nie pokazuje co oglądam. Denerwujące, a wcześniej miałem dekoder i nie było widać tego. Philips najpierw utrzymywał, żeby gadać z dostawcą telewizji. W końcu przyznali rację, że to bez sensu i stwierdzili: no tak mamy z tym problem. Pracujemy
@Qql3l3: Ile ja sie namęczyłem żeby Philipsa przywrócić w ogóle do działania xD
Zrobiłem reset żeby nie zamulał - okazało się że Google Play Store jest zbyt stary w tej wersji i nie da się logować na konto Google. Nie dało się więc zrobić nic, ani YT ani aplikacje. Cudem tylko preinstalowany Netflix działał.

Musiałem przez tryb deweloperski połączyć się z nim przy użyciu ADB z laptopa i normalnie przez terminal