Wpis z mikrobloga

W mediach pojawiają się już artykuły o oponach, więc wyręczę Wykopków i Januszy na FB na temat opon wielosezonowych, wszystko w jednym wpisie!

- JAK COŚ JEST DO WSZYSTKIEGO TO JEST DO NICZEGO
- Brat szwagierki od strony ciotki stryjecznej jechał beemwu trójkom 130kmh w zakręci po oblodzonej nawierzchni na uniwersalnych oponach z 2mm bieżnika i wypadł z zakrętu!!!
- Dziesięć lat temu miałem opony wielosezonowe najtańsze i więcej nie kupię!
- Nawet najtańsza opona sezonowa jest lepsza niż te uniwersalne gówno.
- A co jak spadnie 70cm śniegu?!
- MONDRE NIEMCY - ZARAZ TAM BĘDZIE ZAKAZ UNIWERSALNYCH (bzdura, powtarzana przez Polaków, jeżdżących do Niemiec, którzy nie rozumieją co się zmienia :) )
- obrazekzsamochodamiwrowie.jpg - heheh zlot miłośników opon wielosezonowych

Nie zapraszam do dyskusji bo nie ma o czym - nowoczesny, markowy wielosezon świetnie sobie radzi z odprowadzaniem wody, dobrze radzi sobie na śniegu i na błocie pośniegowym. Polecam przejrzeć testy chociażby ADAC i samemu zdecydować. Gorzej sprawdza się w ekstremalnym zimnie i ekstremalnym cieple, ma dłuższą drogę hamowania niż DOBRE sezonowe opony na suchym czy mokrym, ale naprawdę bekę mam z tego wysypu komentarzy na temat opon, który pojawia się co roku na jesieni XD Od kiedy większość producentów przeprojektowała swoje opony jeżeli chodzi o bieżnik bardziej w stronę odprowadzania wody, to tutaj gdzie mieszkam na 3 dni śniegu w roku w ogóle już nie rozważam zimówek.

#motoryzacja #aletotydzwonisz #opony #heheszki
Pobierz
źródło: comment_16654112207RcF3VEygONn1StwoHGRYm.jpg
  • 30
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@S3B0L: szczerze mówiąc letnie + wielosezon w zimie to wydaje się lepsze połączenie przy obecnym klimacie niż letnie i zimowe xD
@geuze W pełni się zgadzam, tylko jedna uwaga - kupować wielosezon z bieżnikiem zimowym. I wtedy jest w pytę. Bo jak miałem Pirelli Scorpion z bieżnikiem ewidentnie letnim to o ile na sucho i w deszczu jest rewela, to w zimie jak spadnie chociaż trochę śniegu katastrofa, zero przyczepności.
Dwa lata temu w zimowych oponach i deszczu czułem wyraźną utratę kontroli, na rondach szczególnie


@S3B0L: Na lepszych zimówkach raczej tak nie ma. Miałem Fuldy i Daytony i na mokrym rzeczywiscie była tragedia. Teraz mam Bridgestony i to jest kompletnie inna bajka.
Najważniejszy aspekt - każdy ma jakiś określony budżet na opony, co nie? Powiedzmy 1k. To teraz lepiej kupić 1 komplet wielosezonow za 1k, czy 2 komplety sezonowych po 500? Przecież to kilka klas różnicy.
@geuze: Pomyliły ci się opony od hulajnogi z tymi od samochodu synek… Zamiast prawic głupoty to szykuj się na lekcje w ogólniaku. Pewnie nigdy nie jechałeś jakąś trasą w różnych sezonach.

@geuze ja ci powiem jak to jest z tymi chińskimi oponami w Holandii. Podczas APK wychodzi za płytki bieżnik i warsztat robiący przegląd proponuje wymianę na nową oponę. Rzadko kto sprawdza co i skąd mu zakładają, a cena wydaje się ok więc ludzie to zakładają. Widocznie ten hifly czy sailun itp jest najtańszy i każdy keuringplaats bierze je a potęgę.
Ja jeżdżę na Goodyear eagle F1 i spoko trakcja latem. Nie założył
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sikamnatrzymetry: wiem jak robią, nikt nie dochodzi dlaczego nie ma zbieżności czy bieżnika, tylko cyk najtańsza opona i na APK xD Tylko ten Hifly wcale nie jest aż tak tani i jest go w porównaniu do innych tanich gówien wyjątkowo dużo.