Wpis z mikrobloga

Może mi ktoś powiedzieć jak rezerwować loty do bardzo odległych miejsc gdzie żeby dotrzeć trzeba będzie się przesiadać? Np. Warszawa - Phuket, na skyscanner pokazuje przykładowo coś takiego z dwoma przesiadkami:

To ja muszę wejść na stronę LOT, zarezerwować bilet z WAW do AMS, potem wejść na stronę Eithad Airways i zarezerwować drugi bilet z AMS do AUH, a następnie zarezerwować trzeci bilet z AUH do HKT?

To jak będę mieć trzy osobne bilety to wystarczy, że mój pierwszy lot z WAW do AMS się opóźni i jestem w dupie? Bo to będzie traktowane jako trzy osobne podróże więc żadna linia lotnicza mi nie zapewni późniejszych lotów na lotnisko docelowe jeśli to nie jest jeden bilet. To co zrobić żeby nie było takich problemów?

#loty #lotnisko #podroze #samoloty #skyscanner
Pobierz aleksc - Może mi ktoś powiedzieć jak rezerwować loty do bardzo odległych miejsc gdzie...
źródło: comment_1672771190nOVZ52iUJtCA6X0CHHVjcc.jpg
  • 13
@aleksc: Nie, najczęściej cała podróż jest na jednym bilecie (o ile Skyscanner czy inny pośrednik nie zaznaczy inaczej!!). Linie mają podpisane umowy code-share i interline. Podczas odprawy najczęściej oddasz bagaż już do lotniska docelowego, a karty pokładowe otrzymasz na całą podróż. Są od tego wyjątki, ale tym się nie przejmuj.
To jak będę mieć trzy osobne bilety to wystarczy, że mój pierwszy lot z WAW do AMS się opóźni i jestem w dupie?


@aleksc: Dokładnie tak. Jeśli kupno biletów jest u jakiś pośredników to zwykle to tak wygląda. Etihad z tego co pamiętam nie ma żadnego partnerstwa z lotem więc w razie czego gl hf ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Emirates obczaj przez ich stronę.
@Patobus

Linie mają podpisane umowy code-share i interline. Podczas odprawy najczęściej oddasz bagaż już do lotniska docelowego, a karty pokładowe otrzymasz na całą podróż. Są od tego wyjątki, ale tym się nie przejmuj.


Ale LOT nie ma code share z Eithad, więc nie wprowadzaj OPa w błąd.
@aleksc: SkyScanner to tylko wyszukiwarka, która zarabia na przekierowaniu ruchu do właściwych agencji podróży IATA, które mogą wystawić bilet. Inna sprawa, że tego typu wynalazki mają bardzo kiepskie opinie i cała sprawa może przybrać nieco nerwowy obrót przy jakichś nieregularnościach. Przy porównywalnej cenie zawsze warto rezerwować bezpośrednio u linii lotniczej.
@NoMoreTearsJustSmile: Jeśli agent wystawi taki bilet to znaczy, że taryfy się łączą (w skrajnym przypadku choćby full-flex Y za worek złota). Tak, czy siak, Skyscanner wyraźnie zaznacza, kiedy wymagane jest kilka rezerwacji (np. łączenie 2 tanich linii w jednej podróży lub linii legacy z taniakiem).

Co do meritum @aleksc, jeśli chcesz uniknąć nerwowych chwil przy tak dalekiej podróży (pierwszej tak dalekiej, zakładam), sugeruję minimalizować liczbę przesiadek. Z jedną polecisz z
@NoMoreTearsJustSmile: juz widze, np. lot z warszawy do Lizbony na stronie LOT pokazuje przelot samolotem LOTU do genewy i potem samolotem tap portugal do lizbony. Obie linie sa w sojuszu dlatego moge zrobic rezerwacje na stronie lotu i bedzie jeden bilet mimo, ze czesciowo podroz bedzie realizowana inna linia lotnicza. Dzieki, juz rozumiem, czyli trzeba patrzec czy linie lotnicze sa w jednym sojuszu by miec jeden bilet i nie miec klopotow.
@aleksc: Szukaj lotów z jedna przesiadka w ramach jednej linii lotniczej, do Tajlandii masz sporo opcji. Turkish wszedł niedawno do Katowic i dało sie (pewnie nadal się da) znaleźć loty za ~2200 zł w dwie strony. Z Warszawy tez latają tylko chyba trochę drożej. Jak cena nie gra roli to szukaj lotów Qatar z Warszawy. A jak cena jest na pierwszym miejscu, możesz dojechać do Berlina i akceptujesz warunki a’la Ryanair