Wpis z mikrobloga

@Ignacy_Loyola: Jedź powoli, upewnij się, że masz miejsce i nie zaczepisz nikomu o lusterka, bądź gotowy do zatrzymania się w razie jakby ktoś nagle skręcił albo otwierał drzwi, wspomagaj się sprzęgłem i tylnym hamulcem. I używaj lusterek, pamiętaj, że inni motocykliści też filtrują w korkach więc powinieneś zawsze się upewnić, że nikomu się nie wepchniesz ;) No i pamiętaj, że to nie wyścig, spokojnie dojeżdżaj do pole position i płynnie ruszaj
@tagan: i w normalnym ruchu na 2/3 pasmówce zawsze obróć się i sprawdź czy nie masz kogoś w martwym polu żebym mu nie wjechał przed zderzak.

W korku jedź niewiele szybciej od samochodów, przy zmianie pasów sprawdź czy inne moto nie leci środkiem

Przy wjeździe na pole position, przed wjechaniem przed samochód obserwuj światła czy się nie zmieniają bo auto może ruszyć i zonk.

Dużo jest osób które będą chciały próbować
Jak wyżej (jestem po pierwszym sezonie): osobiście filtruję tylko w stojącym korku, jeżeli kolumna samochodów jedzie to jadę razem z nimi. Pamiętaj, że formalnie nie powinieneś przekraczać ciągłej linii (dotyczy również Twojego obrysu, np, wystający łokieć czy kufer, nie tylko ślad opony ;) ). Jadę środkiem powoli 20-30kmh i spokojnie, patrzę w swoje lusterka i lusterka samochodów, staram się nie siedzieć w martwym polu samochodu.
(dotyczy również Twojego obrysu, np, wystający łokieć czy kufer, nie tylko ślad opony


@persona-dafta: jesteś pewny ? Wyciąganie np lusterek w autobusie poza linie ciągłą to norma i nawet na egzaminie jest to dopuszczone podczas jazdy po łuku
@Ignacy_Loyola: dużo gazu i sprzęgło od razu

na spokojnie, przede wszystkim musisz mieć dobrze moto wyczute w manewrach przy niskiej prędkości
unikaj jak ognia 'martwych stref samochodów' jeździsz pewnie samochodem więc mniej więcej wiesz gdzie 'nie widać'
nic na siłę jak cię puszczają to fajnie kiwnij że dziękujesz, jak nie to trudno :)
@Ignacy_Loyola: jak jedziesz w korku i magicznie pojawia się duża przerwa między samochodami to się zawsze dokładnie rozglądaj bo może ktoś komuś robi miejsce/zmienia pas/ wyjeżdża z bocznej uliczki no i tak jak koledzy pisali, jedź wolno bo rzadko ale czasami może zdarzyć się ktoś kto przez nieuwagę a może nawet i celowo zajedzie drogę. Mi przez te kilka lat zdarzyło się kilka razy spotkać takich frustratow a oprócz tego że
@Ignacy_Loyola też niedawno zacząłem, jazda w korkach jest łatwiejsza niż mi się wydawało - kierowcy często sami z siebie robią miejsce, problem zaczyna się przy dużej różnicy prędkości pomiędzy pasami, ale wtedy zwyczajnie zjeżdżam na szybszy i przestaję się przeciskać. Staram się też jechać na niższym biegu, łatwiej wtedy regulować prędkość silnikiem i trochę lepiej słychać, że zbliża się motocykl. Parę razy ktoś celowo blokował mi przejazd, wtedy trudno, trzeba poczekać, nie
@Ignacy_Loyola: Jak są 3 pasy jedź między lewym a środkowym.
Póki co nie wp..aj się za wszelką cenę i dopóki nie jesteś pewien tego co robisz.
Po autach widać kiedy chcą zmienić pas zanim włączą kierunek, z czasem zauważysz podobnie jak zauważysz kiedy auta robią Ci miejsce.
Nie ustawiaj się na pole position na środku pasa.
Pamiętaj że ciężarówki mają spore pole martwe przed maską i w okolicy przedniej osi jak
@piekuo: > Artykuł 16. PoRD wskazuje wprost, że w przypadku wyznaczonych pasów ruchu pojazd „nie może zajmować więcej niż jeden pas”. Motocyklista może więc znajdować się na jednym pasie ruchu wraz z samochodem, jednak jednocześnie w żaden sposób nie może zajmować (chociażby wystającą kierownicą) pasa znajdującego się obok. Uważaj więc na to, aby nigdy nie zajmować jednocześnie dwóch pasów ruchu.

cytat z tego artykułu: https://motopomocni.pl/artykuly/poradniki/jazda-motocyklem-korku-przeciskaj-sie-zgodnie-prawem/
@Ignacy_Loyola: z perspektywy kliku sezonów w mieście, najpierw na 125, potem już na większych moto, śmiało mogę powiedzieć że w tym filmie omówione zostało niemal wszystko co istotne (dla każdej pojemności i typu motocykla). Obejrzyj ze dwa, trzy razy, pamiętaj i stosuj się. Od siebie dodam, że zawsze powinieneś kalkulować zysk i stratę, ryzyko z każdego manewru. Czy warto się przepchnąć te dwa auta więcej, 10 sekund zysku jest warte ryzykowania