Wpis z mikrobloga

#misjagrecja

Dzien 7 godzina 20:00 czasu lokalnego

Misja zakonczona pomyslnie, o godzinie 15:30 opuscilismy terytorium Grecji (òóˇ)

aktualnie znajdujemy sie w stolicy Bulgarii - Sofii i zaplanowany jest tu nocleg dla calego modulu na terenie kompleksu stadionowego Lokomotiv Sofia.
Jesli chodzi o kwestie zwiazane z logistyka przejazdu: najkrotszy zasieg posiadaja duze bozy bojowe, ktorych zbiornik paliwa to okolo 150 litrow i to je trzeba tankowac najczesciej: Nie jest tajemnica ze takie wozy ciezarowe spalaja okolo 25l/100km (pod obciazeniem sprzetowym i wodnym), dlatego co okolo 400km robimy postoj. Kazdy punkt tankowania na trasie zostal zaplanowany i oznaczony kodem QR w wydrukowanych folderach ktore rozdano kierowcom. Do kazdego wozu przypisanych jest 2 kierowcow, aby mogli sie zmieniac i rozkladac sily w trasie. Oprocz tego jada dwa autobusy, w ktorych mozna komfortowo spedzic podroz (2 fotele dla 1 os). Po nocnym odpoczynku planowana trasa na dzien kolejny przebiegac bedzie przez Serbie i Wegry

Dzis opisze jeszcze jedna kwestie zwiazana ze sprzetem o ktore bylem pytany:

Weze Greckie i nasze mozemy polaczyc bez zadnych problemow, pracuja oni na innych srednicach natomiast nasady mozna polaczyc zwykla „przejsciowka”. W naszym przypadku standardowym wyposazeniem sa weze o srednicy: 52mm i 75mm - 90% przypadkow pracuje sie wlasnie na takich. W przypadku kolegow z Grecji w standardzie pracuje sie na odcinkach 25mm, co podtyktowane jest charakterysyka pracy w trudnym terenie, potrzeba wiekszej mobilnosci, lekkosci i „elastycznosci”. Na zdjeciu jest to bardzo dobrze zobrazowane. Co do wymian sprzetowych miedzy nami nie odnotowalem takiej potrzeby, wiec kazdy pracowal na swoim - na tym ktory najbardziej zna. Jesli byla by potrzeba „uzyczenia” np. pily mechanicznej/tarczowej podejrzewam ze bylo by to w komplecie z naszym strazakiem obslugujacym.

W komentarzu kilka dodatkowych zdjec pokazujacych poligon po tej walce

#strazpozarna #grecja #polska #europa #nato #psp #pracbaza
Pobierz
źródło: comment_16302566167wng5uNvt3O7N6nXbg3Xsj.jpg
  • 58
czy dotyczą Was regulacje czasu pracy kierowców? Tacho na bank nie macie?


@deptacz_gnoju: odpowiem za kolegę ( ͡° ͜ʖ ͡°) kierowcy pojazdów uprzywilejowanych nie są zobligowani przepisami o czasie pracy kierowców zawodowych. Tacho nie ma

@ralg i męczyliście się w lesie z wężami 52mm? Pamiętam, że zawsze nam powtarzali żeby na wozie mieć ze dwa odcinki 25mm właśnie na lasy
@dasistfubar: Zajmujemy jeden max 2 dystrybutory (podzial na pojazdy z lewym/prawym bakiem) zeby nie blokowac reszty dla pojazow cywilnych. Kazdy woz podjezdza co ok 2 minuty, pistolet nie jest odkladany tylko caly litraż sumowany na jak najmniejsza liczbe rachunkow. Zatankowanie calego modulu zajmuje okolo godziny. Wsrod osob postronnych robi to wrazenie, to fakt :D Machają, pozdrawiaja i robia zdjecia
@adekk1: ( _)
@ralg Przede wszystkim wielkie słowa uznania za Waszą robotę! Mam pytanie teoretyczne czy jesteś w stanie ocenić co mogłoby by się wydarzyć gdybyście (jednak znaczne siły) nie zostali zadysponowani do pomocy Grekom? Czy Grecy byli głęboko w d...? albo już poprostu wyczerpani? działaliscie na kluczowych odcinkach gdzie Grecy nie mieli wystarczająco sil? i drugie pytanie to jakie jeszcze nacje pomagały w walce z żywiołem w Grecji. pozdrawiam
@Agemaker: Rozumiem, ale to co się dzieje ponad ratownictwem medycznym woła o pomstę do nieba. Zwróć uwagę jak ratownictwo jest niedowartościowane, jak jest zaniedbane. Wystarczy poczytać o ludziach rezygnujących z pracy przez niskie płace i robotę po 400 godzin w miesiącu.
@Kucik7: Dzieki! Mozna spekulowac o wiekszej ilosci ofiar, spalonych miastach, domach, czy lasach - jeszcze wiekszej tragedii. Tak, dzialalismy na kluczowych odcinkach i to bardzo narazonych. Nie jest tajemnica tez to, ze PL posiada ponad 3x wiecej strazakow niz Grecja co mozna latwo znalezc w wikipedii w rubryce „employees”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hellenic_Fire_Service

W Grecji pozary w tym okresie pojawiaja sie co roku od kilkunastu lat i pojawiac sie beda pewnie w przyszlosci. Tegoroczne
Pobierz
źródło: comment_1630269061KNrj2Y1jEZDQJNtdqX16S8.jpg
@ralg wszyscy wracają autobusem? Czy jednak duża część ekip siedzi razem w autach? Jeździłem swego czasu po województwie do powodzi z OSP i w sumie tak myślę że wolałbym siedzieć w aucie z chłopakami
@ralg: Cześć Mirku, czy mógłbyś poświęcić osobny wpis o ludziach, kolegach z branży w Grecji? Jak układała się współpraca oraz więcej informacji w tym temacie? Myślę, że byłoby to bardzo interesujące. Zawarliście jakieś przujaźnie? Były jakieś tarcia?
@ralg: sama przyjemność słyszeć/czytać jak to wszystko jest świetnie zorganizowane (ʘʘ)

z ciekawości zapytam jeszcze w jaki sposób kody QR pomagały odnaleźć się w trasie?
@Agemaker: zupełnie nie ta skala. PCPM wysyła max po kilku ratowników, tu masz 2x 143 osoby + pojazdy. Poza tym jak zauważyłeś to nie polskie ratownictwo medyczne, a NGO’sy to organizują ¯_(ツ)_/¯