Wpis z mikrobloga

Jakby tak wjechał na przejazd kolejowy to też byś maszynistę wyzywał od upośledzonych?


@brass: Serio porównałeś rowerzystę, który powinien rozejrzeć się przed wejściem na pasy/ddr, do maszynisty, który nie ma możliwości szybkiego zatrzymania i jedzie po wyznaczonych torach? (_ )

Nie widzisz, nie jedziesz


@brass: Dotyczy tylko kierowców, a pieszych i rowerzystów już nie?

Upośledzony jest kierowca


@brass: Tak, przecież to właśnie napisałem.
  • 5
Nic nie zrozumiałeś, dalej chciałbyś aby ktoś inny zadbał o twoje bezpieczeństwo. Praktyka pokazuje, że jest to nierealne, życzeniowe myślenie. Lepiej samemu zmaksymalizować swoje szanse na uniknięcie wypadku, niż frywolnie korzystać ze swojego "pierwszeństwa".


@trololo55: nic nie zrozumiałeś, najlepiej samemu zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie wjeżdżać na autostrade niż frywolnie korzystać z autostrady gdy ktoś może jechać nią pod prąd

@SzubiDubiDu nope, to ten co zablokował wjazd złamał przepisy. I
w takiej sytuacji to nawet jakby 20h na godzinę jechał kierowca to i tak by walnął w tego rowerzystę, chyba tylko jakby profilaktycznie do zera się zatrzymał przez pasami rozejrzeć się czy ktoś właśnie na rowerze akurat nie wyjeżdża, to by uniknął potrącenia.


@krucjan: No i właśnie to powinien #!$%@? zrobić XD Niektórym wyżej to się chyba poprzestawiały klepki, przecież to co ten kierowca zrobił to jest kryminał, w takiej sytuacji
@thorgoth: Rowerzysta wiechał na kamikadze ale jest to mimo wszystko wina kierowcy. W tym wypadku jak jest sznur aut powinnien zachować szczególną ostrożność, szczególnie, że widoczność przejścia jest znikoma. Tutaj nawet chyba powinnien on się kompletnie zatrzymać przed przejściem biorąc pod uwagę, że przed tym przejściem właśnie samochody były zatrzymane - przez korek, lecz z tego co kojarzę to przepisy tego nie regulują więc jak jest jakikolwiek zatrzymany przed przejściem dla
  • 2
Zresztą co to jest w ogóle za argument że i tak by go walnął XD Faktycznie nie ma różnicy między walnięciem z prędkością 20 a 50 km/h.

@papaj42: ten argument mnie też rozwala na łopatki. Zresztą jeśli jedziesz 20km/h i jesteś w pełni skupiony to możesz zatrzymać auto praktycznie w sekunde, nie trzeba do tego być wiedźminem.
  • 5
Tutaj nawet chyba powinnien on się kompletnie zatrzymać przed przejściem biorąc pod uwagę, że przed tym przejściem właśnie samochody były zatrzymane


@matejss: dokładnie tak. Podobnie jak w sytuacji gdy dostawczak zaparkuje tuż przy przejściu dla pieszych ja się zatrzymuje niemal do zera bo zza cieżarówki nie widać NIC.

o wina wypadku jest po stronie kierującego i on by otrzymał 1500zł kary za takie walnięcie

O ile nie ma złamań lub uszkodzeń
@papaj42: @Tymajster
tu nie chodzi o żadną winę ani żadne bronienie. Chodzi o przepisy i infrastrukturę. Widzisz można ustanawiać sobie życzeniowe przepisy i potem w nieskończoność karać tych co je łamią i leczyć tych którzy są połamani. Przepisy i infrastruktura powinny być tak konstruowane, żeby jak najbardziej minimalizować sytuacje w których w ogóle może dojść do takiego zdarzenia, a nie "niech kierowcy zwalniają i uważają, pora na CSa". Ukarzesz tego kierowcę,
krucjan - @papaj42: @Tymajster 
tu nie chodzi o żadną winę ani żadne bronienie. Chodz...