Wpis z mikrobloga

To jest kokpit poliftowego Focusa czwartej generacji (aktualnie w salonach).
Jak widać na wyposażeniu jest skrzynia manualna. To czego nie widać to silnik (1.0 Ecoboost) oraz cena.
Uwaga... Ford Focus Hatchback 1.0 125KM w manualnej skrzyni wyprodukowany w 2022 roku wystawiony jest na znanym portalu z ogłoszeniami za uwaga...


( ͡° ͜ʖ ͡°)

W branży automotive mówi się o rekordowych zyskach producentów samochodów osobowych i dostawczych. Tym czasem klient zastraszony kryzysem i brakiem dostępności przyjdzie i grzecznie zapłaci równowartość Mondeo z silnikiem 1.5 165KM z 2019 roku - klik
Dla porównania w Niemczech za taką wersję trzeba dać ok. 23000Є czyli wg dzisiejszego kursu ok. 107000 zł

Tańczymy jak nam zagrają.

#motoryzacja #ford #gospodarka #polska #samochody
OrzechowyDzem - To jest kokpit poliftowego Focusa czwartej generacji (aktualnie w sal...

źródło: 11

Pobierz
  • 92
@OrzechowyDzem: no, to dla porównania najbardziej "dopasiona" wersja Hyundai i30 kosztuje okolice 120k z silnikiem 1.5 160km :) :) Elantra ze wszystkim? ~130k (chociaż tu może boleć, że to wolnossak i CVT, ale jedna z lepszych, z jakimi miałem do czynienia w tym segmencie). Z całym szacunkiem do forda, ale w #!$%@? lecą. Nie widzę absolutnie żadnego powodu, by dopłacać do tego, że to ford. Z #!$%@? systemem multimedialnym, który non
@dzem_z_rzodkiewki: Skoda Octavia też 120 tys. zł (z porównywalnym wyposażeniem), ale silnik 1.5 przynajmniej. A jeśli miałeś na myśli Scalę, to jest jednak mniejsza od kompakta (pomijając bagażnik).
@Dwudziestydrugi @r5678 też nie znoszę tabletów, ale nie znoszę też SUVów a tylko tam już zostały ładnie wkomponowane ekrany (nie w każdej marce)
@jakis_login Tylko, że Hyundaiem się tak dobrze nie jeździ (zawieszenie lepsze dopiero od wersji N-line, ale cena wyższa)
@------ dorzuć
@OrzechowyDzem: przesiadłem sie z Forda z 2018r do Ceeda z 2021r i powiem ci że Koreańczycy mają bardzo zbliżoną precyzję prowadzenia (a w proceedzie to się już recenzenci zachwycają). Jedyne co to kierownica nie stawia aż tak mocnego oporu przy wyższej prędkości. No i Ceedzik ma wielowahacz więc na zakręcie i nierównej nawierzchni jedzie dużo lepiej niż ten Ford
Z całą uprzejmością stwierdzam, że masz już nieaktualne informacje. Skoda faktycznie jedzie
@OrzechowyDzem: wbrew pozorom jeździ się bardzo dobrze. Mam bezpośrednie porównanie ;) Wiadomo, że Ford lepiej sobie radzi, ale Hyundaiowi nie można ujmować. To są naprawdę solidne samochody, z wystarczającej jakości plastikami, wygodnymi fotelami i dobrym, komfortowym zawieszeniem.

@r5678 też tak myślałem. Potem kupiłem i20n i w sumie nie przeszkadza :) Potwierdzam - obsługa jest upierdliwa, ale cieszę się, że większość rzeczy mogę zrobić albo głosowo, albo przyciskami na kierownicy :)
@OrzechowyDzem: bez najmniejszego problemu, o ile dbasz o to, by robić przeglądy gwarancyjne i mieć je wpisane w książce serwisowej :) Czyli w sumie jak wszędzie :P W #!$%@? nie lecą, ale też dużo zależy od samego ASO. Ja mam spoko ludzi w moim ASO i nie ma żadnego problemu, a już dwa razy niestety musiałem zgłaszać problemy (drobnostki, ale jednak).
@buchowo: to zależy co sobie doklikasz ;) Fakt, źle się wyraziłem - najwyższa opcja wyposażenia, bez dodatków to okolice kwoty którą podałem. Lakier potrafi kosztować 3-4k. Ale nadal - 140k za bogato wyposażone auto, to dobra cena.

EDIT: Okej, masz rację - spojrzałem na cennik 2022, a nie 2023 :D
od 2016


@OrzechowyDzem: Od 2016 roku to już zdązyli w 2018 roku wprowadzić skrzynie hydrokinetyczne A7 i A8 produkcji amerykańskiej (mam A8 jest fajna), a w aktualnych modelach wracają do kompletnie przeprojektowanych dwusprzęgłówek tego samego producenta co poprzednio który zmienił nazwe dla niepoznaki i już nie jest to Getrag :)

Generalnie ford ma fajne skrzynie w modelach USA.
Skrzynia A8 to rodzina 3 różnych skrzyń.

W hybrydach aktualnie w salonach zaś