Wpis z mikrobloga

Nowa Skoda Fabia 3 Kombi Classic 2022' 1.0 MPI 60 KM :-)

Witam. Zamówiłem nową Fabię. Kilka słów o moim obecnym samochodzie. W tej chwili posiadam Volkswagena Golfa IV 1.4 16V 75 KM z roku 2003 z 195 000 przebiegu. Kupiłem go dokładnie 3 lata temu przy 140 000 km. 3 miesiące później zainstalowałem LPG przy przebiegu 145 000 km.

A teraz czas kupić coś nowego. Przed VW Golfem miałem 2 inne samochody, które strasznie mnie zawodziły, a VW Golf okazał się bardziej niezawodny (chociaż od czasu do czasu zdarzają się drobne usterki, zwykle na drobne naprawy muszę wydać 500-1000 zł co 10 000 km).

Mój poprzedni plan był taki, żeby tym Golfem pojeździć jeszcze 2 lata, a dopiero następnie zakup Skody. Ale z wiadomości, że nie będzie Fabii 4 Kombi postanowiłem przyspieszyć proces zakupu nowego auta, bo najprawdopodobniej rok 2022 będzie ostatnim rokiem produkcji w tej wersji nadwozia. A potrzebuję naprawdę większego bagażnika (w Golfie jest 330L, ale ponieważ tam jest koło zapasowe to bardziej jak 230L - w wersji Fabia Combi (Estate) bagażnik to 530L, więc nawet po wsadzeniu koła zapasowego pozostanie 430L, a nawet później po zmianie kół z 15" na 16" nadal będzie około 400L wolnego miejsca).

Więc teraz kupuję nową Skodę Fabia Kombi Classic z silnikiem 1.0 MPI 60 KM. Konfiguracja to wersja Ambition + dodatki: czarny lakier, przedni podłokietnik z dodatkowymi wejściami USB, tempomat z ogranicznikiem prędkości, przyciemniane szyby, pakiet na bezdroża, skórzana kierownica, przygotowanie do haka holowniczego + gratis mata bagażnika i dywaniki. Cena miała wynosić 68 590 zł, ale zaokrągliśmy do 68 500 i to była cała zniżka, jaką udało mi się uzyskać, podobno dealer ma niewielkie prowizje od Fabii, a teraz jest znacznie większy popyt niż podaż.

Jeszcze przez kilka miesięcy będę jeździł Golfem, bo szacowany czas dostawy Skody to 6 - 9 miesięcy. I to i tak „krótszy czas oczekiwania”, bo nie zamawiałem wielu akcesoriów elektronicznych. Z dużą ilością elektroniki mógłbym czekać nawet cały rok. Także w przypadku nowego auta zamierzam po jakimś czasie zamontować LPG. Planuję też używać tego nowego samochodu przez co najmniej 12,5 lat lub 300 000 km (prawdopodobnie będę jeździł 18-24 tys. km rocznie).

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników VAG / Skoda.

a.....i - Nowa Skoda Fabia 3 Kombi Classic 2022' 1.0 MPI 60 KM :-)


Witam. Zamówi...

źródło: comment_1638968547jxYTjVACywKLWGA0lirG8s.jpg

Pobierz
  • 226
@ruski_czoug:

1.32 lata.

2. Jeśli chodzi o osobówki to 2 najmocniejsze auta, którymi miałem okazję się bujnąć trochę dłużej niż wokół bloku, to Mercedes G z silnikiem benzynowym 3.2 L, 215 KM, 300 Nm oraz Nissan Navara z silnikiem diesla 2.3 L, 190 KM, też chyba gdzieś pod 300 Nm. Jeśli chodzi o pojazdy ogólnie, to np. tirami podchodzące do 600 KM także na solo bez przyczepy.
1.32 lata.

2. Jeśli chodzi o osobówki to 2 najmocniejsze auta, którymi miałem okazję się bujnąć trochę dłużej niż wokół bloku, to Mercedes G z silnikiem benzynowym 3.2 L, 215 KM, 300 Nm oraz Nissan Navara z silnikiem diesla 2.3 L, 190 KM, też chyba gdzieś pod 300 Nm. Jeśli chodzi o pojazdy ogólnie, to np. tirami podchodzące do 600 KM także na solo bez przyczepy.


@adam-antoszewski: no i nie bajtujesz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@adam-antoszewski: mniejsze koło zapasowe nie wpływa na przestrzeń ładunkową bagażnika xD
Wnekanna kolonzapasowe zawsze jest taka sama. Niezależnie co tam wsadzisz miejsca "na górze" będziesz miał tyle samo.
1.0mpi nadaje się do VW up! A nie do takiego przerośniętego golfa. Samemu może i spoko się jedzie ale jak masz załadowany samochód ludźmi to on już ledwo się odpycha
Wolałbym osobiście zrezygnować z wersji wyposażenia i z czasem dołożyć sobie samemu tempomat,
@KanapkaPL: W parę miesięcy po odbiorze auta we wnęce na koło zapasowe znajdzie się butla LPG. Takie dokładanie potem np. tempomatu może okazać się nawet ponad dwukrotnie bardziej kosztowne niż skompletowanie od razu przez fabrykę. Tak na marginesie, jak już to Fabia Kombi to przerośnięte Polo, bo to Polo jest odpowiednikiem Fabii w Volkswagenie, do Golfa (nowego) to Fabii trochę brakuje.
@gomjeden: Obiecałem sobie, że następne auto jakie kupię, kupię nowe z salonu. Od początku sam będę dbać o odpowiednie interwały olejowe, wymiany filtrów, itd. I wiem na czym mniej więcej będę stać, a nie domyślać się ile w tym silniku może już być nagaru, albo czy pasek zaraz nie strzeli / łańcuch się zaraz nie zsunie, itp.
Obiecałem sobie, że następne auto jakie kupię, kupię nowe z salonu


@adam-antoszewski: ja to rozumiem. Niemniej stąd pomysł zakupu poleasingowej "używki", bo widzę na przykładzie firmy, w której pracuję, jak serwisowane są takie samochody. Mój (prawie) 10-latek ciągle odwiedza ASO, a już dawno jest zarówno po gwarancji, jak i po wykupie z leasingu.
@gomjeden: No posiadanie papierów z ASO zawsze na plus. Problem w tym, że często ASO proponuje np. wymiany Long Life co 30 000 km. A dla mnie niedopuszczalne wymieniać olej i filtr olejowy rzadziej niż co 10-11k km, no chyba, że jakiś topowy olej i robione same delikatne trasy na średnich obrotach, to może do tych 12-14k km max.
@adam-antoszewski: to już zależy od danej marki, przebiegów i użytkownika. Leasingówka może mieć nalatane 300k w trzy lata, a może mieć 60k w 7 lat (jak wspomniana przeze mnie wcześniej fiesta). Gdyby to było moje 68k, poświęciłbym kilka chwil na znalezienie odpowiedniego auta.
@gomjeden: No dla mnie Fabia kombi z pewnymi dodatkami jest odpowiednim autem, kompletnie nie zależy mi na super osiągach. Cieszę się, że bez żadnego problemu na pusto / lekko zapakowany można cisnąć 130 km/h i tyle, oraz, że może tachać przyczepę i bardzo dobrze spisuje się na gazie. Więcej mi do szczęścia nie potrzeba. I np. brak turbiny w mojej książce to też jest na plus, bo mniej elementów, które mogą