Wpis z mikrobloga

Moje doświadczenie z oponami całorocznymi jest takie, że samochód na oponach Goodyeara 4seasons G2 w trzecią zimę zaczął wchodzić w zakręty na śniegu gorzej niż poduszkowiec. Nie wiem, może guma stwardniała, czy coś. Czy ktoś ma jakieś wieloletnie (>3 lata) doświadczenie z wielosezonami i mógłby polecić jakiś model?

Niby nie najniższa półka, a taki zawód.
Nie widzi mi się fatygowanie 2x do roku i płacenie 500 PLN/rok na wymianę opon. Poza tym większość zimy to błoto i woda na asfalcie, a nie śnieg – tu zimówki podobno średnio się sprawdzają – dobre są tylko do śniegu.

Jednak parę(naśnie) dni w roku w moim zadupiu, na drodze do pracy (20 km) poleży śnieg i ogólnie wolał bym żyć a z ostatnimi wielosezonami po 2 latach eksploatacji średnio to widzę.

#opony #motoryzacja #samochody
  • 33
@thevenin: No u mnie sezon 2022/2023 był bez problemu, łącznie z wyjazdami do Wisły, też generacja G2. Więc albo felerny egzemplarz, albo kwestia np. cięższego auta, nabitego złego ciśnienia, trochę większego zużycia/przebiegów (piszesz 20k, ja robię 10-15k).
@Rachey: No ja tak nie żyje bo koła zawsze zmieniam sam, lub mam całoroczne. ale czasami trzeba kupić nowe opony i je założyć, wtedy jest nieciekawie. Zwłaszcza że u mnie zawsze są 2 samochody raz były 3, każdy trzeba serwisować. Jakbym miał 2x w roku jeździć na wulkanizację każdym autem, to na całorocznych latałbym odkąd tylko pojawiły się na rynku.
a tak koszt ponoszę raz przy montażu opon i wyważeniu.
@r5678: Można jeździć do wulkanizatora albo zakupić 2 kpl. alusów/stałówki i wymieniać koła samemu - tez pomysł dobry.
Mam samochód "B" na budowę - 2 lata jeżdżę na nalewkach zimowych cały rok i bieżnik prawie jak nowy. Sprzedawca tego samochodu był wulkanizatorem i się chwalił że znalazł "czarne złoto" wzór opon i chyba miał rację ( ͡º ͜ʖ͡º)
@thevenin: Jeździłem na Michelin CrossClimate+ przez 4 lata. Ostatni rok przyczepność była słaba pomimo 'ok' bieżnika(na styk) i strasznie hałasowały(ząbkowanie pomimo przekładek).
@thevenin: Masz fart kolego, bo jeżdżę 5ty sezon dokładnie na tych oponach. Trafiłem na wątek bo właśnie muszę kupić nowy komplet przed tą zimą - chętnie podzielę się opinią.

W skrócie - trafiłeś na felerny komplet, albo zakładałeś opony wyprodukowane 2-3 lata wcześniej i faktycznie stwardniała guma. Ja na swoich oponach przejachałem 92tys. km w ciągu 4,5 roku. Mają 4,5mm bieżnika - to na zimę już zbyt mało, stąd decyzja o
Są trzy rodzaje całorocznych.

Zwykłe całoroczne. Całoroczne jako opona letnia z homologacją do użytku w zimie. Takie robi właśnie Goodyear i takie masz.

A trzecie to opona zimowa, z trzema płatkami śniegu z homologacją do użytku latem. Takie robi np. Nokian i takie są chyba najlepsze na polskie warunki, gdzie lato to trzy miesiące. W maju i we wrześniu już temperatura w nocy potrafi zbliżać się do tych mitycznych i kultowych 7
@zapalony-ornitolog: takie opinie jak twoja namówiły mnie 5 lat temu na ich zakup. Jestem ciekaw twojej oceny gen3, jednak zeby była ona miarodajna musiałaby ona być po >3 sezonach - wtedy ich wyższa cena zostanie skompesonwana brakiem kosztu przekładania letnie/zimowe.
@r5678 miałem napisac że moje GY tez maja płatek sniegu na tle 3 szczytów.
@thevenin: dziś właśnie zamówiłem komplet gen-3. Naturalnie masz rację że z ich recenzją będę musiał poczekać, a podzielić się będę mógł pierwszym wrażeniem. Natomiast co do dwójek - byłem zadowolony tak bardzo, że rozważałem ponowne kupno, ale zrezygnowałem przez brak dyskonta cenowego (trójki znalazłem w identycznej kasie). Daj znać na co padł wybór.