Wpis z mikrobloga

@MirosIawa: Ciężko i mówię tu z własnego podwórka bo szukałem małego auta w budżecie do 10 k i nagimnastykowałem się żeby kupić, koniec końców się udało ale to droga przez mękę.
  • Odpowiedz
@MirosIawa: Najłatwiej w tej kasie znaleźć BMW e39. Większość w cenie do 5k jest w wybornym stanie polecam xD

Oczywiście, że się da, nie mniej jednak jest to trudne. Szukaj jakiejś astry G, Fiata Pandy, Opla Corsę, czy Skodę Fabię. Wymagania przede wszystkim:
- ZMIENIONE PRZEWODY HAMULCOWE
- ZROBIONE ZAWIESZENIE
-
  • Odpowiedz
@ziomus13: wypisałeś swoje osobiste preferencje. Opony 8 letnie dla mnie to już kosz.
przewody hamulcowe można wymienić za swojej kadencji.
zawieszenie też mega przesada że ma być porobione, zależy co jest do wymiany, ja miałem tuleje amortyzatorów z tyłu do wymiany, to wymieniłem całe amortyzatory z tyłu na nowe za 280zł.
Po zmianie sprzęgła też moim zdaniem nie ma co na to patrzeć. w 3 ostatnich samochodach nie musiałem wymieniać sprzęgła. W pierwszym zmieniłem ale jeździłem tym samochodem 10 lat i był to mój pierwszy więc człowiek się uczył.
aby sprawdzić czy nie jest zużyte, czyli niska prędkośc, piątka i but. jak się zacznie ślizgać to śmietnik i niech opuszcza 700zł na wymianę. jak klei to będzie
  • Odpowiedz
@r5678: Klima w takich autach często jest popsuta, można bez tego żyć. Nie kupisz auta idealnego. Pamiętaj masz TYLKO 5k do wydania. Musisz na coś przymknąć oko.

Remont zawieszenia w 15-20 letnim ciężko wiąże się z urwanymi śrubami. Wtedy koszty rosną. Wymiana amortyzatorów akurat jest bezproblemowa z tyłu. Wymień sobie tuleje wahaczy z przodu w takim aucie. 50%, że urwie się jakaś śruba mocująca wahacz do sanek... Koszty robocizny wtedy
  • Odpowiedz
@programista15cm: Oczywiście, że tak. Wiele osób jeździ bez działającej klimy i daje radę xD. Żyjesz w świecie 15k+ więc dla Cb to abstrakcja. Natomiast dla kogoś kto ma budżet 5k na auto zdecydowanie klima nie jest najważniejsza. Zadaniem wozu jest jedynie przejazd z punktu A do B, jednocześnie po drodze nie zabijając kierowcy. Dlatego napisałem MINIMALNE wymagania do takiej jazdy.
  • Odpowiedz
@ziomus13: nie zawsze jeździłem e39 z automatyczną klimatyzacja z filtrami węglowymi.

Wcześniej miałem auta bez klimy. Szczerze mówiąc przejechałem pełna toyota carina 1600km w kilka dni po Polsce szukając działki inwestycyjnej. Po prostu nigdy więcej
  • Odpowiedz
@ziomus13: wszystko trzeba w jakiejs perspektywie rozpatrywac. Przewody hamulcowe moze sie okazac ze to bedzei 300-400zl z robota, a klimy nie naprawisz, bo wymiana parownika to jest rozbieranie pol auta i nikt tego tanio nie zrobi
  • Odpowiedz
Przewody hamulcowe wymiana wszystkich to około 700-1000zł. Jak ktoś chce auto za 5k do jazdy, to musiałbym kupić za 4k samochód z TYLKO zardzewiałymi przewodami. Często zgnite przewody łączą się w parze z dziurawym podwoziem, wtedy takie auto traci całkowicie sens. Parownik bardzo rzadko pada w samochodzie. Zazwyczaj jest dziura w skraplaczu, albo na jakimś przewodzie. Koszt wtedy to około 800-1000 zł. Gorzej jak padnięta sprężarka, wtedy jest drożej. W dalszym ciągu
  • Odpowiedz