Wpis z mikrobloga

Mirki z #motocykle, dodawał ktoś do motocykla dodatkowe światła? Z tego co czytałem to można dodać przeciwmgłowe. Szukałem czegoś na internecie i ledowe przeciwmgłowe z homologacją kosztują koło 2k, są tanie chińczyki ale bez homologacji i pewnie świecą do dupy. Znalazłem fajne obudowy z homologacją ale są na zwykłe żarówki 55W, nie przeszkadza mi to bo światła mijania i drogowe też mam żarówkowe, tylko czy można do instalacji ot tak dodać 110W? Trzeba coś przerabiać? Alternator to uciągnie? Taguję jeszcze #mechanikasamochodowa #mechanika nie obraźcie się
  • 27
@Lucider5: no tak, nie mają. Oczywiście nie przeszkadza to masie ludzi z tym jeździć i tyle. Jak cie nie przyłapią że jedziesz z włączonymi to raczej przypału nie będzie nie? Ja mam akurat fabryczne więc się mało interesuję tematem.
@Lucider5: ale do czego mają Ci te dodatkowe lampy służyć? jak mają być jako dodatkowe dalekosiężne to i tak będą to światła robocze do użycia poza drogą. światła przeciwmgłowe są o szerokim kącie.
@eloar: no właśnie mają być o szerokim kącie, generalnie w moto mam 1 światło krótkie i 1 długie, jak go kupiłem to wymieniłem żarówki i świeciły dość dobrze, ale dopiero jak kupiłem sobie samochód z oryginalnymi ledami widzę jak kiepsko świecą, głównie nie oświetlają pobocza, dlatego chciałem sobie dodać takie przeciwmgielne by doświetlić zakręty na przykład na krętej drodze. To chyba jedyna legalna możliwość modyfikacji, bo wymienić żarówek na ledy w
@Lucider5: Instrukcja i sprawdź ile może W wypluć alternator, nie ma łatwiejszej odpowiedzi w nowym miałem zapas 250W w starym ładując telefon, baterie i grzejąc manetki rozładowałem akumulator xD
@Lucider5: Sprawdź tez z krzywa W/rpm, zapas milem 250W ale koło 5krpm zaś turystycznie lata się koło 2,5-3k - urok dużych silników i tam już zapas był zdecydowanie mniejszy ;)
@old_lolek: widziałem, są w podobnej cenie od puiga. Z tego co czytałem to jest ok 100 W luzu w moim motocyklu, a mam już w nim podgrzewane manetki i ładowarkę także zwykłe lampy 55W nie podejdą, raczej dołożę i kupię puiga, bo są ledowe i ciągną 20W sztuka zamiast 55W
@Lucider5: raczej wszystkiego na raz nie użyjesz a przy najmniej nie zawsze :)
proponuję dołożyć jeszcze woltomierz, będziesz mógł na bieżąco kontrolować czy alternator daje radę, będzie za niskie napięcie to coś wyłączysz
@Lucider5: jak już światła przygasną to będzie trochę za późno :D
alternator motocyklowy działa inaczej niż samochodowy, działa cały czas na max mocy, jak za mocno obciążysz układ to nie spalisz alternatora po prostu nie będziesz doładowywał akumulatora, jak go rozładujesz a moto masz na wtrysku to nie pojedziesz dalej ¯\_(ツ)_/¯

ale wracając do tematu to ten puig to chyba dobry wybór, 4k lumenów powinno zrobić robotę
na 100 jest rozkminione ktore polecane a ktore nie.


@bocznica: no właśnie nie bardzo bo to er6f, czyli sportowo-turystyczny a nie żaden turystyk, także nawet mocowania będę musiał dorabiać sam bo nie ma xD Chyba jeszcze nikomu nie przeszkadzały oryginalne światła tak jak mi, no trudno