Zobaczcie jaki piękny jest widok z okna w amerykańskim mieście ( ͡°͜ʖ͡°) Zero ulegania aktywistom, zero lewackich ścieżek i molestujących Łukasza Warzechę drzewek, wszędzie możesz zaparkować i wyprzedzić zawalidrogę sąsiednim pasem, nikt ci nie ogranicza twojej świętej dogmatycznej wolności, życie jest piekne (⌐͡■͜ʖ͡■)
@Kazach_z_Almaty: Porównujemy kraj, gdzie za półroczną medianę płac wyjeżdżasz z salonu podstwowym Mustangiem, do którego lejesz paliwo za 3,50 zł za litr, do kraju, w którym za półroczną medianę możesz kupić sobie laptopa z wyższej półki i rower z OLX a za resztę nakupić parówek i zamrozić w zamrażalniku, bo nie wiadomo, czy ci czokoszoków do świąt wystarczy.
Myślę, że w tym drugim rzeczywiście parkingi zajmujące 80% powierzchni miasta nie są
@iskra-piotr: Tak tak uwielbiam ten wykopkowy mit o tym jak lekką ręką żyjesz jak pan w kraju, gdzie miliony ludzi pracy stoją w kolejkach po bony żywnościowe, mieszkają w przyczepach lub nie stać ich na życie w kraju, w którym pracują w dobrze zarabiających branżach (IT) xD Zejdź na ziemię
@Kazach_z_Almaty: w dalszym ciągu w kontekście motoryzacji - nowy samochód kosztuje tam medianę półrocznych zarobków, a nie trzyletni zarobek, a za godzinę średniej pracy kupujesz kilkanaście litrów paliwa a nie dosłownie trzy.
U nas też stoją ludzie w kolejkach po zasiłek, ale jak już pójdą do pracy, to to wszystko mają 6 razy drożej niż w USA i tak samo sprzęt elektroniczny, usługi cyfrowe, etc.
Widok z randomowego okna tak bardzo reprezentatywny dla całego kraju większego niż cała Europa ( ͡º͜ʖ͡º)
@nazarenos: Tylko że tak wyglądają całe USA poza kilkoma dużymi miastami typu Nowy Jork. Tak albo inny widok to ocean przedmieści gdzie żeby gdziekolwiek się ruszyć trzeba mieć samochód a dojazd po bułki do sklepu to wyprawa na 30 minut w jedną stronę
Zobaczcie jaki piękny jest widok z okna w amerykańskim mieście ( ͡°͜ʖ͡°) Zero ulegania aktywistom, zero lewackich ścieżek i molestujących Łukasza Warzechę drzewek, wszędzie możesz zaparkować i wyprzedzić zawalidrogę sąsiednim pasem, nikt ci nie ogranicza twojej świętej dogmatycznej wolności
@Kazach_z_Almaty: a żeby sobie pójść do sklepu, trzeba dokładnie planować trasę na Google Maps, bo przejścia dla pieszych są co 1/4 mili
Centrum zadupia, gdzie są sklepy i to uważasz za świetne rozwiązanie?
@jamtojest2: Nie, to przecież jakaś patologia żeby pod centrum handlowym było dużo miejsc parkingowych xD To samo masz u nas np pod Warszawą w Markach czy w Jankach.
Ale to już błędy zrobione sto lat temu. Aktualnie to mozolny proces przebudowy infrastruktury. Tak została zbudowana Ameryka i dziś mają z tym problem.
@nazarenos: to akurat nieprawda, transformacja miast amerykańskich w gigantyczne przedmieścia rozpoczęła się po WW2 w latach 50. i 60. i nawet miasta, które były budowane przed erą samochodów i były bardziej kompaktowe, często były przekształcane w miasta dla samochodów.
Ogólnie byłem jako dzieciak zafascynowany modelem amerykańskim, wszystkie
Więcej w komentarzach
#urbanistyka #cityporn #citiesskylines #urbanexploration #urbanhell #miasto #usa #heheszki #ciekawostki #bekazprawakow #bekazkonfederacji #4konserwy #neuropa
https://goo.gl/maps/wgYe9wHeobRK2ASf8
Blyatifull splending viev- piekna rekultywizacja strefy przemyslowej
Albo nie aż tak fatalnie.
Myślę, że w tym drugim rzeczywiście parkingi zajmujące 80% powierzchni miasta nie są
U nas też stoją ludzie w kolejkach po zasiłek, ale jak już pójdą do pracy, to to wszystko mają 6 razy drożej niż w USA i tak samo sprzęt elektroniczny, usługi cyfrowe, etc.
@nazarenos: Tylko że tak wyglądają całe USA poza kilkoma dużymi miastami typu Nowy Jork. Tak albo inny widok to ocean przedmieści gdzie żeby gdziekolwiek się ruszyć trzeba mieć samochód a dojazd po bułki do sklepu to wyprawa na 30 minut w jedną stronę
@nazarenos:
@Kazach_z_Almaty: a żeby sobie pójść do sklepu, trzeba dokładnie planować trasę na Google Maps, bo przejścia dla pieszych są co 1/4 mili
@jamtojest2: Nie, to przecież jakaś patologia żeby pod centrum handlowym było dużo miejsc parkingowych xD To samo masz u nas np pod Warszawą w Markach czy w Jankach.
@iskra-piotr: sorka, ale chyba nas nie zrozumiesz, jeżeli cele życiowe wyrażasz jedynie w samochodach
@nazarenos: to akurat nieprawda, transformacja miast amerykańskich w gigantyczne przedmieścia rozpoczęła się po WW2 w latach 50. i 60. i nawet miasta, które były budowane przed erą samochodów i były bardziej kompaktowe, często były przekształcane w miasta dla samochodów.
Ogólnie byłem jako dzieciak zafascynowany modelem amerykańskim, wszystkie