Wpis z mikrobloga

@SimDriftingHaze: tylko akuray komuna jeśli chodzi o planowanie miast robiła to 10x lepiej niż wolny rynek, wystarczy porównać polskie miasta do amerykańskich abominacji, gdzie wszędzie jedzie się godzine samochodem po dwudziestopasmowej drodze a wszystko i tak zakorkowane, większość miejsca w miastach to betonoza w postaci parkingów a transport publiczny to nieporozumienie.
  • Odpowiedz
tylko komuna lat 50/60 pełną gębą.


@SimDriftingHaze: nie za bardzo rozumiem ton twojej wypowiedzi czy krytykujesz coś tylko dlatego że było komunistyczne czy jak? Bo co jak co, ale akurat PRLowska urbanistyka mieszkaniowa była zajebista
  • Odpowiedz
  • 26
Czyli w zasadzie ten film potwierdza „teorię” na temat miast 15 minutowych i Oksfordu.
W cudzysłowie bo teraz to już nie jest teoria a suche fakty.

Co dokładnie mówiła „teoria”:

Ruch między dzielnicami zostanie mocno ograniczony, za zbyt częste przemieszczanie się na duże odległości będą kary.
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: Wygląda na to że się wychowałem w mieście 15 minutowym :-) a jakby uwzględnić składak Wigry 2 to nawet w 5 minutowym. Obecnie, uwzględniając samochód, też się (prawie) mieszczę w tej koncepcji.

Gx
  • Odpowiedz
Ruch między dzielnicami zostanie mocno ograniczony, za zbyt częste przemieszczanie się na duże odległości będą kary.


Możesz wyjechać samochodem ze swojej dzielnicy tylko 2 razy w tygodniu, na drogach wyjazdowych i łączących dzielnice ustawiono kamery które policzą ile razy twój samochód przekracza granicę dzielnicy, jeśli nie pracujesz blisko domu, tak że nie dotrzesz do pracy na piechotę albo rowerem to masz pecha, musisz zmienić pracę, albo się wyprowadzić z miasta, jeśli tego
  • Odpowiedz
Koło pewnie też wymyślono w wielu miejscach niezależnie od siebie. Ciekaw jestem tylko czy były protesty jak się pojawiło: koło to zniewolenie. Nie będziemy mogli chodzić na piechotę. Koło nas ogranicza, bo nie możemy przejechać przez błoto.


@janekplaskacz: XDDD
O jak srogo XD
  • Odpowiedz
@Sihill_pl: tak jak pisałem system na razie nie jest szczelny - kamerę można ominąć jeśli pokona się granicę obszaru w miejscu niemonitorowanym, jednak konieczność wyszukiwania dziur jest bardzo uciążliwa a system z czasem będzie uszczelniany.

Ludzie protestują bo wiedzą że jeśli zgodzą się na kilka punktów kontrolnych z kamerami to za chwilę będą mieli kamery na każdym skrzyżowaniu.
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: To ja od urodzenia mieszkam w mieście piętnastominutowym. Sklepy, kino, szkoły, przedszkola, szpital, przychodnie, stadion, boiska, place zabaw, hale sportowe, przystanki autobusowe itd. itp. Wszystko 15 minut spacerem od mojego domu.
  • Odpowiedz
@SimDriftingHaze: No nie do końca. To jest bardziej skomplikowane, bo to jednak trochę inny level rozwoju niż powiedzmy społeczeństwo ery przemysłowej itd. T bardziej chodzi o reorganizacje całych wielkich struktur, które się podzieliły na czasami bardzo oddalone od siebie funkcje w okresie silnego rozwoju motoryzacji.
  • Odpowiedz
tak jak pisałem system na razie nie jest szczelny - kamerę można ominąć jeśli pokona się granicę obszaru w miejscu niemonitorowanym, jednak konieczność wyszukiwania dziur jest bardzo uciążliwa a system z czasem będzie uszczelniany.


Ludzie protestują bo wiedzą że jeśli zgodzą się na kilka punktów kontrolnych z kamerami to za chwilę będą mieli kamery na każdym skrzyżowaniu.


@zalp: mocny towar musisz ćpać. Jeszcze zacytuj dokładne fragmenty dokumentów.
  • Odpowiedz
Zbuduj miasto na zasadach z dupy, okroj je dostępem i daj obwodnicę, którą jedziesz 30 minut, zamiast 10 minut ulicami.
Ekonomia FTW.
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: Miasto 15-minutowe powinno zakładać, że masz wszystkie usługi blisko siebie i korzystasz z nich pieszo. Jak potrzebujesz dalej - to autem.

W praktyce (Oxford) wygląda to tak, że autem możesz poruszać się tylko w obrębie "15-minutowej" strefy, a wyjazd z niej będzie limitowany xDDD Więc dalej - pieszo lub rowerem, albo w ogóle. Czyli ZUPEŁNIE ODWROTNIE niż powinno być.

Czyli jak zwykle lewactwo mówiąc baniaulki i rzeczy miłe wprowadza
  • Odpowiedz