Wpis z mikrobloga

W końcu odebrałem swojego nowego i30N. Zajęło to tylko rok od zamówienia i 6 miesięcy ślizgającej się dostawy. Hyundai Motor Poland ładnie sobie w kulki poleciało.

Teraz mam fastbacka i póki co uwielbiam to auto. Tył fajny choć inny, infotainment dużo lepsze, zawieszenie bardziej cywilizowane, fotele wygodniejsze, a skrzynia cudownie szybka i sprawna (8DCT).

Dla mireczków zainteresowanych kupnem mam niestety złe wieści. Parę osób już się mnie pytało jak jest z dostepnością i na ile mogłem się dowiedzieć, to obecnie eNek zamawiać nie można i nie wiadomo kiedy będzie można. Zamówione albo są dostarczane od kwietnia albo będą się znowu ślizgać w produkcji niewiadomo jak długo.

Dodatkowo HMP skasowało wszystkie rabaty (chwilowo nawet flotowe), a ceny wzrosły. i30N nie jest już niestety tanim autem. Obecnie wersja N performance z DCT i pakietem sportowych foteli kosztuje 190k :(

#motoryzacja #samochody #hyundai #i30n
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cwlmod: no to zobaczę potestuję ten start/stop przez jakiś czas. choć i na grupkach Hyundaia ludzie pisali, że darują sobie używanie tego systemu, ale może większość była do silnika DPI, bo wydaje mi się, że jest najpopularniejszy w tych i30, mało kiedy ktoś się chwali zakupem T-GDI z MH
  • Odpowiedz
równie kozacko brzmią


@BiletNaKrucjate: Yup, chyba ostatni z aut z popcornem. A45s miało najlepszy wydech ale w 2021 bardzo go ściszyli całościowo (nie tylko sam popcorn)

najpopularniejszy w tych i30, mało kiedy ktoś się chwali zakupem T-GDI z MH


@Faley: Oj tak i to zdecydowanie. Nie zdziwiłbym się gdyby 80% sprzedanych i30 to był diesel lub to 1.5 DPI.
  • Odpowiedz
@cwlmod: Wiem, że jest też ładna, ale dla mnie takie wow robi HB :P Nie no kolor must be, te szare są fuj. Ja dzisiaj mojego odbieram z polerki i woskowiny, zobaczymy jak się będzie świecił :D
  • Odpowiedz
@Trusky92: Ja też nawoskowałem swojego, bo do końca nie wiedziałem czy odbiorę auto w tą sobotę, a okazało się że terminy na ceramike i ppf to ponad miesiąc :/
  • Odpowiedz
@cwlmod: @Trusky92 Siemanko :D Jak Ci się sprawdza ten i30N w codziennej jeździe i na dłuższych trasach? Wygodnie jest bez takiego podłokietnika wyższego? Masz pakiet Sport? Zastanawiam się między nim, a Cuprą Leon 300KM :) Dzięki!
  • Odpowiedz
  • 0
@hipeq69: Wczoraj zrobiłem nim 1600 km z Włoch do Polski. Brakuje opcji adaptacyjnego tempomatu ale jak się włączy asystenta utrzymania pasa to wystarczy złapac lekko kierownice w dolnych ćwiartkach i wtedy łokcie spoczywają na podłokietnikami.

Zdecydowanie nie jest jakiś uciążliwy a moc się przydaje. Mam fotele sportowe i jak dla mnie są idealne jak na kubełki, ktore mimo braku regulacji odcinka lędźwiowego maja praktycznie idealny profil oparcia.

A co do cupry, nie
  • Odpowiedz
@cwlmod: o dziękuje bardzo! Rozważam Cuprę 300Koni w Hatchbacku z napędem na przód (4x4 ma tylko kombi). Cały czas po głowie chodzi mi ten Hyundai. Oba auta są w podobnej cenie, ale Cupra ma świetne finansowanie i wychodzi 20k mniej przy leasingu na 5 lat. Moc obu samochodów jest bardzo podobna, ale i30N zdecydowanie wygrywa dźwiękiem :D Jak z serwisami autka? Dużo Cię to kosztuje? Miałeś jakiekolwiek problemy od zakupu?
  • Odpowiedz
  • 0
@hipeq69: Nie wiem jak jezdzi nowa cupra ale stara wcale nie była bardziej miękka. Hyundai ma poprostu twardsze, możliwe do wybrania, nastawy, na których jeździli wszyscy testerzy. Nikt normalnie nie jezdzi w tym trybie N poza torem. Włącza sie custom z pełnym sportem i zawieszeniem na normal lub sport (a nie sport plus).

Na codzień najbardziej przeszkadza bardzo słaby skręt ale to tez cecha wszystkich hot hatchy.

Vag potrafi dac bardzo
  • Odpowiedz
  • 0
@hipeq69: Albo inne spojrzenie/kryterium oceny:
Chcesz bawić się w częstą jazdę po torach i nie masz góry hajsu to bierz Hyundaia
Na tor pojedziesz okazjonalnie i/lub masz hajs na droższe utrzymanie auta to bierz Cupre

Ich bezwzględne osiągi torowe nie mają dużego znaczenia. Cupra pewnie jest marginalnie szybsza ale hyundai jest imo fajniejszy. Głównym ogranicznikiem będzie twój skill jazdy, więc zanim byś zauważył tą różnicę to jeszcze duuużo wody w
  • Odpowiedz
  • 0
@hipeq69: Jak jesteś z wawy to mogę cię przewieźć to sam ocenisz jak zawieszenie działa. Tylko że teraz jestem na 18" felgach na zimę i jest nieco bardziej miękkie (zauważalnie ale nie drastycznie).

Na stockowych heblach można jeździć na 18" felgach. Polecam takie rozwiązanie jeśli 19" prowadzą sie zbyt twardo.
  • Odpowiedz