Wpis z mikrobloga

@panczekolady: Apple nadal ma 2x market cap Tesli i legacy car industry razem wziętych. Co takiego mają? Drobną elektronikę z dobrym softem. Co ma Tesla? Większą (i droższą!) elektronikę z dobrym softem. ( ͡° ͜ʖ ͡° )*:
@minerkoja: Hehe :) Apple nie sprzeda mi 20 MacBooków Pro, a Tesla ich równowartość już tak. Marże mają podobne. Subskrypcje to kolejny segment Apple. FSD / Entertainment w Tesli też pozwala na stałe źródło dochodu. W tym samym czasie legacy BMW sprzedaje subskrypcje na grzane fotele XD

@kamil-wasilewski
Apple kwartalnie ma ~40mld, a Tesla tylko ~5mld, ale podobno dostawili dwie fabryki w tym roku, czym podwoili ich ilość. Trend
Apple kwartalnie ma ~40mld, a Tesla tylko ~5mld, ale podobno dostawili dwie fabryki w tym roku, czym podwoili ich ilość. Trend też wygląda lepiej (spadkowy u Apple).


@gysnde: Uważasz, że będą w stanie w nieskończoność zwiększać produkcję zachowując wysokie marże? To jest niemożliwe. Albo utrzymują wysokie marźe, pozycjonują sie na rynku jako produkt premium i sprzedają relatywnie mało, albo sprzedają dla mas, tanio, i mają niskie marże. Sprawdzałeś w ogóle jak
@appmstt:

Ale np biorąc średnio 100 000 ludzi, apple sprzeda 5000 elefonów, 500 komputerów, usługi. A tesla ile sprzeda?

Polecam wybrać się do Kaliforni czy Nowego Jorku. Gdzie się nie obrócisz, tam jest Tesla.

@Sabarolus:

Uważasz, że będą w stanie w nieskończoność zwiększać produkcję zachowując wysokie marże? To jest niemożliwe. Albo utrzymują wysokie marźe, pozycjonują sie na rynku jako produkt premium i sprzedają relatywnie mało, albo sprzedają dla mas, tanio,
Polecam wybrać się do Kaliforni czy Nowego Jorku. Gdzie się nie obrócisz, tam jest Tesla.


@gysnde: a jak wybiorę sie do Madrytu, Pragi, Johanesburga albo Dżakarty?

Myślisz, że kogo ta recesja przyciśnie mocniej? Teslę, która ma 20mld w gotówce i spoko cashflow czy legacy, którzy szukają pieniędzy, żeby przebudować fabryki i jednocześnie nie #!$%@?ć inwestorów, którzy patrzą na dywidendę? Ludzie też szukają oszczędności i przy wysokich kosztach paliwa, jeśli się zdecydują
@OranieMaszynowe:
Mając pulę baterii litowo jonowych lepiej je wsadzić do samochodów i sprzedać z wyższą marżą niż megapack. Albo sprzedać drogo innym producentom aut jako oem.
Sprzedawanie masy baterii hurtowo jako megapack to zagrywka PR. Chcesz poznać prawdę  o Tesli? Patrz na produkcję Semi. To jest wyznacznik tej firmy bo testować go będą użytkownicy profesjonalni.
Ale nawet jeśli Semi stanie się sukcesem to i tak wycena firmy nie jest warta tyle
@tos-1_buratino: fabryka megapacków właśnie zyskała gotowość do pełnej wydajności, więc są gotowi na ogromne zamówienia.
Tesli nie brakuje litu. Wcześniej np. nie robili Semi bo zamiast jednej bardziej opłacało im się robić 8x teslę 3. Wynikało to nie z braku litu, ale z niewystarczającej szybkości produkcji baterii. Fabryka Shanghai i Berlin zaczęły produkować z pełną wydajnością, więc teraz robią semi i szykują się do cybertrucków. Fabryka megapacków to zupełnie osobny budynek