Wpis z mikrobloga

To jest kokpit poliftowego Focusa czwartej generacji (aktualnie w salonach).
Jak widać na wyposażeniu jest skrzynia manualna. To czego nie widać to silnik (1.0 Ecoboost) oraz cena.
Uwaga... Ford Focus Hatchback 1.0 125KM w manualnej skrzyni wyprodukowany w 2022 roku wystawiony jest na znanym portalu z ogłoszeniami za uwaga...


( ͡° ͜ʖ ͡°)

W branży automotive mówi się o rekordowych zyskach producentów samochodów osobowych i dostawczych. Tym czasem klient zastraszony kryzysem i brakiem dostępności przyjdzie i grzecznie zapłaci równowartość Mondeo z silnikiem 1.5 165KM z 2019 roku - klik
Dla porównania w Niemczech za taką wersję trzeba dać ok. 23000Є czyli wg dzisiejszego kursu ok. 107000 zł

Tańczymy jak nam zagrają.

#motoryzacja #ford #gospodarka #polska #samochody
Pobierz
źródło: 11
  • 92
@OrzechowyDzem: no, to dla porównania najbardziej "dopasiona" wersja Hyundai i30 kosztuje okolice 120k z silnikiem 1.5 160km :) :) Elantra ze wszystkim? ~130k (chociaż tu może boleć, że to wolnossak i CVT, ale jedna z lepszych, z jakimi miałem do czynienia w tym segmencie). Z całym szacunkiem do forda, ale w #!$%@? lecą. Nie widzę absolutnie żadnego powodu, by dopłacać do tego, że to ford. Z #!$%@? systemem multimedialnym, który non
@dzem_z_rzodkiewki: Skoda Octavia też 120 tys. zł (z porównywalnym wyposażeniem), ale silnik 1.5 przynajmniej. A jeśli miałeś na myśli Scalę, to jest jednak mniejsza od kompakta (pomijając bagażnik).
@Dwudziestydrugi @r5678 też nie znoszę tabletów, ale nie znoszę też SUVów a tylko tam już zostały ładnie wkomponowane ekrany (nie w każdej marce)
@jakis_login Tylko, że Hyundaiem się tak dobrze nie jeździ (zawieszenie lepsze dopiero od wersji N-line, ale cena wyższa)
@------ dorzuć
@OrzechowyDzem: przesiadłem sie z Forda z 2018r do Ceeda z 2021r i powiem ci że Koreańczycy mają bardzo zbliżoną precyzję prowadzenia (a w proceedzie to się już recenzenci zachwycają). Jedyne co to kierownica nie stawia aż tak mocnego oporu przy wyższej prędkości. No i Ceedzik ma wielowahacz więc na zakręcie i nierównej nawierzchni jedzie dużo lepiej niż ten Ford
Z całą uprzejmością stwierdzam, że masz już nieaktualne informacje. Skoda faktycznie jedzie
@OrzechowyDzem: wbrew pozorom jeździ się bardzo dobrze. Mam bezpośrednie porównanie ;) Wiadomo, że Ford lepiej sobie radzi, ale Hyundaiowi nie można ujmować. To są naprawdę solidne samochody, z wystarczającej jakości plastikami, wygodnymi fotelami i dobrym, komfortowym zawieszeniem.

@r5678 też tak myślałem. Potem kupiłem i20n i w sumie nie przeszkadza :) Potwierdzam - obsługa jest upierdliwa, ale cieszę się, że większość rzeczy mogę zrobić albo głosowo, albo przyciskami na kierownicy :)
@OrzechowyDzem: taki RS w zupełności mi wystarczy. W kreatorze robiłem sobie i taki jaki bym chciał wyszedł 200tyś.

Jest tylko jeden problem. Pozwolić na takiego będę mógł sobie pozwolić na koniec 2024, a produkcję kończą chyba w tym roku.
@OrzechowyDzem: bez najmniejszego problemu, o ile dbasz o to, by robić przeglądy gwarancyjne i mieć je wpisane w książce serwisowej :) Czyli w sumie jak wszędzie :P W #!$%@? nie lecą, ale też dużo zależy od samego ASO. Ja mam spoko ludzi w moim ASO i nie ma żadnego problemu, a już dwa razy niestety musiałem zgłaszać problemy (drobnostki, ale jednak).
@buchowo: to zależy co sobie doklikasz ;) Fakt, źle się wyraziłem - najwyższa opcja wyposażenia, bez dodatków to okolice kwoty którą podałem. Lakier potrafi kosztować 3-4k. Ale nadal - 140k za bogato wyposażone auto, to dobra cena.

EDIT: Okej, masz rację - spojrzałem na cennik 2022, a nie 2023 :D
od 2016


@OrzechowyDzem: Od 2016 roku to już zdązyli w 2018 roku wprowadzić skrzynie hydrokinetyczne A7 i A8 produkcji amerykańskiej (mam A8 jest fajna), a w aktualnych modelach wracają do kompletnie przeprojektowanych dwusprzęgłówek tego samego producenta co poprzednio który zmienił nazwe dla niepoznaki i już nie jest to Getrag :)

Generalnie ford ma fajne skrzynie w modelach USA.
Skrzynia A8 to rodzina 3 różnych skrzyń.

W hybrydach aktualnie w salonach zaś
@OrzechowyDzem: Ford Focus MK4.5 to gówno jakiego mało na rynku. Już MK4 był krokiem w tył w stosunku do MK3.5. W MK4.5 Ford wział MK4 i wyciął z niego prawie wszystkie zalety, za to dorzucił jeszcze bardziej ordynarne oszczędności. I za to wołają taki gruby hajs xD
Ale weź rozwiń jakie zalety polift wyciął przedliftowi.


@OrzechowyDzem: proszszszsz:
- silniki: wycięty 1.5EB i dizel 2.0 (na wielu rynkach również dizla 1.5 wycięli, na pozostałych obcięli mu dodatkowo moc ze 120 na 115KM, podczas kiedy praktycznie tem sam silnik w Oplu/Peugeocie/Citroenie ma 131KM)
- wycięte fizyczne sterowanie klimą, w jego miejsce wstawiony gunwopanelik dotykowo-wciskany "od wszystkiego po trochu"
- siedzenia w większości wersji już tylko szmaciane
- powrót do gigantycznego,
(mam A8 jest fajna)


@kobrys13: chyba żartujesz, to jest jeden z gorszych automatów hydrokinetycznych jakimi jeździłem.
Żeby było śmiesznie, u mnie w hatchbacku z 2.0 EcoBlue całkiem padła po 100kkm, jeżdżę właśnie z drugą, podobno "poprawioną" i cała jej lepszość polega na tym, że czasem zdarzy jej się parę zmian biegu, które nie są wyczuwalne.

Zresztą, jakby to były takie dobre skrzynie, to raczej zostałyby w produkcji. A tu po połowie
jeszcze wcisneli belke skrętną z tyłu, na początku produkcji prawie wszędzie był wielowahacz


@dzem_z_rzodkiewki: zgadza się, zapomniałem o tym wspomnieć. Ale belkę wcisnęli już kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji MK4, została tylko w paru wersjach (jak pamiętam ST i dizel 2.0, plus chyba kombi, ale nie wiem czy wszystkie). Najlepsze jest to, że ten wielowahacz to był jeden z głównych punktów kampanii marketingowej przed wejściem MK4 na rynek. A potem cyk,
Dzięki. Faktycznie silniki wycięte, ale sterowanie klimą jest na przyciskach o ile ekran nawigacji weźmiesz ten mniejszy - np. tu
Siedzeń innych niż szmaciane w MK3 nie widziałem.
Lewar faktycznie wrócił. Nie wiem dlaczego.

Co do braków w wyposażeniu to pewnie dlatego, że to ostatni Focus i już go mają w dupie.

W MK4 od stycznia 2019 nie miałem tygodnia, w którym mogłem powiedzieć "w tym samochodzie wszystko działa jak należy".

@
@OrzechowyDzem: nie potwierdzam, w Toyocie/KIA/Hyundai nawet infotaiment nie chce sie zawiesić (co w Fordzie działo się co kilka uruchomień) Jedyny mój problem to kiepskiej jakości pióra wycieraczek lol, no i 7dct jest bardziej na trasy niż do miasta
Nawet Octavia już jest godna polecenia

Dobre to jest, weź gorszą opcje bo przynajmniej będziesz miał przycisk od klimy xDDD Teraz kupno Focusa nie ma żadnego uzasadnienia, jest zbyt drogo i zbyt kiepsko.
ale sterowanie klimą jest na przyciskach o ile ekran nawigacji weźmiesz ten mniejszy - np. tu


@OrzechowyDzem: tylko w najbiedniejszych wersjach wyposażenia, gdzie nie ma SYNC4. Przez chwilę były oferowane przejściówki, które ze względu na brak czipów mogły mieć mały ekran (SYNC3) w dowolnej wersji wyposażenia, ale już ich nie sprzedają z tego co wiem.
Do tego SYNC3 to mocno prymitywny infotainment, więc nie do końca chciałbym go mieć w 2023
W branży automotive mówi się o rekordowych zyskach producentów samochodów osobowych i dostawczych. Tym czasem klient zastraszony kryzysem i brakiem dostępności przyjdzie i grzecznie zapłaci równowartość Mondeo z silnikiem 1.5 165KM z 2019 roku


@OrzechowyDzem: a tak co do tematu tego wątku - to jest czyste #!$%@?ństwo. Pracuję na co dzień z automotivem, w tym nad nowym Explorerem w Kolonii, i na prawdę, ostatnie parę lat to jest dla koncernów samochodowych
Focus MK4 2.0 EcoBlue, A8, ST-line


@bidzej: mam 2 sztuki Galaxy 2.0EcoBlue A8 pod domem. Obie działają pięknie (póki co).

Faktem jest że Hydrokinetyczny Aisin w Hyundaiu żony działa jeszcze bardziej gładko, ale za to on ma tak gigantyczne sprzęgło hydrokinetyczne że spalanie na dzień dobry +20%
czyli co: koreaniec na obecne czasy będzie rozsądnym wyborem?


@OrzechowyDzem: koreaniec, japoniec, ostatnio zamówiłem sobie na służbówkę 308, bo zrobił na mnie na prawdę dobre wrażenie. Renault w ogóle mnie nie przekonuje, a do tego stoi na systemie Google :>

mam 2 sztuki Galaxy 2.0EcoBlue A8 pod domem. Obie działają pięknie (póki co).


@kobrys13: nie wierzę, że nie mają laga między D i R i z powrotem, bo to mają
@OrzechowyDzem: Wszelkie bańki (na nieruchomości, na auta) tworzą głupi ludzie (owce) podążający za swoim prymitywnym instynktem, zwanym FOMO. Patrzę na sąsiada - piękny dom, auto, dzieci oczywiście nowe auto z salonu. Przyszedł covid/kryzys i facet się rozpił bo zabrakło na spłatę kredytu. Teraz już sprzedają dom, ale sprzedać nie mogą bo cena z kosmosu. Dzieci marynarze, bez praw do emerytury i zamiast spłacić kredyt / zainwestować to poszli do salonu i
@OrzechowyDzem: W segmencie C myśle że Koreaniec, nowy Civic, Toyoty, Mazda 3 to też akceptowalne auta. Nawet Octavia i Leon są znośne ale wyraźnie gorsza cena/jakość. W segmencie D Koreaniec nie ma samochodów i napędów więc zostaje tylko VAG Superb/Arteon/A4/A5 ew Mercedes

Jakby sie nie spieszyło to za jakieś 3 mieś sprzedaje dwuletniego ceeda prawie w fullu
@OrzechowyDzem: Ceny faktycznie poleciały #!$%@? w górę, w tym segmencie nową micre masz za 102000 ze wszystkim co można mieć, a Juke z prawie pełnym wyposażeniem to 111000, używane 2-3 letnie to ok 90000, nowy Duster tez 90000 z fajnym wyposażeniem i LPG już w standardzie.