Wpis z mikrobloga

O Panie... To nowe demo Unreal Engine miażdży świat cyberpunka. Auta i przechodnie nie pojawiają się w odległości 100 metrów tylko z kilometr dalej, nawet nie widać jak się pojawiają i jest ich tam chyba z 10 razy więcej niż w cyberku. Night city wygląda przy tym jak zrobione na kolanie w 6 miesięcy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#cyberpunk2077 #unreal #ps5 #xbox #pcmasterrace #amd #nvidia
SmokSmog - O Panie... To nowe demo Unreal Engine miażdży świat cyberpunka. Auta i prz...
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@LateNever: to demo na PS5 lata w 1400p i chrupie poniżej 30 fps, PC ratuje DLSS i jednak sporo mocniejsze bebechy od konsol

Silnik EU5 może być ciekawy, ale trzeba pamiętać że UE4 i jego dema też były OK, a potencjały prawie nikt nie wykorzystał
  • Odpowiedz
@cin123654: na xboxie to samo, zauważyłem lekkie ścinki przy kolizjach albo jak jest duży ruch drogowy i szybko jedziesz. Trzeba pamiętać, że EU5 też jest jeszcze niedopracowany więc pewnie za kilka lat silnik będzie lepiej zoptymalizowany.

Co do PC masz rację, niestety stara generacja zatrzymuje rozwój PC i nowych konsol i to co się dzieje to jest w sumie porażka z perspektywy graczy z dobrym sprzętem. DLSS 2.0 to genialna
  • Odpowiedz
@cin123654: ja się właśnie dziwię dlaczego postawili na AMD, serio się dziwię. Ryzen + NVIDIA byłaby lepszym połączeniem niż APU AMD. Nie rozumiem tej decyzji, pobór prądu? cena? nie wiem.
  • Odpowiedz
2022 NV wypuszcza serię 4000 kart gdzie moc jeszcze ma wzrosnąć, a konsole leżą i kwiczą.


@cin123654: Tak i jak z serią 3000 masz mocarne karty graficzne a nie ma nic co może pokazać moc tych kart. Ale z drugiej strony kupisz taką kartę i myślę, że na 8 lat starczy :)
  • Odpowiedz
@czlowiekzcegla: Nieprawda, demo technologiczne UE z premiery ps4 ktore bylo fajne tyle ze klatkowalo ^^ kilka lat potem wyszedl doom eternal na bazowa konsole ktory wygladal graficznie lepiej od tego dema. Podobnie bedzie tutaj tyle ze programisci musza nauczyc sie wykorzystywac technologie jak np. fsr czy dlss.
  • Odpowiedz
@cin123654: Lumen robi robote i niewykluczone ze wyprze z rynku RT za jakis czas- tutaj mamy zbyt duza utrate wydajnosci. RT byl mocno reklamowany przez ostatnie lata tyle ze jak widac rynek wyglada jak wyglada a ludzie chca coraz lepszej grafiki. Po prostu stosunek wydajnosc/wyglada jest na ta chwile lepszy w technologii lumen. Amd ma fsr ktory radzi sobie podobnie ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@koala667:

Podobnie bedzie tutaj tyle ze programisci musza nauczyc sie wykorzystywac technologie jak np. fsr czy dlss.

Gry na poprzednią generację stosowały masę sztuczek. Na przykład zachwalany GOW był bardzo tunelowy i miał małą liczbę przeciwników. Doom też raczej małe areny.

Moim zdaniem czasy gdy z konsoli można było wyciągać cuda trochę minęły bo konsole stały się pecetami i to nie jest tak jak za czasów ps3, że producentom konsol chciało
  • Odpowiedz
@koala667: M$ w ogóle ma już inną strategię działania bo xboxa traktuje jak rodzinę, gdzie xbox series x to odpowiednik high end peceta, series s to mid end, a xbox one to low end.

Sony też poszło w tym kierunku i nie chce pozbyć się balastu w postaci ps4 i ps4 pro, za dużo sprzedali sztuk a produkcja gier zrobiła się za droga.
  • Odpowiedz
@koala667: i chyba pierwszy raz w historii mamy naprawdę dziwną generację, nrgeek nazwał ją hybrydową i to w sumie dobre określenie, ni to nowa generacja ni to stara, narazie tkwimy w limbo pomiędzy. Może po 2023 się ruszy. 2022 będzie rokiem jak ten czyli gry i na starą i na nową generacją czyli graficznie słabo i cudów bym się nie spodziewał.
  • Odpowiedz
@koala667: Moim zdaniem pałeczka się odwróciła i to pc są nowatorskie, zwłaszcza mówię tu o nvidii, ale niestety konsole mocno hamują postęp. Nowa generacja już teraz nie dorasta do pięt rtxom 2080 i serii 3000. Z roku na rok będzie coraz gorzej dla konsol.
  • Odpowiedz
@LateNever: Wszystko ok tylko ze rynek pc od dwoch lat jest martwy i kolejny wg wiekszosc prognoz bedzie podobny. Za 5 lat fakt ze granie na pc jest glownie dla bogaczy bez ,,klasy sredniej'' moze stac sie zwykla rzeczywistoscia. Dochodzi technologia w chmurze ktora juz dzisiaj w wersji beta na xboxie gamepass ultimate robi wrazenie i jest grywalna nawet na moim radiowym laczu 15-25mb/s. Za 5 lat tez sie moze
  • Odpowiedz
Podobnie bedzie tutaj tyle ze programisci musza nauczyc sie wykorzystywac technologie jak np. fsr czy dlss.


@koala667: przeciez lepsze technologie upscalingu od zalosnego fsr mamy juz od czasow ps4 pro (checkerboardingi, temporal injectiony itp) jak nie wczesniej (np. eksperymenty w quantum breaku). TSR z ue5 wyglada super (ue4 tez zreszta ma dobry temporal upsampling).
SmugglerFan - > Podobnie bedzie tutaj tyle ze programisci musza nauczyc sie wykorzyst...
  • Odpowiedz
Dochodzi technologia w chmurze ktora juz dzisiaj w wersji beta na xboxie gamepass ultimate robi wrazenie i jest grywalna nawet na moim radiowym laczu 15-25mb/s. Za 5 lat tez sie moze okazac ze ludzie zapomna o ulepszaniu sprzetu do gier tylko bedzie to wszystko dzialalo jak netflix wbudowany w system operacyjny w telewizorach i bedziemy tylko potrzebowali pada za 200zl.


@koala667: a co sie takiego wydarzy w ciagu 5 lat
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: Bo 10 lat temu chmura to byl tylko mokry sen freakow, dzisiaj to jest rzeczywistosc tyle ze w wersji beta. 5 lat to skrot myslowy, jak wygladal internet w PL 10 lat temu a jak wyglada dzis? Microsoft to korporacja z dlugoterminowa strategia i oni doskonale wiedza w co inwestowac i co bedzie glownym motorem napedowym w tej branzy.
  • Odpowiedz
@koala667: jaki mokry sen 10 lat temu? probowalem wtedy grania w chmurze i nie roznilo sie to za bardzo od grania w chmurze teraz. internet teraz jest szybszy a chmura dalej jest niszą, co to znaczy wedlug ciebie? mozliwe ze kiedys ludzie beda tak grac, ale to raczej na zasadzie grania na switchu czy na komorce - niezbyt fajne i nie zastapi normalnych konsol i pc.

Microsoft to korporacja z
  • Odpowiedz