Wpis z mikrobloga

@mepps: Przecież stacje na mopach to jest dużo za mało. Wiesz jakie będą kolejki zakładając ze naładowanie do pełna zajmie nawet te kilkanaście minut co jest nieosiągalne? Skąd wziąć na to energię?
Słyszałem o inżynierach którzy wyliczyli ze każde duże miasto europejskie powinno mieć elektrownie atomowa jeśli wszystkie auta maja być tam elektryczne przy tym wykorzystaniu aut które dziś jest.
@kogi: hmmm chyba przesadzili z tą elektrownią atomową w każdym mieście, policzmy:

- obecnie zarejestrowanych w PL jest ok 30 000 000 aut, ale wiadomo że takich które faktycznie jeżdżą i wyrabiają średnią jest dużo mniej - przyjmijmy że normalnie użytkowanych jest ok *12 000 000*
- średni roczny przebieg auta w PL przyjmijmy *15 000km*
- średnie zużycie prądu na 100km auta elektrycznego to ok *
@mepps: Przyjąłeś do wyliczeń błędne założenia wg których ponad połowa aut stoi, a jest to oczywista nieprawda. Średnie zużycie prądu dla takiego auta jest sporo większe, bo zima dochodzi ogrzewanie i straty energi związane z mrozem, a latem upały i klimatyzacja.
Wg ostatnich prognoz Polska potrzebuje około 50% więcej energii niż produkuje teraz, ale Polska nie jest tu wyznacznikiem bo są dużo większe kraje i miasta. Oni dobrze wiedza ze elektromobilnosc
zapotrzebowanie na energię wzrośnie o jakieś 17%


@mepps: już zimą brakuje energii i jest odkupowana, a elektryków tak wiele nie ma. Polska produkuje za mało, ma możliwości, ale ich nie wykorzystuje w 100%
Przyjąłeś do wyliczeń błędne założenia wg których ponad połowa aut stoi, a jest to oczywista nieprawda


@kogi: i zawyżone 15k. rocznie. To z drugiej strony policzmy. W 2020 zużycie paliw (też przez ciężarówki) w Polsce było 27mld litrów. Jak je wlejemy do agregatu to dostaniemy z 3-4kWh/l czyli z 80 mld kWh czyli 80TWh. A elektryki z generatora palą 3-4l/100km, no chyba że 600+KM, to może nawet 5l/100km. Odejmij ciężarówki i
@AllOver: W którym kraju przestaje istnieć? Gdzie ludzie z uśmiechem na ustach zatrzymują się na przynajmniej kilkunastominutowy postój żeby naładować auto? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co to za kraj?
@abraca: Nie wszystkie elektryki maja możliwość szybkiego ładowania, już dziś nawet w dużych krajach są problemy i ogranicza się lądowanie elektryków w ciągu dnia, o kolejkach do ładowarek nie wspominając. Kolejna kwestia to cena. Czy nie będzie tak ze kupując takie auto za 200k trzeba będzie co kilka lat wymienić te akumulatory w związku z utrata pojemności? Jeśli dziś kupimy auto spalinowe za 130k czy nie wyjdzie na to samo?
@kogi: Może wyjdzie, jeśli dalej będziesz wyceniał smrodzenie tysiącem litrów rocznie nie do końca dobrze spalonego paliwa metr od chodnika z ludźmi na 0zł.
Taka czeka nas przyszłość. Jazda w trasę elektrykiem będzie wiązała się z koniecznością posiadania mobilnego punktu ładowania


@kogi: Jak zaczynały jeździć pierwsze samochody to ludzie też mówili, że to bez sensu, bo większość dróg jest niedostosowana do jazdy nimi, a koń dojedzie wszędzie. Argumenty o braku stacji benzynowych pewnie też padały.
@Strus: Tak można byłoby mówić gdyby elektryki były krokiem w przód a nie są. Nie bez powodu ludzie którzy je forsują na codzień jeżdżą spalinowymi i latają samolotami
Taka czeka nas przyszłość. Jazda w trasę elektrykiem będzie wiązała się z koniecznością posiadania mobilnego punktu ładowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@kogi: dlaczego ten parking nie ma (jeszcze) paneli słonecznych i punktu do ładowania?
@kogi: Robiłem ostatnio spalinowozem dieslem traskę 1100km. Zajęło mi to 11 godzin, wliczając wszystkie niezbędne przerwy (siku i jedno tankowanie). Jechałem maks 130 km/, dodatkowo z grubsza przestrzegałem licznych ograniczeń prędkości na niemieckich i austriackich autostradach. Spalanie wyszło mi 6,5 litra na setkę.Teraz niech mi ktoś pokaże jak elektrycznym autem można przejechac ten dystans w podobnym czasie i za podobne pieniądze.
@szuineg: no tak nie do konca, chyba ze ma instalacje offgrid albo falownik hybrdowy tyle ze wiekszosc zaklada zwykly ongrid i potem jest kwik pradu z sieci ni ma słonce jest a w domu pradu ni ma :)
Bjorn robi 1000km trasy elektrykami w 10h, więc 1100km w 11h też da radę. Czy taniej, nie wiem.


@abraca: Kto to Bjorn? Ciekaw jestem jak to rozplanowuje: z jaką prędkością jedzie i ile ładowań / ile czasu na ładowanie. Coś mi się nie spina uzyskanie średniej 100km/h "brutto"
@PDCCH: Taki facet, co za różnica. Jedzie około 120, ilość ładowań masz na wykresie (4-6), zwykle ładuje 15minut. To jest brutto, od wyjazdu, przez parkowanie przy ładowarkach, ładowanie, powrót na trasę, aż do uzyskania 1000km wg GPSa.