Wpis z mikrobloga

@obywatel_gov: Na Nowej Pradze to chyba nie ma obecnie nowych inwestycji w sprzedaży. Teraz zabudowywany jest przez deweloperów Kamionek / na granicy Grochowa wzdłuż Żupniczej i Podskarbińskiej. Ceny to po ostatnich podwyżkach tam średnio 14.200 mam wrażenie w przypadku małych mieszkań. A za takie 60m około 13 tys. Na wtórnym trochę taniej, ale za to bardzo stare budynki.
@analboss: Co do tej linii, to pomimo zapowiedzi Rafała, to nawet nie wiadomo czy ona powstanie. Nie spełnia wymogów zapełnienia i UE najprawdopodobniej nie da na tę inwestycję kasy, a miasta na taką inwestycję nie stać bez wsparcia unijnego. Tak więc trzeba się szykować, że najpierw powstanie linia oznaczona na planach jako M4.
@frnk: Dokładnie, ta linia to mega scam, jeśli kiedykolwiek powstanie to za 20 lat.
Ale ulica to sobie już wycenia w kwotach ofertowych XD po prostu clown world
@frnk: Jakich wymogów zapełnienia? Generalnie w pobliżu 1km od stacji Metra Mińska ma powstać w najbliższych latach ponad 3k mieszkań na rynku pierwotnym. Nie wiem czy to nie zmieni perspektywy.
Jakich wymogów zapełnienia?


@Antiax: no w prognozach będzie nią jeździło tyle osób, że tramwaj by był wystarczający więc UE nie będzie bardzo chętna żeby dać na to kasę. Przecież po to w ogóle jest tam wrzucony ten #!$%@? kawałek na Służewiec żeby statystyki trochę lepiej wyglądały ale ogólnie to jest to kiełbasa wyborcza i tyle.
@Antiax: Takich, że nikt normalny nie będzie jechał z Gocławia do Centrum metrem naokoło, z przesiadką na stadionie i oficjalne prognozy (które zamówiło miasto) dobitnie to pokazują. Linia M4 pokazuje znacznie wyższe wskaźniki zapełnienia. Obliczenia te uwzględniają planowaną zabudowę...
@herbatananoc: no prognozy ratusz podawał przy prezentacji studium rozwoju transportu. M3 ma potok na ~6k osób na godzinę gdzie przepustowość jednej linii metra to może być 50k. Taka projektowana m4 ma za to potoki na 20k osób na godzinę. Dodatkowo wybudowanie M3 w obecnym kształcie pewnie na długie lata (albo na zawsze) pogrzebie plany budowy linii obwodowej kolei podmiejskiej. Jeżeli budowanie M3 nie jest skrajną niegospodarnoscia to nie wiem co nią
@herbatananoc: największą bolączka M3 jest to, że kiedyś wymyślono, że na stadionie będzie przesiadka i wybudowano tam na zapas perony. Teraz nie można oczywiście zmienić planów bo to będzie źle wyglądało, że wydano pieniądze w błoto więc tak zaplanowali przebieg żeby ta przesiadka była co jest mega niewygodne dla ludzi jadących do centrum i powoduje, że bezpośredni tramwaj jest wygodniejszy. Gdyby M3 wyglądało tak jak ten niby 3 etap czyli szło
największą bolączka M3 jest to, że kiedyś wymyślono, że na stadionie będzie przesiadka i wybudowano tam na zapas perony.


@ZdeformowanyKreciRyj: @meister_chlepka fajnie sie czyta ten discuss ale brakuje w nim mojego ulubionego plot twist XD

otóż totalnie #!$%@? m2 poprzez rozjebudne z stacjąprzesiadkową na swietokrzyskiej a raczej łącznikiem miedzy stacjami m1 i m2....
Mocno okrojono przejście bezposrednie miedzy stacjami po to by kumpel królika mógł sobie wypadkowac tam wieżowiec biurowiec( przy