Wpis z mikrobloga

Ja mam poważne pytanie do Was xD
Chciałbym wiedzieć od znawców na wykopie, czy dokonałem tutaj wykroczenia. Nikt mnie nie zatrzymał ani nic, ale jestem młodym kierowcą i chcę się doskonalić w każdym aspekcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wyprzedziłem tu na pasach? Jechałem na tempomacie i skupiłem się na tym zatrzymywanym z naprzeciwka samochodzie i policjancie, który chciał przejść obok pasów i nie zauważyłem samochodu obok, który hamuje, ponieważ widzi policjanta
#polskiedrogi #prawojazdy
Dawo9889 - Ja mam poważne pytanie do Was xD
Chciałbym wiedzieć od znawców na wykopie...
  • 157
@CREATE_USER: Też miałem kiedyś takie podejście podobne do Twojego - po co tyle tych pasów, tylko przeszkadzają mi jechać. Ale jak się tak na spokojnie zastanowisz, to i tak w większości miejsc pieszy ma trudniej bo musi nadrobić drogi i znaleźć te pasy, czasami nadłożyć spory kawał drogi żeby dostać się na drugą stronę. To nie jazda samochodem jest naturalnym stanem, a chodzenie pieszo, i jako takie powinno być ono uprzywilejowane
@Dawo9889: nie trzeba być perfekcyjnym, żeby świeżo po egzaminie i mając pełne uprawnienia zadać sobie trud, aby:

- ogarniać podstawowe przepisy związane z przejściami dla pieszych, gdzie przy takim manewrze, jakim się chwalisz, jest najwięcej śmiertelnych,
- douczyć się samodzielnie dzięki takim programom jak Jedź Bezpiecznie czy po prostu lekturze zagadnień, darmowych opracowań w internecie są setki.

Ale typowy wykopek jest typowy.

Jeszcze go zaraz będą wyzywać, on już się przygotował
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Mithrindil:

Przecież przejścia nie powstają z dupy tylko są przepisy, dobre praktyki projektowe, postulaty mieszkańców


No się zdecyduj, dobre praktyki czy postulaty mieszkańców. Bo wiesz, mieszkańcy to gówno wiedzą o dobrych praktykach a wiedzę o bezpieczeństwie mają życzeniową.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
A co jak ktoś mi jebnie w dupe? To zawsze jest wina tego, który mi najedzie? Czy może mi wtedy udowodnić, że zahamowałem przed nim i bylo to wymuszenie odszkodowania? Pytam poważnie, jestem overthinker ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Dawo9889: Jak ktoś ci wjedzie w tył a ty mu wcześniej nie zajechałeś drogi to zawsze będzie jego wina. Jest coś takiego w przepisach jak zachowanie bezpiecznej odległości od
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mat159:

Też miałem kiedyś takie podejście podobne do Twojego - po co tyle tych pasów, tylko przeszkadzają mi jechać. Ale jak się tak na spokojnie zastanowisz, to i tak w większości miejsc pieszy ma trudniej bo musi nadrobić drogi i znaleźć te pasy, czasami nadłożyć spory kawał drogi żeby dostać się na drugą stronę.


I często paradoksalnie zbyt duża ilość przejść dla pieszych powoduje, że musi dreptać dookoła.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Mithrindil:

Za projekt odpowiada projektant który zna się na bezpieczeństwie i on bierze postulaty mieszkańców pod uwagę tworząc projekt


Błagam cię. To co piszesz to życzenia a nie praktyka. Poza tym mamy spieprzone podejście do przejść już na poziomie przepisów. Do tego dochodzą głupoty projektantów i potworki, które tworzą.
@Hubby: Dziękuję. Ciesze się, że są jeszcze ludzie, którzy wiedzą, że każdy może popełnić błąd. Najważniejsze jest wyciągnąć z tego wnioski. A wpis zostawiam dla tych, którzy jak ja mogli tego tak dobrze nie wiedzieć
No tu z daleka było widać, że nikt nie przechodzi ¯_(ツ)_/¯


@Dawo9889: Ale nie jest ważne, że nikt nie przechodzi.
Jak jest czerwone światło i nic nie jedzie z ruchu poprzecznego to też dajesz sobie pozwolenie na przejechanie, bo nic nie jedzie?

Przepis jest przepis, nie wyprzedza się na przejściach dla pieszych (a także na skrzyżowaniach i na oznakowany zakrętach), bo to najniebezpieczniejszy manewr można spotkać na drodze
tak, ja tak zawsze robię


@dashcambandit: xD

@Dawo9889:
Polska to taki kraj w ktorym nie tylko musisz uwazac na pieszych, ale tez na to zeby jakis dzban nie "stworzyl" sytuacji w ktorej popelniasz wykroczenie przed przejsciem na ktorym absolutnie nikogo nie ma. Jak w jakiejs chorej grze.
Bandyta z kamerka po raz nty udowadnia tylko ze jest najgorszym sortem kierowcy na drodze ktory nie nadaje sie do prowadzenia pojazdow silnikowych