Wpis z mikrobloga

@Kotouak: jak ktoś szarpie jak głupi patrząc tylko i wyłącznie na ciężar to jest to kontuzjogenne ćwiczenie. Ale jak skupia się na ruchu i prawidłowej postawie i robi więcej powtórzeń np 8-10 przez cały czas kontrolując ciężar to nic mu się nie stanie
  • Odpowiedz
@Kasahara: w przypadku błędów, najczęściej "koci grzbiet", jak jeszcze gostek sobie dowali za duży ciężar, to imo najzdrowsze to nie jest
Zgodzisz się chyba z tym, że martwy jest jednym z trudniejszych ćwiczeń, jeśli chodzi o technikę. Przynajmniej dla początkujących.
  • Odpowiedz
@Kotouak: cytując @IntruderXXL „Bez wątpliwości zgadzam się z twierdzeniem że wyciskanie leżąc jest najtrudniejszym bojem. Ilość niuansów technicznych do ogarnięcia jest zatrważająca, a sam bój jest tak naprawdę walką o nieutracenie napięcia, a z każdym opuszczonym centymetrem to napięcie rośnie, do tak chorego poziomu, że na samym dole boju naprawdę myśli się tylko żeby to olać i puścić napięcie, bo nacisk jest niesamowity. Pod tym względem siad i ciąg
  • Odpowiedz
@Kotuak: to samo można odnieść do innych popularnych ćwiczeń. Jakoś nie mówi się wiele o tym, że np. takie wyciskanie leżąc jest kontuzjogenne, ale co chwila widzę kogoś z #!$%@? barkami, bo nie potrafi ogarnąć ciężaru.
@pieczony_szczur_z_ogniska: martwy ciąg jest wielostawowym ćwiczeniem, w którym działa jakieś 70% mięśni ludzkiego ciała. Jest to zarówno na plecy, jak i dół ciała, ale także brzuch i przedramiona.
  • Odpowiedz
@pieczony_szczur_z_ogniska: Martwy ciąg nawet ze sztangą nie ma sensu jeśli nie trenujesz stricte pod wyniki siłowe. To ćwiczenie jest gigantycznym obciążeniem dla układu nerwowego i bardzo, BARDZO łatwo jest je przedobrzyć tak że przynosi w treningu więcej szkód niż pożytku. Nie chodzi nawet o kontuzjogenność, tylko blokowanie adaptacji.
W większości programów treningu siłowego od autorów mających jakieś autentyczne kwalifikacje nawet w rozpisce dla średnio-zaawansowanego deadlift występuje co któryś trening z
  • Odpowiedz
@kiryu nie wiem co masz na myśli, że martwy ciąg blokuje adaptacje, że niby tak CUN zamęcza? jak robisz 3 razy w tygodniu dużo serii na >90% 1RM to może zamęcza, ale dla większości 1 trening ciężki MC w tygodniu i jakieś back off sety + ewentualnie innego dnia lżejsze RDL albo stiff leg DL i nie wiem jak ma niby to zamęczyć CUN. Owszem, niektórym wystarczy robić ciągi raz na
apanKuba - @kiryu nie wiem co masz na myśli, że martwy ciąg blokuje adaptacje, że nib...

źródło: temp_file2474732998544885418

Pobierz
  • Odpowiedz