Wpis z mikrobloga

Moje doświadczenie z oponami całorocznymi jest takie, że samochód na oponach Goodyeara 4seasons G2 w trzecią zimę zaczął wchodzić w zakręty na śniegu gorzej niż poduszkowiec. Nie wiem, może guma stwardniała, czy coś. Czy ktoś ma jakieś wieloletnie (>3 lata) doświadczenie z wielosezonami i mógłby polecić jakiś model?

Niby nie najniższa półka, a taki zawód.
Nie widzi mi się fatygowanie 2x do roku i płacenie 500 PLN/rok na wymianę opon. Poza tym większość zimy to błoto i woda na asfalcie, a nie śnieg – tu zimówki podobno średnio się sprawdzają – dobre są tylko do śniegu.

Jednak parę(naśnie) dni w roku w moim zadupiu, na drodze do pracy (20 km) poleży śnieg i ogólnie wolał bym żyć a z ostatnimi wielosezonami po 2 latach eksploatacji średnio to widzę.

#opony #motoryzacja #samochody
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@thevenin 200? lol U mnie już chyba typ woła 80 za całość i to mi się drogo wydaje. Dopiero co standardem było 30. A przechowywanie oczywiście w domu za free
  • Odpowiedz
  • 0
@onepnch: 50 za oponę z wyważeniem, nie mam czujników ciśnienia. W moim miasteczku mam 2 wulkanizatorów - ten drugi rysował mi felgi - robi na odwal. To może dla tego ten pierwszy się tak ceni.
  • Odpowiedz
@thevenin: Możesz poszukać taniej, ja w drugim samochodzie płacę 120-150 zł za zmianę + 120 zł przechowanie, więc mi też wychodzi koło 400 zł rocznie za rozmiar 19”. Teraz mam 3 lata wielosezony w drugim aucie, ale klasy ekonomicznej i jest nieźle, zaliczyłem ze dwa małe poślizgi na śniegu, trzeba po prostu uważniej jeździć.

Ale, że GY słabo chodzą to dziwne, pamiętaj, że wielosezonów wymieniać nie trzeba, ale wyważenie warto
  • Odpowiedz
@thevenin Są trzy rodzaje całorocznych.
Zwykłe całoroczne. Całoroczne jako opona letnia z homologacją do użytku w zimie. Takie robi właśnie Goodyear i takie masz.
A trzecie to opona zimowa, z trzema płatkami śniegu z homologacją do użytku latem. Takie robi np. Nokian i takie są chyba najlepsze na polskie warunki, gdzie lato to trzy miesiące. W maju i we wrześniu już temperatura w nocy potrafi zbliżać się do tych mitycznych i
  • Odpowiedz
  • 0
@forfame: Jak dobrze rozpoznałem te numerki na ogumieniu to DOT: H3KT JARL 1318. W 2021 kupowałem zimówki bo - patrz temat wpisu.
@epicentrum_chaosu: słyszałem, że "zimowo-całoroczne" są słabe na wodę i błoto.
@SpalaczBenzyny: Nie robiłem pomiarów w 2021, ale na pewno ni było tragedii. No i aktualnie tytułowe opony do końca jako letnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@thevenin: No to mają 5,5 roku, jak były przechowywane? Może się lekko odkształciły, a może mają nierówno starty bieżnik? GY to raczej porządna marka, nie powinny się dziać takie rzeczy w prawidłowo zachowanej oponie
  • Odpowiedz
  • 0
@forfame: ich złe działanie na śniegu wyszły w 2021 (jak pisałem wyżej). Dodatkowo, teraz pojawił się guz na jednej z nich, pół roku po gwarancji( ͡° ʖ̯ ͡°), tak więc czas na wymianę.
Zastanawiam się nad letnimi lub całorocznymi (zimówki z 2021 sprzedam na olx). Niestety nie chce ryzykować i znowu iść w tą samą markę, dla tego ponawiam pytanie - ktoś użytkował całoroczne opony dłużej
  • Odpowiedz
@thevenin: Ja robię tak, że przez ciepłe półrocze jeżdżę na letnich - w tej chwili na tych co wyjechały z fabryki - kumho ecowing, whatever. A w zimne półrocze na wielosezonie - Dębica Navigator 3.

Jak jeździsz na całorocznych cały rok, to licz się z tym, aby i tak je wymienić przed 3 / 4 / 5 zimą - zależnie jaki masz sposób i warunki użytkowania (zakładając oczywiście, że w
  • Odpowiedz
  • 1
@Adamfabiarz: 20 kkm zrobię w rok - raczej spokojna jazda 50 km dziennie do i z roboty + dalszy wypad raz na miesiąc.
Oszczędność na zakupie opon całorocznych miała wynikać z brak opłacania wulkanizatora dwa razy do rok (500 PLN/rok), wg twojego założenia to dałoby się to zastosować prze 2 sezony, w 3 już trzeba myśleć o zimówkach, a wielosezon można zajeździć jeszcze ze 2 ÷ 3 lata w sezonie
  • Odpowiedz
@thevenin: u mnie właśnie mija 3 lata na kleberach. Nie było problemów, ale bieżnik dotarł już do znaczników (60kkm przebiegu) i tej zimy już napewno nie zrobią..., więc obejrzyj bieżnik, może reż masz już niewiele u siebie. Opony robią na aucie pełen rok, więc trudno od nich oczekiwać by trwały 5-6 lat.
  • Odpowiedz
@thevenin: Używam w sumie identycznych goodyear od zimy 2020/2021 - jak na razie wszystko okej. Tylko że DOT opon 2020. Może jednak te dwa lata więcej wieku gumy? Z drugiej strony u mnie nieduże, lekkie auto i 195/50/15, nie wiem na czym to tam masz wrzucone.
  • Odpowiedz
  • 0
@Rachey: Na qashqaia. Jak pisałem wcześnie - opony zakupione w 2018, a po 3 latach w 2021 stały się one niezdatne do jazdy po śniegu. Moje opony są w generacji G2 jak coś.
  • Odpowiedz
200? lol U mnie już chyba typ woła 80 za całość i to mi się drogo wydaje


@onepnch: 180zł płaciłem za DWIE SZTUKI 14 cali w listopadzie 2022, miasto 320K mieszkańców
komplet wyszedl by 360zł, a nie 80zł jak u Ciebie
To nawet prze covidem wołali 120zł od kompletu. w innym miejscu
  • Odpowiedz