Wpis z mikrobloga

Dobra, mistrze z #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #fiat jest misja.

Dziewczynie w Punto 1.4 8V zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Powiedziałem, żeby sprawdziła na bagnecie, było niby zero i dolała. Tylko, że cały litr. :D Teraz na bagnecie jest tak z 5cm ponad maxa, no i idk co robić w sumie. Spuścić tego nijak nie ma jak, bo stoi tak, że z żadnej strony się nie dostanie. Niby między min a max powinien być litr różnicy, ale kij wie jak to jest jak w cały układ według książki wchodzi 2.6l. Myślicie, że dam radę dojechać do jakiegoś mechanika w promieniu kilometra i przy okazji zrobić wymiankę z filtrami, bo już czas?
  • 19
@emerjot: No jakby brało tą setkę czy dwie na tysiąc to chyba tragedii nie ma :D Jak sobie poczytałem to ten silnik wyjeżdżając z fabryki brał setkę, a producent przewidywał nawet do trzech.
@emerjot: A no, może ten silnik tak ma. Ja w BMCe od wymiany do wymiany (a robię to rzadko) nie dolewam wcale, ale no, może też kwestia tego, że mało mocy i musi jeździć na wysokich obrotach. :D
@Krall: musi dotknąć oleju bo Rurka w którą wkładasz bagnet nie jest poniżej lustra oleju w misce.

Do tego 1.4 na pewno nie wchodzi 2.6L oleju, prędzej 3.6, tyle leje do firmowego fiorino, i zużycie oleju w tym silniku to norma. Pomaga wlanie 5w40 albo 5w50, wtedy zużycie znacząco spada...
@Krall: Na pewno wlała litr? Zwykle w samochodach między minimum a maksimum jest 1 litr. Albo źle sprawdziła poziom i miała olej tylko może sprawdziła zaraz po zgaszeniu.