Aktywne Wpisy
iTuTego +461
Mireczki, trzymajcie kciuki za moją Żonkę, właśnie jedziemy na przeszczep serca. Lubię tą społeczność bo obcuje z Wami już wiele lat, a o tej porze nawet się nie mam komu wygadać.
Einsoczen +2
#ukraina Czegoś nie rozumiem. Powiedzmy, że mieszka sobie polsce Ukrainiec, już kilka ładnych lat. Pracuje na umowe, wynajmuje mieszkanie, nikomu nie zawinił. Normalnie sobie gość ułożył życie.
Czy te nowe wprowadzone ustawy też go będą dotyczyć? Będzie musiał iść na wojne?
Czy te nowe wprowadzone ustawy też go będą dotyczyć? Będzie musiał iść na wojne?
@kamil-wasilewski
Apple kwartalnie ma ~40mld, a Tesla tylko ~5mld, ale podobno dostawili dwie fabryki w tym roku, czym podwoili ich ilość. Trend
Ale np biorąc średnio 100 000 ludzi, apple sprzeda 5000 elefonów, 500 komputerów, usługi. A tesla ile sprzeda?
@gysnde: Uważasz, że będą w stanie w nieskończoność zwiększać produkcję zachowując wysokie marże? To jest niemożliwe. Albo utrzymują wysokie marźe, pozycjonują sie na rynku jako produkt premium i sprzedają relatywnie mało, albo sprzedają dla mas, tanio, i mają niskie marże. Sprawdzałeś w ogóle jak
Polecam wybrać się do Kaliforni czy Nowego Jorku. Gdzie się nie obrócisz, tam jest Tesla.
@Sabarolus:
@gysnde: a jak wybiorę sie do Madrytu, Pragi, Johanesburga albo Dżakarty?
@gysnde: @Sabarolus: ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
W 2023 bardzo możliwe że zyski z produkcji megapacków przekroczą znacznie zyski ze całego segmentu samochodów Tesli...
Mając pulę baterii litowo jonowych lepiej je wsadzić do samochodów i sprzedać z wyższą marżą niż megapack. Albo sprzedać drogo innym producentom aut jako oem.
Sprzedawanie masy baterii hurtowo jako megapack to zagrywka PR. Chcesz poznać prawdę o Tesli? Patrz na produkcję Semi. To jest wyznacznik tej firmy bo testować go będą użytkownicy profesjonalni.
Ale nawet jeśli Semi stanie się sukcesem to i tak wycena firmy nie jest warta tyle
Tesli nie brakuje litu. Wcześniej np. nie robili Semi bo zamiast jednej bardziej opłacało im się robić 8x teslę 3. Wynikało to nie z braku litu, ale z niewystarczającej szybkości produkcji baterii. Fabryka Shanghai i Berlin zaczęły produkować z pełną wydajnością, więc teraz robią semi i szykują się do cybertrucków. Fabryka megapacków to zupełnie osobny budynek