Wpis z mikrobloga

Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 14/???
#samoloty #lotnictwo #inzynieria #ciekawostki #historia #hobby #gruparatowaniapoziomu #aircraftboners
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny

Convair Model 200

Model 200 był projektem naddźwiękowego myśliwca VTOL (vertical takeoff and landing – pionowy start i lądowanie) opracowanym na potrzeby US Navy w 1973 roku. Powstały trzy koncepcje: pionowego startu i lądowania (200A) oraz konwencjonalny do zastosowania na lotniskowcach (201) i dwuosobowy szkolny (201 Trainer). Wersja VTOL miała być napędzana jednym silnikiem Pratt & Whitney JTF22A-30A (turbowentylatorowy z dopalaczem) wyposażonym w obrotową dyszę (możliwość zmiany kierunku strumienia gazów wylotowych o 90°) oraz dwoma dodatkowymi silnikami „podnoszącymi” o ciągu 40kN każdy, znajdującymi się bezpośrednio za kabiną pilota. Propozycja nie została wybrana przez US Navy i tym samym nie zbudowano żadnego prototypu – powstały jedynie modele do testów aerodynamicznych, grafiki koncepcyjne oraz pełnowymiarowy model kokpitu. Projekt obrotowej dyszy silnika JTF22A-30A dał podwaliny do opracowania późniejszej wersji silnika F135-PW-600 zastosowanego w myśliwcu Lockheed Martin F-35B.

Podstawowe dane techniczne (Model 200A):

Załoga: 1
Długość: 15.58m
Rozpiętość skrzydeł: 8.49m
Wysokość: 5.50m
Napęd: 1x Pratt & Whitney JTF22A-30A – 66kN (6730kg) ciągu – 125kN (12746kg) z dopalaczem
2x Rolls-Royce/Allison XJ99 - 40kN (4079kg) ciągu
zakładane Vmax: Mach 2
MajsterZeStoczni - Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym...

źródło: comment_1665398780obMz7yYILr4icjgq1BquC4.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach