Aktywne Wpisy

Greensy +194
Rozwiązanie na problemy tego świata
źródło: 1000069482
Pobierz
Gieremek +164
źródło: 1000013238
PobierzSkopiuj link
Skopiuj link
źródło: 1000069482
Pobierz
źródło: 1000013238
PobierzRegulamin
Reklama
Kontakt
O nas
FAQ
Osiągnięcia
Ranking
Powiedzmy ze chciałbym od zera zbudować portfel krypto - coś jak ledger ale w dużo uboższej formie i nieco inną funkcjonalnością.
Z tego co się zdążyłem zorientować ledger wykorzystuje STM32…i tu się zaczynaja schody…
Jaki język C++ czy może python? A może coś innego?
Jak podejść ogólnie do sprawy - w żołnierskich słowach poproszę :)
Umiem w C# i naokoło…jeśli to istotne.
Jeżeli nie miałeś NIC do czynienia z mikrokontrolerami, to na początek kurs forbota, a potem książka Carmine Noviello Mastering STM32
Tylko, że w przypadku STM32 to naprawdę średnio ma sens. Widziałem jakieś próby zabawy z C++, ale zwykle to były niezbyt sensowne pet projects. Istnieje coś takiego tiny Python, ale nigdy nie widziałem tego
@Krolik: przecież runtime C++ ma bodajże kilka kb overheadu. Na MCU jest to już realnie odczuwalne, szczególnie na mniejszych.
Myślę, że po prostu w embedded nie ma żadnych większych korzyści z używania C++, a C jest prostszy i mniejszy.
1. Legacy - mnóstwo projektów zostało napisane w C i przepisanie wszystkiego na C++ teraz nie ma sensu.
2. W C++ kompilator może wygenerować dużo kodu - konstruktory, destruktory, operatory przypisania, etc. Jeśli pracujesz nad systemami, które mają ograniczone zasoby (pamięć, objętość kodu, cache, czas wykonania), to nie skończy się dobrze.
3. Jeśli nie wymyślono nic mądrzejszego od czasu
Tylko że Ty, ponieważ pracujesz tylko nad swoim pet project, nie masz prawie w ogóle wymogów niefunkcjonalnych ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Saly: meh, jako ktoś kto pracował w embedded, a teraz robi crudy webowe, to powiem, że wyzwań jest mniej więcej tyle samo tylko że różnej natury
1. Pełna zgoda
2. Przecież w C ten kod też musiałby być wygenerowany, tylko zapene musiałbyś go po prostu napisać jawnie; a jeśli nie potrzebujesz, to nie definiuj konstruktorów, destruktorów, operatorów przypisania w C++. Jak ich nie zdefiniujesz, to się nic dodatkowego nie wygeneruje.
3. W C++ przecież masz polimorfizm na template'ach, optymalizowany statycznie. To w C polimorfizm robisz wskaźnikami do funkcji, a to generuje cache missy. Dlatego uniwersalna funkcja sortująca