Wpis z mikrobloga

@buczubuczu: komputer tak naprawdę "wie" dużo lepiej od gracza prawie wszędzie i w zasadzie nie ma możliwości, by wygrać z komputerem, który jest niczym nieograniczony. W strzelance by reagował w 0,01 sekundy i trafiał bezbłędnie każdym nabojem, w takich Hirkach od początku wie gdzie jest graal i jak ugrać walki z creepami oraz z tobą, w Mortal Kombat zna wszystkie comba i umie je wyprowadzić za każdym razem bez najmniejszego błędu,
@Antorus no, a z drugiej strony, zanim udało się mieć taką moc obliczeniową, by komputer mógł startować od poziomu zero i nabywać jakichś schematów, jak człowiek, to musieliśmy czekać aż do niedawna, wcześniej komputery były na to za słabe, więc pisało sie na szybko co komputer może zrobić i kiedy, dostawał jakąś tam nieśmiertelność w danym momencie i heja, na zdecydowaną większość gier wystarczało. Cudownie byłoby, gdyby takie ai kierowcy uczyło się
  • 0
@buczubuczu @Antorus: nie no, jeśli o hirki chodzi to komputer ma "map hacka" - tzn widzi całą mapę (np. jeśli nie ma miasta i ma 7 dni na zajęcie to będzie bohaterami szedł do najbliższego, mimo że teoretycznie nie powinien wiedzieć gdzie są najbliższe miasta bo ich nie odkrył).

a jeśli chodzi o kopanie Graala to musi chyba odwiedzić minimum 1 obelisk, żeby wiedzieć mniej więcej gdzie jest zakopany. także nie
@Begrezen: o patrz nad tym to się tak nie zastanawiałem jak komputer "walczy" z creepami.

Wiem, że wrota wymiarów powodują gigantyczny przyrost obliczeń, które wykonuje i te tury się faktycznie zaczynają rozwlekać z sekund na minuty, na współczesnych sprzętach mających tysiące razy więcej flopsów niż kompy z lat '90.

Problem potwornie długich tur AI jest też w Heroes V. Tam to się w zasadzie nie da grać większych mapek przez to,