Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Anonimowo, bo wiadomo ( ͡° ͜ʖ ͡°) będzie o pracy, pieniądzach i szukaniu drogi w życiu

Pracuje jako dziennikarz w jednym z największych mediów w Polsce. Nie newsowy, nie polityczny, tylko branżowy, tematyczny, jakkolwiek to nazwać.
Powiedzmy, że ciągniemy dwie tematyki jako redakcja, jedna interesuje mnie bardzo, druga trochę mniej. Czasem, ale rzadko, udaje się dostać jakieś "prezenty" związane z dziedziną, o której piszemy (do oddania w razie zwolnienia się z pracy).
Zarobki w redakcji to tak w uproszczeniu 4-5k netto wśród ludzi, którzy nie są świeżakami. Więc nie jest najgorzej, szczególnie, że pracujemy zdalnie, więc nie muszę mieć mieszkania w Warszawie, tylko mieszkam u siebie w powiatowym
No ale jestem też pan inżynier. Nie umiem wiele, z tego co studiowałem, bo nie pracowałem w tym - #air #automatyka #robotyka. Nie umiem programować #plc za bardzo, bo trochę czasu minęło i jedyne co ogarniam to ladder i to pewnie też nie jakoś rewelacyjnie. Mam jakieś pojęcie o #lean i narzędziach w tym wykorzystywanych (na produkcji i w utrzymaniu ruchu).
No i się zastanawiam co robić.
Jako dziennikarz pewnie będę w stanie dobić max do średniej krajowej i na tym poziomie oscylować. Plusy? No lekka robota, piszesz o tym, co lubisz, więc w sumie shitpostowanie na mirko, tylko dłuższe wpisy robisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Minusy - toksyczna atmosfera i nawet się nie poskarżysz, bo ta rywalizacja wydaje się być normą. Przy czym dzięki pracy zdalnej wystarczy olać kolegów z pracy i już ta ich toksyna cie nie dotyka
Brak perspektyw - trudno o awans z pismaka, no bo jak dobrze piszesz, to nikt cie nigdzie nie będzie chciał przenieść, a nawet jeśli, to jest to trudne i pewnie wymagałoby już przeprowadzki, a to znacznie zwiększyłoby koszty utrzymania