Wpis z mikrobloga

Zamówiłem sobie drukarkę 3d Anycubic Kobra 2 Neo. Dopiero zaczynam tą przygodę i jestem zielony. Jaki kupić filament na początek, żeby podrukować sobie jakieś mniejsze elemnty typu figurki, gadżety? w opisie napisane, że współpracuje z materiałami PLA/ABS/PETG/TPU.
#pytanie #druk3d #drukarki3d #anycubic
  • 10
@roszej: Od niedawna mam Kobra Neo (bez 2). To też moja pierwsza. Sprawdza się ale ciągle się uczę. Drukowałem z PLA i ABS i zdecydowanie PLA jest łatwiejszy do ogarnięcia. Jeśli kupiłeś drukarkę do figurek to źle wybrałeś technologię. Zdecydowanie żywiczne drukarki nadają się do tego lepiej.
  • 0
@S0Cool: nie kupiłem drukarki do figurek. Kupiłem zwyczajnie pierwszą drukarkę za za nieduże pieniądze - myślę że ten model to taki kompromis .
@roszej: OK, ja wyrwałem swoją za 482PLN, a Kobrę 2 widziałem niedawno na pepperze za bodajże 520. Za te pieniądze zawsze warto się czegoś nowego nauczyć. Ja na razie drukuję proste geometryczne kształty - obudowy do elektroniki, klosz do lampy czy koszyk na sztućce. Figurkę Yody wydrukowałem na drukarce żywicznej kumpla i wyszła rewelacyjnie - ze szczegółami nieosiągalnymi dla drukarek FDM.
  • 0
@S0Cool: ja generalnie zajmuję się utrzymaniem ruchu w firmie i czasem potrzeba nietypowych elementów więc w dalszej przyszłości widzę pewną możliwość w takim druku :) oczywiście na początku chce się trochę pobawić, podrukować różne gotowe rzeczy no generalnie wejść w temat :) A jak z tym filamentem ? kupić jakiś markowy? takie najtańsze mają kiepskie opinie. Nie chciałbym się zniechęcić już na początku.