Wpis z mikrobloga

Mirki, nigdy Was nie prosiłem, ale teraz zajebiście proszę o pomoc. Bujam się od pół roku z zepsutym telewizorem Philipsa, który kupiłem za 6.5 tysiąca zł na xkomie i nie wiem sam co mam już robić. Serwis Philipsa to jest jakiś dramat, są tak bezczelni że to sie chyba nadaje na znalezisko. Już Wam nakreślam temat.

Pół roku temu kupiłem telewizor w sklepie #xkom , Philips 75PUS8807 75 cali za 6.5 tysiąca zł. Przywiozła mi go ekipa Zadbano, która musiała sprawdzić w mieszkaniu czy wszystko ok z telewizorem i rozwaliła karton przy odpakowywaniu, który nadawał się już tylko na śmietnik. Po kilku dniach zacząłem mieć problemy z telewizorem. Ten zawieszał się w losowych momentach i zaczynał migać na przemian kolorami, pomagało jedynie wyłączenie go z prądu. X-Kom nie mógł zrobić nic w tej sprawie, bo nie mam na niego kartonu (przypominam, że zniszczyła mi go ekipa, którą xkom do mnie wysłał). Pierwsze 2 miesiące trwała korespondencja z firmą x-kom, która przekierowała mnie do serwisu Philips Polska, ponieważ oni mają opcję naprawy domowej. Tak więc zrobiłem, kolejny miesiąc czekałem na serwis. Jak ci w końcu przyjechali to wymienili matrycę na nową. Po kilku godzinach zauważyłem, że matryca odklejała się od góry i miała szparę na kilka cm. Problem z zawieszaniem telewizora występował nadal pomimo jej wymiany. Serwis był łącznie u mnie 5 razy, raz to porobić zdjęcia, później na wymiany. Zaczynało mnie to już mocno irytować, co zaznaczyłem w rozmowie z serwisem. Kolejna wiadomość od nich brzmiała, że serwis wymieni płytę główną i jeśli kolejny raz problem będzie występował to telewizor zostanie wymieniony na nowy. Serwis wymienił płytę główną, problem wystepuje nadal, a teraz Philips Polska miga się od swoich słów, które mam oczywiście udowodnione w korespondecji z nimi, karząc mi czekać kolejne 30 dni na wizytę serwisu i dalszą naprawę. Po rozmowie z serwisem sami mówili, ze góra nadal nakazuje im podejmować naprawę, pomimo że obiecali wymienić już odbiornik na nowy. Nie mam pojecia co ja mam zrobić, pół roku jestem właścicielem szrota za 6.5 tysiąca złotych. Jestem zbywany bezczelnie przez tak wielką firmę jak Philips Polska, nigdy nie spotkałem się z takim zachowaniem wobec konsumenta. Proszę Was, poradźcie mi, bo ja już nie mam nerwów do tego.

#telewizory #philips #tv #xkom #wykopefekt
  • 165
@koronawirus: już tu pisali. Reklamacja z tytułu rejkomi. Poniewaz były już dwie próby naprawiena przysługuje Ci zwrot kasy. Piszesz do xkom taka wiadomość:
Zglaszam reklamację z tytuł rejkomi. Proszę o zwrot pieniędzy. Telewizor był naprawiany już 5 razy. Nie zgadzam się na kolejną naprawę.

Maja chyba 14 dni na odp. Napiszą pewnie coś typu 'przetwarzamy'. Napisz, że mają 14 dni i 'przetwarzanie' wiadomości to nie ustosunkowanie się do niej.

Tutaj nie
@koronawirus: Zadbano.pl? Ciekawa nazwa. Xkom miał kiedyś powiązania kapitałowe ze sklepem Satysfakcja.pl. Oni byli wręcz legendarni. Cięli takie oszustwa na RMA, że głowa mała.

Ciekawe, że to kolejny serwis powiązany z Xkom, któremu coś tam podzlecają i znowu jest problem z obsługą reklamacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nazwa tego tworu jest jakoś dziwnie w podobnej konwencji.
@quki13 jeśli OP reklamował z tytułu gwarancji to nie przysługuje mu "automatyczny" zwrot z tytułu rękojmi, gdyż z tytułu rękojmi nie reklamował jeszcze ani razu. W świetle prawa byłaby to pierwsza reklamacja skierowana do sprzedawcy, a to że gwarant wcześniej coś tam grzebał nie ma dla sprzedawcy znaczenia, rękojmia i gwarancja to dwie różne ścieżki reklamacyjne. I sklep nie musi nic przyjmować, może odrzucić reklamację z tytułu rękojmi i tyle
@SwiatWedlugAndrzeja: mylisz gwarancję z rękojmią. W przypadku rękojmi towar musi być jak nowy, bez śladów użytkowania, w oryginalnym opakowaniu. W przypadku gwarancji możesz im go przesłać choćby w worku po ziemniakach i nic im do tego. Jak już rozpoczniesz proces gwarancji, to nie można już skorzystać z rękojmi
@M4711v2 no i gitara
Dla mnie telewizory z androidem to badziew. Bo ten telewizor cały działa na tym oprogramowaniu. Nawet HDMI to aplikacja zrobiona pod telewizor. Powinno być tak że telewizor ma swoje oprogramowanie do podstawowych czynności takich jak DVBT, HDMI czy USB a naciskając przycisk na pilocie „SMART” powinien uruchomić się np. Android.
@koronawirus: Pozwolę sobię podsumować jako osoba orientująca się w przepisach.
1. Masz pełne prawo zgłosić się do sprzedawcy xKom w celu wymiany lub dalszej naprawy sprzętu. Ich próba odsyłania Cię do autoryzowanego serwisu Philips Polska i pozostawienie tego serwisu jako strony nie jest w tym sporze legane.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
2. Polecam napisać za pomoca profilu zaufanego "Pismo ogólne" do UOKIK i jednocześnie emaila do sklepu o treści "Zawiadamian zgłoszenie mojego rozszczenia do
@zawadaPL: a kto powiedział że nie używany? Na być bez śladów zużycia, w oryginalnym opakowaniu. W tym wpadku TV jest już po naprawach gwarancyjnych, z zerwanymi oryginalnymi plombami, z wymienionymi częściami i to już nie jest pełnowartościowy produkt który można zwrócić. OP zawalił sprawę bo zamiast rękojmi wybrał naprawę gwarancyjną
@baltic-vodka: Co do pierwszego to jakaś bzdura nie ma różnicy czy to gwarancja czy rękojmia w obu wypadkach opakowanie oryginalne nie jest wymagane. Wymogi które podałeś to mogą być co najwyżej przy zwrocie zakupu dokonanego na odległość w ciągu 14 dni. Co do serwisu na gwarancji to również nie prawda może spokojnie reklamować z tytułu rękojmi.

Ad1
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-gwarancja-a-rekojmia

Ad2.
https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-mozna-zlozyc-reklamacje-jednoczesnie-z-tytulu-gwarancji-i-rekojmi
@koronawirus: miałem chwilę kiedyś Phillipsa i wymieniłem szybko na Samsunga który śmiga już chyba od 2017-18. Upscaling mi rozmazywał piksele i drażniło mnie to w ciul. Teraz bym brał albo Samsunga (mimo Tizena) Sony albo bym pokusił się o Xiaomi. Rękojmia i zmieniaj tv