Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Stoję na granicy decyzji o przebranżowieniu na IT. Jestem inżynierem budownictwa i niestety wszystko wskazuje, że branżę czeka długoletni kryzys. Mamy pracy do sierpnia, a potem wielka niewiadoma. Nigdy tak nie było, a pracuję w budownictwie 15 lat. Były kryzysy w 2008, 2014 i jakoś to było, ale teraz wyraźnie jest źle. O przebranżowieniu się na programowanie myślę od dłuższego czasu z racji, że budownictwo to syf. Jestem nim przemęczony. W odróżnieniu od niektórych nie pociągają mnie głównie zarobki, a work-life balance. Oczywiście wiem, że mogą się zdarzyć jakieś maratony (pewnie zależy od firmy), ale to nic. Zastanawiam się nad przebranżowieniem właśnie na IT, ponieważ był to jeden z 2 kierunków studiów, które rozważałem. Za młodu nawet coś tam programowałem - najpierw w basicu na Comodore 64, potem postawiłem kilka stron w HTML-u. Zawsze sam ogarniałem swojego kompa i po rodzinie - piszę to ponieważ co mnie zdziwiło bardzo dużo młodych ludzi nie potrafi ogarnąć prostych rzeczy na kompie.
Plan mam taki żeby pójść na urlop w sierpniu, a od września zapisać się na kurs angielskiego, ponieważ biegle znam niemiecki, a jeśli chodzi o angielski to jestem samoukiem i wiem, że wymaga on u mnie poprawy. Na wakacje pojadę i dość swobodnie pogadam, ale wiem że czasami mylę czasy, itp.
Dalej mam zamiar ogarnąć kursy online i spróbować samemu coś prostego napisać żeby w ogóle zobaczyć czy jest sens dalej w to brnąć.
Nie wiem tylko od jakiego języka zacząć.
Wiem, że wiele osób się irytuje na takie wpisy i chęć ludzi do przebranżowienia się na programowanie, ale może ktoś mógłby mi uczciwie napisać czy jest sens próbować i który język wziąć na początek na tapetę.
Obrazek dla przykucia uwagi :-)
#programowanie #programista15k #it #naukaprogramowania #korpo #praca #przemyslenia

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #628b3b6de1bc4518a32bc137