Wpis z mikrobloga

tl;dr


Pomysł stworzenia 3Dragons pojawił się w naszych głowach kilka lat temu. 20 lat temu każdy myślał o tym jak Tibia może wyglądać w 3D, kilka lat później większość polskich graczy nabrała się na żart torg'a o wypuszczeniu klienta 3D. My postanowiliśmy to w końcu zrobić - stworzyć w końcu Tibię w 3D. bazując na naszej miłości do Tibii i doświadczeniu które mamy.

3Dragons tworzymy już od kilku lat po godzinach. W tym czasie udało nam się wyprodukować funkcjonujący klient 3D kompatybilny z platformą Windows oraz WebGL - przeglądarki. Przy okazji samej gry - odświeżyliśmy bądź stworzyliśmy na nowo całe zaplecze z infrastrukturą. Za nami są już dwa serwery beta, które dały nam spory feedback na temat samej gry. Udało nam się udowodnić, że Tibia w 3D jest grywalna i może dawać wiele przyjemności. Oczywiście nie obyło się bez wtop - testując grę na high-endowych komputerach nie zauważyliśmy, że przeciętny "Kowalski" nie ma takiego sprzętu jak my, a 3Dragons zżera wszystkie dostępne zasoby i dalej łapie lagi.
Aktualnie działamy na dwóch frontach. Pierwszy z nich to wizualne niedociągnięcia w kliencie - uzupełniamy brakujące grafiki i wymieniamy modele dla tych, które jednak nie pasują do naszej koncepcji. Naszym celem jest pozbycie się wszystkich Tibijskich grafik i nadanie spójności grze. Drugi front to dopracowanie klienta, głównie od strony stabilności. Zmniejszamy wymagania systemowe potrzebne do uruchomienia gry oraz eliminujemy wszystkie problemy powodujące freezy, lagi czy crashe aplikacji.

W perspektywie najbliższych miesięcy chcemy w wydać 3Dragons. Włożyliśmy w tę grę już sporo czasu, czas wyjść z nią do ludzi, tak na poważnie. Obecny plan zakłada wsparcie dla trzech platform: Windows, MacOS oraz przeglądarki internetowe (okrojona wersja klienta).

A kim my tak w ogóle jesteśmy? Być może grałeś kiedyś na Pandorii, może Modenie albo Torgonii? To wszystko światy z uniwersum RonOTS, które nieprzerwanie prowadzimy jako RonIT od 2005 roku. Nie będziemy ściemniać - przez ostatnie kilka lat projekt wyhamował, zajęły nas inne sprawy w życiu. Mamy jednak czym się pochwalić. W latach 2005-2013 RonOTS był jednym z najpopularniejszym serwerem OTS w Polsce. Oprócz RonOTS możemy się pochwalić prowadzeniem takich projektów jak PokeArena (Poke-Tibia) czy Swordia. W 2011 roku wydaliśmy swój własny klient Tibii - RonClient, nie było wtedy jeszcze na rynku żadnej alternatywy (OTClient powstał później). Nasz klient gry był wyposażony między innymi w dźwięki (fabularnie uzasadnione w rozgrywce) czy wbudowany moduł bota (z możliwością programowania własnych skryptów).

A poniżej oryginalne zremasterowane tibijskie armory w 3Dragons. Poznajecie któreś? (w spoilerze link do porównania oryginał VS remaster).


#3dragons #tibia #tibiazwykopem #tibijkahere #mmorpg #gry #grypc
3Dragons - tl;dr
SPOILER

Pomysł stworzenia 3Dragons pojawił się w naszych głowach ki...

źródło: armors

Pobierz
  • 15
@Mrbimbek: nie mamy jeszcze oficjalnej daty wypuszczenia gry. Chcieliśmy to zrobić w pierwszym kwartale 2023, ale nie wyszło. Aktualnie celujemy w drugi kwartał. Wszystko zależy mocno od tego kiedy wyeliminujemy problemy wydajnościowe które mamy na liście. Istnieje jednak możliwość zagrania na poprzednim serwerze beta, jest to jednak stan gry sprzed około roku. Sporo się od tego czasu zmieniło w rozgrywce, a sam klient na tamten moment wymagał lepszej karty graficznej, żeby
@3Dragons: ale pokazecie jakis gameplay? Już niby bety robiliście więc coś tam można grać, tak? Bo jedyne co widać na razie to jakis parosekundowy klip w Carlin