Wpis z mikrobloga

@Darth_Gohan: z należytym oświetleniem przejść dla pieszych to się zgodzę, ale akurat z tym, że we Wrocławiu większość dróg w centrum jest z ograniczeniem do 30 to się nie zgodzę.
Z tego co zaobserwowałem, nagminne jest wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych. W centrum jest sporo ulic dwupasmowych, jest też kilka przejść bez sygnalizacji świetlnej na takich drogach. Już nie raz byłem świadkiem, jak pieszego prawie rozjechał samochód, bo kierowca nie
  • Odpowiedz
A czemu nie powinno byc przejsc dla pieszych w szczerym polu?
Jak zbudowanie obwodnic i tras szybkiego ruchu ma ochronic pieszych przed potraceniami w terenie zabudowanym?
Czemu ograniczenie predkosci do 50km/h jest bezpieczniejsze niz do 30 km/h?

Ten post to takie twoje luzne przemyslenia, czy interesujesz sie tematem? Polecisz jakies ksiazki, badania nt bezpieczenstwa ruchu drogowego ktore potwierdzaja to co piszesz?

Pytam z ciekawosci bo chcialbym lepiej zrozumiec temat.
  • Odpowiedz
@pekak: poza miastem jak najbardziej, w mieście akurat nie widzę większego problemu. Zależy jeszcze w jakich miejscach konkretnie.
  • Odpowiedz
Z tego co zaobserwowałem, nagminne jest wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych. W centrum jest sporo ulic dwupasmowych


@pekak: no i w takich miejscach nie powinno być przejść dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej
Xuzoun - >Z tego co zaobserwowałem, nagminne jest wyprzedzanie przed przejściem dla p...

źródło: wrd

Pobierz
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: Zapomniałeś jeszcze dodać "a w Kopenhadze to w ogóle rower gurom" względnie "w Amsterdamie to jest dopiero" I byłoby jeb***e aktywistyczne bingo :). I nikogo nie obchodzi że Amsterdam albo Kopenhaga mają o połowę mniejszą powierzchnię niż Wrocław czy Warszawa. Aktywiści nie wytłumaczysz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: mają rację - jak nie potrafisz jeździć uważnie to nie jedź w ogóle

Te wszystkie twoje uwagi oczywiście są słuszne (żeby nie było), gówniane oświetlenie, cichociemni ubrani na czarno i rowerzyści z lampką za 5zł, w której nawet im się nie chce wymienić baterii - to wszystko prawda. To wszystko spotykamy na drogach każdego dnia.

Ale jeździmy w takich właśnie warunkach i ostatecznie pozostaje się tylko do tego dostosować
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: Prościej jest założyć z góry, że przy przejściu zawsze może ktoś być. Zwalniać i się zatrzymywać jak się potwierdzi. Jeżeli nie jest prościej to niech "wyniosą" wszystkie skrzyżowania i przejścia dla pieszych. ¯\(ツ)/¯ Tak jest chyba w Wiedniu.
  • Odpowiedz
Możesz jeździć najbardziej uważnie na świecie, ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz jak Ci pieszy nie pomoże bo od niego też coś tutaj zależy.


@Darth_Gohan: bzdura, jak nie masz odpowiedniej widoczności to zwalniasz do takiej prędkości, która umożliwi ci wyhamowanie. Ale jak podchodzisz do tego w ten sposób, że przecież nie będę jechał 30 km/h to żadna infrastruktura nie pomoże
  • Odpowiedz
  • 3
@conamirko:

nie musisz czekać - rok czy dwa temu wyszła stosowna ustawa i ci ludzie zwyczajnie łamią prawo. O czym tu pisać?

My w tym państwie nie potrafimy ogarnąć żeby ludzie mieli odblaski na rowerze zgodnie z prawem, a Ty twierdzisz, że ustawą załatwili temat? Tak załatwili ten temat, że tylko coraz więcej dostawców żarcia jeździ na tych rowerach powyżej 25 km/h ustawowych.

naćpiesz się na#ebiesz a wypadek i tak się
  • Odpowiedz
Tak załatwili ten temat, że tylko coraz więcej dostawców żarcia jeździ na tych rowerach powyżej 25 km/h ustawowych.


@Darth_Gohan: to dzwoń na policję jak takie coś widzisz, a nie na mirko xD

W takim wypadku przy tym co ile mamy przejście na niektórych miejscach to ja bym nie musiał zwalniać. Jechałbym ciągle zwolniony xD


no i tak właśnie powinieneś jeździć, szczególnie tam gdzie jest dużo przejść - chyba każdy to
  • Odpowiedz
Ulice z limitem prędkości powyżej 50 km/h w takim Wrocławiu to już rzadkość.


@Darth_Gohan: A są jeszcze jakieś?

Dziś chyba nie ma ulicy którą dałoby się wyjechać z miasta bez progu i ograniczenia 30... chyba tylko Legnicka, Powstańców, Opolska i Żmigrodzka bo to
  • Odpowiedz