Aktywne Wpisy

kamil-tumuletz +898
Był sobie kiedyś taki Pan Edward Abramowski, który próbował wytłumaczyć przygłupim p0lakom, że wolność nie bierze się z romantycznych powstań ani z obietnic polityków, tylko z oddolnej współpracy. Spółdzielnie, samoorganizacja, solidarność – to miało wyrwać nas z folwarcznej mentalności. Ale Polacy go zakrzyczeli. Wolą pana nad sobą, byle dał ochłap i kazał wierzyć, że tak trzeba.
„Myślenie” nie zmieniło się do dziś. W PRL robotnik niby rządził, a w praktyce był niewolnikiem biurokratycznego
„Myślenie” nie zmieniło się do dziś. W PRL robotnik niby rządził, a w praktyce był niewolnikiem biurokratycznego
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz
Arbuzlele +475





Byłem w Volvo dowiedzieć się o EX30. Jednak "cena czyni cuda", startuje od 37500€ (TMY 45000€) i rozmiar bardziej do miasta.
Jak zwykle są haczyki:
1. Pompa ciepła nie jest dostępna w wersji single motor. Trzeba brać single extended range. W sumie i tak trzeba, bo zużycie energii pewnie jest duże, jak pokazują inne auta platformy. Ale brak PC to był w podstawowych Leafach pierwszej generacji. Kupić dziś EV bez tego to xD
Więc cena rośnie do 41700€
2. W podstawowej wersji brakuje paru istotnych elementów wyposażenia, trzeba wziąć poziom wyżej.
Cena rośnie do 45000€.
3. Nawet w topowej wersji trzeba dopłacić 360€ za podgrzewane przednie siedzenia (tył niedostępny) a to must have w EV przecież.
Podsumowując, znacznie mniejsze auto, potencjalnie zużywające znacznie więcej energii kosztuje tyle samo co TMY. Przyspiesza szybciej i ratuje rozmiarem do jazdy miejskiej. I się człowiek zaczyna zastanawiać, dlaczego za tyle samo nie kupić jednak TMY?
#tesla #samochodyelektryczne #motoryzacja
źródło: IMG_20230722_132905
Pobierzźródło: 69830
PobierzJak każdy elektryk, gdy się dostatecznie dużo jeździ. Szukam po prostu mniejszej alternatywy.
Jeszcze 600e do sprawdzenia
W dodatku biorąc finansowanie, wychodzi najtaniej, bo niska utrata wartości i brak przeglądów.
Chyba nie zapłacił, bo pojechał do innego ASO i było dużo mniej (o ile to ta sama sytuacja) i z tym 2x drożej to nie wiem do czego porównujesz. Na forum widziałem 1500
Akurat cenowo 600e w tej chwili wychodzi najlepiej. Pełna opcja kosztuje 38k. Bateria tylko 4kwh mniej niż w Tesli, a że muł? To do miasta i nie dla mnie. Zobaczę jaką ratę zaproponują
Problem tylko, że odbiór w kwietniu
Ja jak już jeżdżę to po DE i PL autostradach wiec potrafię nie jeździć przez dwa tygodnie a w weekend zrobić 3000km. Nie ma w tej chwili samochodów na rynku dla mnie.
@PiotrFr: nigdy nie patrz na kwh baterii a na zasieg. Bo auta elektryczne maja taki rozrzut sprawnosci ze roznica potrafi byc dwukrotna w kwh/km.
Taa
W Polsce fakt, w Niemczech nie widzę problemu.
Ja osobiście miałem opcję w swoim fejtku, gdzie po wyłączeniu silnika kabina baa ogrzewana ciepłem silnika, który już nie pracował.
Poza tym niewiadomo kiedy będą w ogóle dostarczane normalne wersje