Wpis z mikrobloga

@happy_shroom: to nie ma znaczenia czy napiszą że ponowne instalacje będą naliczane czy nie bo to jest po ich stronie weryfikacja.

Ten model jest kompletnie bez sensu i ja nie wiem co za idiota go wymyślił.
  • Odpowiedz
@Qlien ma on sens i to duży, został on stworzony aby objąć może 5% developerów

wystarczy poczytać o co chodzi i wykonać obliczenia jak przekłada się to na opłaty teraz a jak było przedtem

jest kilka rzeczy które mogą stworzyć problem, ale raczej to ogarną
  • Odpowiedz
@happy_shroom: to nie ma znaczenia czy ten pomysł powstał z zamysłem o małych czy dużych. Jedni i drudzy będą/są oburzeni że nagle znikąd ktoś wyciąga łapę po dodatkowe pieniądze. Unity sugeruje że dużych to nie zaboli, ale gdy nagle wydatki na same licencje i koszta obsługi Unity skoczą np. z 5% do 25% to niezależnie od rozmiaru studia każdego by to zabolało.
  • Odpowiedz
@RandomowyMirek: Jesteś piekarzem, sprzedajesz chleb. Nagle dostawca mąki wpada na pomysł że musisz płacić mu $0,2 od każdej kromki chleba jaką kupujący sobie ukroi z tego chleba co już kupił. Producent mąki jeszcze nie wie jak to będzie sprawdzał ale już Ciebie informuje że ma taki chytry plan.
  • Odpowiedz
ma on sens i to duży, został on stworzony aby objąć może 5% developerów


@happy_shroom: Czyli praktycznie dla wszystkich którzy mają przychody pozwalające na przeżycie z tworzenia gier xd

wystarczy poczytać o co chodzi i wykonać obliczenia jak przekłada się to na opłaty teraz a jak było
  • Odpowiedz
@Qlien no to jak czytałeś to powiedz mi co jest złego w tym systemie?

zakładam, że wiesz, że w przypadku dużych gier (a właśnie w nie jest celowana ta zmiana) prowizja unity wyniesie ZNACZNIE mniej niż wynosiła by w przypadku używania unreala i jego 5% (pomijając to, że unity nakada jednorazową plate a unreal pobiera 5% od zysków co miesiąc)

porównaj sobie cenę prowizji używając unity pro i unreal

i odrazu
h.....m - @Qlien no to jak czytałeś to powiedz mi co jest złego w tym systemie?

 zak...

źródło: temp_file8939429774127044474

Pobierz
  • Odpowiedz
@Qlien wiesz wgl jak obecnie wygląda model biznesowy unity czy tylko tak #!$%@? o tych zmianach bo jest to modne?

obecny system to proszenie się o bankructwo

a bez unity więcej ludzi będzie w dupie niż z nowym system płatności
  • Odpowiedz
@happy_shroom:

i jesteś świadomy tego, że w przypadku mikrotrazakcji i reklam unity nie pobierze (i nie pobiera nawet teraz) opłaty a unreal weźmie 5%


@happy_shroom: Jak nie pobierze? Pobierze od limitów które są ustalone tylko od pobrania a nie od reklamy. Przy grach mobilnych w modelu freemium żeby mieć zyski trzeba mieć setki tysięcy albo miliony pobrań, przy tym modelu robienie gier mobilnych nie ma sensu.
  • Odpowiedz
no to jak czytałeś to powiedz mi co jest złego w tym systemie?


@happy_shroom: to pokaż mi tabelkę przy założeniu że jeden użytkownik generuje średnio 0.2$, pobiera grę wiele razy na wiele urządzeń, dodatkowo doliczając pirackie gry i zwroty.

Ta tabelka prezentuje wyidealizowany przykład bez realnego zastosowania.
  • Odpowiedz
@Qlien widzę jak czytałeś XD
#!$%@? z tym, że pobiera wiele razy na wiele urządzeń albo piraci skoro unity nalicza opłatę tylko w przypadku PIERWSZEJ unikalnej instalacji a piraty nie są brane pod uwagę

ktoś kto pobiera grę freemium i gra w nią reguralnie przez parę dni wygeneruje znacznie więcej zysków niż te 20 centów ( któryś raz powtarzam, że nikt kto profesjonalnie robi gry nie używa darmowego unity czyli zamień to 20 centów na znacznie niższa wartość)

ucierpią tylko gówniane gry z gównianyn gameplayem które nie potrafią utrzymać
  • Odpowiedz
co jest złego w tym systemie?


@happy_shroom: Wiara w zamknięty model który jest odporny na nadużycia, brak czasu na adaptację, port na inny silnik, zmianę umów np z wydawcą itp. Monopolowe zagrywki w celu ubicia konkurencji - Applovin. Ale pomijając to ten system po prostu nie ma sensu i przykładów jest wiele jak np promki, zejście z ceny, przejście na f2p to może być koniec

i jesteś świadomy tego, że
  • Odpowiedz