Wpis z mikrobloga

Inflacja na samochodach od 2018 to ponad 100%

Dzisiaj VW Polo zaczyna się od... 93 390 PLN!!!!!!!
W 2018 było to 44 790 PLN !!!!!!!!

Ale żeby nie było tak strasznie, to dla porównania pokażę zarobki:

Najniższa krajowa NETTO 2018 / 2023
1530 PLN / 2784 PLN
= 347,90 EUR (wtedy!) / 595,25 EUR

Średnia krajowa NETTO 2018 / 2023
3455 PLN / 5022 PLN
= 785,62 EUR / 1141,93 EUR

W 2018 pensja minimalna stanowiła 44,28% pensji średniej
W 2023 pensja minimalna stanowi 55,43% pensji średniej

W 2018 by kupić VW Polo potrzeba było:
29,27 pensji minimalnych i 16,08 pensji średnich

W 2023 by kupić VW Polo potrzeba:
27,03 pensji minimalnych / 18,59 pensji średnich

Oznacza to, że pieniądze są gówno warte a różnica między zarabiającymi średnią a minimalna jest coraz mniejsza i to nie jest tak, że ci z najniższą się jakoś strasznie bogacą (chociaż 2 miesiące mniej muszą odkładać na Polo) ale bardziej średni biednieją, bo oni z kolei muszą odkładać ponad 2 miesiące dłużej na ten sam model.

I żeby było jeszcze fajniej to za 93 390 PLN w 2018 szło kupić prawie całego Tiguana albo Passata kombi i jeszcze zostawało 10k zapasu.

Dziękuję WEF, PIS, WHO, FED i komu tam jeszcze :)

#samochody #motoryzacja #gospodarka #pieniadze #biznes
ChickenDriver - Inflacja na samochodach od 2018 to ponad 100% 

Dzisiaj VW Polo zaczy...

źródło: polo2023

Pobierz
  • 62
@ChickenDriver: inflacja to jedno, ale sprawdź sobie marże. Wyprodukowane mniej aut niz w poprzednich latach, a zarobki wyższe. Przykładowo w maju Porshe wypłaci swoim pracownikom 9050euro premii za dobre wyniki finansowe, czyli jakies 43tys zł, a rok temu łącznie z samych dodatków dostali 52tys zł. Mercedes podobnie, VW rozdał po bodajże 4tys euro, ale tylko w Niemczech ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pracuje w VW, ale w Polsce
@Tigermass: Pracuje w VW, ale w Polsce i pomimo, ze firma miała rekordowe zyski to nie chcą dać kasy „bo mamy kryzys”.

A weź nic nie mów. Pracuję w polskim oddziale francuskiej firmy. Cała grupa ma rekordowe obroty, nasz oddział jest oczkiem w głowie Francuzów i od wielu lat trzymamy bardzo dobry poziom. Od dwóch lat nie ma ani grosza premii rocznej, bo "optymalizujemy koszty i minimalizujemy straty po covidzie" (
Inflacja na samochodach od 2018 to ponad 100%


@ChickenDriver: To jeszcze nic. Ogólnie dąży się do tego aby auto było dobrem skrajnie luksusowym i nie jest to żadna szurska teoria czy jakieś spiskowe bajdurzenie. Stopniowo normy bezpieczeństwa, spalania będą miały przykręconą śrubę i dojdziemy do momentu gdy do kupienia najtańszy będzie elektryk za 50 średnich-krajowych, a żeby poruszać się starym autem spalinowym trzeba będzie płacić co roku gigantyczny podatek. Ruch na
@ChickenDriver: Jak ktoś jest biedakiem to sam sobie jest winny xDDD
Moje zarobki w porównaniu z 2018 też skoczyły.
Koszt takiego Polo w 2018 to było dla mnie aż pół roku pracy. Koszt takiego Polo w 2022 roku to ~3,5 miesiąca pracy, a z premią kwartalną ~2,25. To są normalne zarobki specjalistów, które może osiągnąć każdy. Ale oczywiście trzeba wcześniej wstawać i ciężej pracować, a nie na etaciku narzekać, że po