Wpis z mikrobloga

@crazy_wolf: Tak z ciekawości, z czego głównie wynika ta przewaga?
Bo jako amatorski uzytkownik potrzebujący wyedytować coś od czasu do czasu kiedyś używałem Ps CS4 ale teraz jak coś potrzebuję to gimp/krita i po przestawieniu się nie czuję wielkiej różnicy.
Pytam w pełni poważnie jako laik w temacie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Piesa: W wydajności pracy przede wszystkim, ale także obsłudze bardziej zaawansowanych rzeczy (profile kolorów np. pod konkretne drukarki, profile obiektywy aparatów fotograficznych, narzędzia ułatwiające np. manipulacje na kolorach itd. itp.). Bardzo dużo, a nawet większość rzeczy można spokojnie zrobić w takim gimp na przykład, ale potrwa to po prostu wielokrotnie dłużej. No i wtyczki, do PSa itp. masz profesjonalne wtyczki, które jeszcze bardziej wszystko ułatwiają. Do tego narzędzia inteligentne, które ułatwiają
@crazy_wolf no i wielokrotnie drożej ;)
W każdym razie już rozumiem, do zastosowań komercyjnych nie opłaca się oszczędzać często, bo zwiększa się wydajność, do hobbystycznych w sumie zamienniki są ok. Dzięki!
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Piesa: Wiesz co, nie jest do końca drożej. Pełny pakiet Affinity 2 to koszt 600pln (jednorazowy). To jest żaden koszt, który zwróci się przy 1 zleceniu na projekt jakiejś ulotki. Do grafiki wektorowej można kupić Corel w wersji SE też za jakiś tysiąc. I wtedy się okazuje że te kilka godzin więcej pracy grafika wyjdzie sporo więcej. Współpracuję z jednym projektantem co używa Solidworks + specjalistyczny dodatek do niego (ok 35K
@crazy_wolf no tak, rozumiem, po prostu ja też patrzę na to z perspektywy zastosowań amatorskich, gdzie rozwiązania od Adobe, zwłaszcza z modelem zakupowym jaki coraz chętniej forsują, nie są opłacalne.
Ale rozumiem, że na poziomie profesjonalnym to już nawet nie jest jakaś większą kalkulacja, bo i tak się opłaci ;)
Można się co najwyżej pośmiać, jeżeli ktoś zawodowo pracuje z grafiką


@crazy_wolf: Nie no, grafika 3D czy animacja ma się w miarę dobrze. Blender to soft, który spokojnie można stawiać na półce obok płatnych rozwiązań. Maya zresztą na Linuksa też jest.
@nostalgiwolf: Blender faktycznie, jedna z nielicznych aplikacji, które się fajnie rozwinęły, ale mimo wszystko modele dużo szybciej robi się w 3d studio max (czy tam 3ds max się to teraz nazywa). Przyznaję, że grafiką 3D profesjonalnie zajmowałem się wiele lat temu i w chwili obecnej, nie wiem jak duże są to różnice.
ale mimo wszystko modele dużo szybciej robi się w 3d studio max (czy tam 3ds max się to teraz nazywa)


@crazy_wolf: Dyskusyjne. Kiedyś Blender miał dziwny interfejs i faktycznie (przynajmniej mi) łatwiej pracowało się w 3ds Max, ale już jakiś czas temu Blender miał przemodelowany interfejs i obecnie używa się go dużo przyjemniej. Nie zajmuje się profesjonalnie grafiką, ale z własnego doświadczenia wydaje mi się, że w Blenderze można obecnie pracować