Wpis z mikrobloga

4 lata temu Mercedes twierdził że Semi nie jest możliwa, bo będzie łamała prawa fizyki

“If Tesla really delivers on this promise, we’ll obviously buy two trucks — one to take apart and one to test because if that happens, something has passed us by. But for now, the same laws of physics apply in Germany and in California.”


Jest możliwa. 80k funtów, 500 mil. Idioci pieprzą farmazony, karawana jedzie dalej. Teraz sobie kupią dwie i rozbiorą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#tesla #spacex #elonmusk #samochody
  • 53
@b4kus: No i co? Cybertrucka, Semi ani Roadstera nie produkowali z prostej przyczyny. Brak baterii a więcej zarabiali na sprzedaży modeli S, X, 3 i Y. Może lepiej się czegoś dowiedzieć temacie? Ale po co...? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciekawe jak reszta sobie poradzi z takimi cenami litu, bo są w czarnej dupie a Tesla ma zabezpieczone wydobycie złóż na lata do przodu.
@timechain: Semi może być fajną opcją dla zakładów rozrzuconych np. w obrębie miasta i robi się przepinki kontenerów np. Jak to jest w strefie ekonomicznej we Wrocławiu gdzie jeden zakład produkuje część komponentów, a później trzeba je przetransportować 2 ulice dalej. Robiliśmy kilka lat temu studium inwestorskie dla firmy z uśmiechniętą twarzą i takie coś by mogło im się spodobać.
Jednak dla transportu szczególnie w USA/Kanada gdzie standardem jest robienie ponad
@Pathfinder007: na megachargerze semi ładuje 80% baterii w 30 minut Domyślnie będzie ładowana w czasie rozładunku naczepy. Semi ma być niezwykle opłacalna, jak widać np. Pepsi kupuje je nie po to żeby przewozić towar dwie ulice dalej.

Przecież baterie też się rozwijają cały czas. Bez sensu mieć klapki na oczach, widzieć jedynie co jest dziś i zakładać że tak już będzie zawsze.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
mnie tu najbardziej zadziwia, że na kolei w Polsce na przykład jest zakaz podłączania/rozłączania gniazd 3 kV DC nawet jeśli istnieje choć promil szansy że są pod napięciem - musi być fizyczna separacja, a tutaj do użytkownika końcowego dają 1 kV DC i moce 1 MW. A nadchodzący MCS daje 3 MW, czyli tyle ile bierze lokomotywa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@GokuMK: na kolei stoisz z +3kV
mnie tu najbardziej zadziwia, że na kolei w Polsce na przykład jest zakaz podłączania/rozłączania gniazd 3 kV DC nawet jeśli istnieje choć promil szansy że są pod napięciem - musi być fizyczna separacja, a tutaj do użytkownika końcowego dają 1 kV DC i moce 1 MW. A nadchodzący MCS daje 3 MW, czyli tyle ile bierze lokomotywa


@GokuMK: To jest jednak trochę inna sytuacja. Problemem przy rozłączaniu jest impedancja. Jak Masz
PLN? chyba tylko dla pierwszych klientow na promocji. Jak sie zrobi kolejka to cena na 100% pojdzie w gore a zreszta juz pewno poszla. Pepsi zrobilo tu swietny interes zamawiajac w preorderze.


@GokuMK: Z prezentacji wynika, że w 3 lata zwraca się na samej cenie energii/paliwa. Jeżeli ta koncepcja będzie działać, nie będzie dużych problemów typu szybka degradacja akumulatora, mniejsze niż oczekiwane zasięgi, brak infrastruktury ładowania, etc... to kolejka ustawi się
mnie to bardziej interesuje jakie tam tranzystory siedzą które robią step down z 1000V a potem w falownikach to przełączają.


@FLAC: To nie jest jakiś duży problem, falowniki na MW do linii HVDC były już 2 dekady temu. Teraz to w ogóle kosmos bo między innymi przez EV powstały tranzystory na podłożu SiC (silicon carbide - tlenek krzemu). Wyższe napięcia, niższe rezystancje (większe prądy), lepsze przewodzenie ciepła, wyższe temperatury pracy. Po
@kwanty: no ale jakby nie patrzeć 15 mOhm to sporo. W kontrolerach VESC stosuje się takie co mają 1 albo i <1 mOhm, ale wtedy znacznie spada napięcie Vds, bo to już tylko ~100V i mniej.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@FLAC: zakładam że 1000V to napięcie nominalne baterii, czyli może jeszcze wzrosnąć przy ładowaniu. Rozwiązaniem są przekształtniki wielopoziomowe. W przypadku falownika wystarczy trój poziomowy przekształtnik NPC lub coś podobnego. Przetwornice DC-DC też mogą mieć wiele poziomów i łączyć tranzystory szeregowo.

@GokuMK: napięcie na złączu masz tylko w momencie w którym pojazd przez złącze sygnałowe poinformuje ładowarkę, że jest podłączony. W trakcie ładowania cały czas sprawdzane jest to połączenie i jeżeli