Wpis z mikrobloga

@jast: Wyprawa za Mur paradoksalnie przez swoją prostotę i lekkość może być ciężka do ogarnięcia jeśli chodzi np. o konstruowanie wyzwań i budowanie kampanii (tutaj Wyprawa w nieznane może nieco pomóc). No i rozdział o prowadzeniu na dziesięć stron nie ułatwia sprawy początkującego. Mam wrażenie, że bardziej "ustrukturyzowane" mogą być łatwiejsze do ogarnięcia, bo bardziej prowadzą za rękę nowego MG i graczy.
  • Odpowiedz
@jast: o to to, ekstra system na jednosesyjne spotkania też, fajnie się tam tworzy postacie, losuje się niejako swoją dotychczasową historię i wzajemne więzi między graczami, bardzo fajna sprawa.
  • Odpowiedz
@HrabiaTruposz: Może Warhammer Fantasy 2ED? (wiem że już jest 4 edycja ale nie miałem okazji w nią grać więc wole nie rekomendować)

W WF2ED korzystasz praktycznie tylko k10 i k100, większość rzutów to rzuty procentowe wiec łatwo dla mistrza i graczy zrozumieć ich trudności w stosunku do statystyk graczy. Tworzenie postaci i levelowanie też jest banalnie proste.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@HrabiaTruposz: Z systemów nie będącymi OSRami, to powiedziałbym, że FATE albo Year Zero Engine, ew. 2d20. Ale to w sumie czyste mechaniki. Choć na Year Zero Engine powstało parę gier, które wykorzystują bardzo uproszczoną wersję, np. bez walki, jak w Tales from The Loop.
A FATE ma wersję Condensed i Accelerated, w których podręczniki zajmują 60 stron, więc czytania na jeden wieczór.
No, i podręczniki do FATE i Year Zero
  • Odpowiedz
@GerwazyHeghen: Nie rekomenduj nikomu WH 2ed. Ten system jest skopany u podstaw i wychodzi seria komicznych niepowodzeń w sytuacji, gdzie każda postać zamiast obszaru kompetencji ma obszar nieco mniejszej niekompetencji. Mam traumę po graniu w to ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@HrabiaTruposz: A chcesz grać z walką czy bez walki? I w jakich klimatach? Bo jeśli z walką (zwłaszcza w dużych ilościach) i high fantasy, to jednak bym chciała wspomnieć dobre słowo o dedekach. One wcale nie są tak skomplikowane jak wyglądają na pierwszy rzut oka i jest masa pomocy do nich (gotowe scenariusze itp).
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@HrabiaTruposz: "oko yrrhedesa" tylko dla początkujących. Grasz kościami z chińczyka lub monopoly. Zasady poznasz w 5 minut. W Magi i Miecz była nawet startowa przygoda. Znajdziesz na chomiku ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@HrabiaTruposz: zależy mocno czego szukasz:
- genetyczne fantazy z walką: Cień władcy demonów
- śledztwa w klimacie cthulhu: Na tropie cthulhu
- kombinowanie jak przeżyć w lesie: Mausritter

lista jest długa, zależy jakie klimaty Ci się podobaja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@HrabiaTruposz: Cthulhu Dark (nie mylić z Zewem Cthulhu). Zasad jest tu zaledwie garstka. Wspomniany przez kogoś wyżej FATE jest już bardziej skomplikowany, ale nadal ma tych zasad o wiele mniej od takiego dajmy na to D&D. I jest to po prostu bardzo fajny system. Polecam go z całego serduszka :3 Można podpiąć tę mechanikę do wielu różnych światów.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@HrabiaTruposz: mechanika wbrew pozorom czasem pomaga. No i sporo zależy od konwencji - możesz wziąć jakiegoś lekkiego OSRa i zamiast dungeon crawlu i zdobywania skarbów w zapomnianych grobowcach poprowadzić sesję o nastolatkach, ale wyjdzie to topornie

Od siebie polecam
1) Warhammer Fantasy 2 edycja - świetnie zredagowana książka, z przykładami rozgrywki, mechanika trochę ciężka, świat świetny, wystarczy jedna książka. Ja od tego zacząłem i doszliśmy do tego czym są RPG w okresie gdy wszyscy mówili, że rpg umiera

2) Wyprawa za Mur albo Old School Essential (jest starter za darmo od Gramela po polsku lub na stronie Necrotic Gnome po ang) albo WhiteBox albo każdy inny system OSR, ale TYLKO gdy wiesz czym jest OSR
  • Odpowiedz